Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Draumefabrikken

Pastisj og politikk overdøyver action i ny Wonder Woman-film.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Diana (Gal Gadot) vil leve eit normalt liv og ikkje nytte superkreftene sine så mykje, men så skjer det noko.

Diana (Gal Gadot) vil leve eit normalt liv og ikkje nytte superkreftene sine så mykje, men så skjer det noko.

Foto: Clay Enos / SF Norge

Diana (Gal Gadot) vil leve eit normalt liv og ikkje nytte superkreftene sine så mykje, men så skjer det noko.

Diana (Gal Gadot) vil leve eit normalt liv og ikkje nytte superkreftene sine så mykje, men så skjer det noko.

Foto: Clay Enos / SF Norge

2514
20210226
2514
20210226

SUPERHELTFILM

Regi: Patty Jenkins

Wonder Woman 1984

Med: Gal Gadot, Kristen Wiig, Pedro Pascal
Kinofilm

Diana (Gadot) operer som Wonder Woman mot kjeltringar i Washington mellom arbeidsøktene på Nasjonalmuseet. Den keitete nye kollegaen Barbara Minerva (Wiig) ser opp til den elegante og sjølvsikre vedunderkvinna. Samstundes snik den sleipe oljeseljaren Maxwell Lord (Pascal) seg innpå. Han vil sikre seg ein stein som kan oppfylle alle draumar.

Åttitalsfest

I ei spektakulær opningsscene frå Themyscira tevlar Diana som barn og får vite at det ikkje ligg ære i å vinne med juks og løgn. Så hoppar vi til USA på åttitalet, landet der Gordon Gekko i Wall Street kjenner seg heime. Den estetiske ideen om tiåret skrik mot ein. Fargane, kleda, kjøpesentera, teknologien – alt er på plass. Småskurkane verkar snytte ut av nasen på åttitalsfilmen Hjemme alene frå 1990. Kirsten Wiig er ein vimsete variant av tidleg Meg Ryan.

Draumesteinen som løyser ut dramaet, er som stolen frå Indiana Jones. Det blir forsterka av ein mildt orientalistisk snartur til Egypt. Alt skjer til tonane av Hans Zimmer, som aldri har svike pompøs filmmusikk frå åttitalet. Her er han nærare filmane om karibiske piratar enn monumentale Den tynne røde linjen. Diana verkar snarare tidlaus i det majestetiske vesenet til Gal Gadot. Ho som var ein naiv nykomling i første film, har røynsla frå tallause tiår no.

Politisk plass

Maxwell Lord asar seg opp over ny makt og liknar meir og meir på ein parodi på den faktiske presidenten under innspelinga. Egoisme og løgn er rota til vondskap. Ei verd der alle får viljen sin, står ikkje til påske. Politikken er påtrengjande i Wonder Woman 1984. Uønskt seksuell merksemd er smart skildra med stadig mas frå menn.

Her er regissør Patty Jenkins tett på dei vendingane i perspektiv som gjorde første Wonder Woman så frisk i sjangeren. Medan ho sist òg trefte med akrobatikken, er det overraskande lite action i oppfølgjaren. Med mankoen på superheltar på kino om dagen hadde ein meir effektiv actionpakke frå DC-fabrikken stått høgt på ønskelista for mange. Filmen varer i to og ein halv time, og det er i lengste laget, spesielt når åttitalspastisj og aktuell politikk tek mest plass.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

SUPERHELTFILM

Regi: Patty Jenkins

Wonder Woman 1984

Med: Gal Gadot, Kristen Wiig, Pedro Pascal
Kinofilm

Diana (Gadot) operer som Wonder Woman mot kjeltringar i Washington mellom arbeidsøktene på Nasjonalmuseet. Den keitete nye kollegaen Barbara Minerva (Wiig) ser opp til den elegante og sjølvsikre vedunderkvinna. Samstundes snik den sleipe oljeseljaren Maxwell Lord (Pascal) seg innpå. Han vil sikre seg ein stein som kan oppfylle alle draumar.

Åttitalsfest

I ei spektakulær opningsscene frå Themyscira tevlar Diana som barn og får vite at det ikkje ligg ære i å vinne med juks og løgn. Så hoppar vi til USA på åttitalet, landet der Gordon Gekko i Wall Street kjenner seg heime. Den estetiske ideen om tiåret skrik mot ein. Fargane, kleda, kjøpesentera, teknologien – alt er på plass. Småskurkane verkar snytte ut av nasen på åttitalsfilmen Hjemme alene frå 1990. Kirsten Wiig er ein vimsete variant av tidleg Meg Ryan.

Draumesteinen som løyser ut dramaet, er som stolen frå Indiana Jones. Det blir forsterka av ein mildt orientalistisk snartur til Egypt. Alt skjer til tonane av Hans Zimmer, som aldri har svike pompøs filmmusikk frå åttitalet. Her er han nærare filmane om karibiske piratar enn monumentale Den tynne røde linjen. Diana verkar snarare tidlaus i det majestetiske vesenet til Gal Gadot. Ho som var ein naiv nykomling i første film, har røynsla frå tallause tiår no.

Politisk plass

Maxwell Lord asar seg opp over ny makt og liknar meir og meir på ein parodi på den faktiske presidenten under innspelinga. Egoisme og løgn er rota til vondskap. Ei verd der alle får viljen sin, står ikkje til påske. Politikken er påtrengjande i Wonder Woman 1984. Uønskt seksuell merksemd er smart skildra med stadig mas frå menn.

Her er regissør Patty Jenkins tett på dei vendingane i perspektiv som gjorde første Wonder Woman så frisk i sjangeren. Medan ho sist òg trefte med akrobatikken, er det overraskande lite action i oppfølgjaren. Med mankoen på superheltar på kino om dagen hadde ein meir effektiv actionpakke frå DC-fabrikken stått høgt på ønskelista for mange. Filmen varer i to og ein halv time, og det er i lengste laget, spesielt når åttitalspastisj og aktuell politikk tek mest plass.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Patty Jenkins er tett på dei vendingane i perspektiv som gjorde første Wonder Woman så frisk i sjangeren.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis