Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dynamisk duo

John David Washington og Zendaya briljerer i stramt kammerspel om film og forhold.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
John David Washington som Malcolm og Zendaya som Marie i kammerspelet i sanntid.

John David Washington som Malcolm og Zendaya som Marie i kammerspelet i sanntid.

Foto: Dominic Miller / Netflix

John David Washington som Malcolm og Zendaya som Marie i kammerspelet i sanntid.

John David Washington som Malcolm og Zendaya som Marie i kammerspelet i sanntid.

Foto: Dominic Miller / Netflix

2486
20210212
2486
20210212

DRAMA

Regi: Sam Levinson

Malcolm & Marie

Med: John David Washington, Zendaya
Film på Netflix

Etter ein festpremiere som fengsla publikum, kjem regissøren Malcolm (Washington) og kjærasten Marie (Zendaya) heim til den råflotte kåken produksjonsselskapet har fiksa.

Malcolm svevar i lukke. Marie ser mindre imponert ut. Feiringa glir fort over i kjekling. Med nokre pustepausar varar den usannsynleg velartikulerte kranglinga i 106 intense minutt.

Skarp ordstrid

Filmen spelar seg ut i sanntid utan hopp. Kammerspelet har stramme rammer. To ofseleg imponerande skodespelarprestasjonar gjev kraft til framsyninga. John David Washington har gjort kometkarriere med BlackKklansman og Tenet, men utfaldar seg meir her.

Zendaya held fram samarbeidet med regissøren Sam Levinson frå den hylla serien Euphoria. I rolla som Marie viser ho breidd, nyansar og styrke. Dei to skodespelarane har ein veldig energi. Det er utmattande og fascinerande. Ein kan knapt tru kva sårande spit dei lirar av seg.

Sympatien vekslar. Stundom tenkjer eg at båe er sjølviske svin, men brått forstår ein, trass alt. Drivet vekslar dynamisk med snedige vendingar. Dei munnrappe kamphanane har òg kjærleik til kvarandre. Temaa vekslar mellom forholdet deira og filmen. Eg har mindre tolmod med det romantiske dramaet, men innser gradvis at dei to emna heng saman.

Filmsnop

Å gløyme kjærasten i takketalen treng ikkje berre skape sjalu harme. Striden sveipar mellom anna innom inspirasjonskjelder, sanning mot fiksjon og kva perspektiv som kjem til uttrykk i ein film. Netflix frir til feinschmeckerane, som med Oscar-favoritten Mank.

Det er mykje snop for filmnerdar i samtalane. Kvifor må den kvite filmmeldaren frå LA Times politisere den svarte filmskaparen? Må alle afroamerikanarar med eit kamera bli samanlikna med Spike Lee heller enn William Wyler? Vala av svartkvitt og 35 mm-film verkar meir for å nå ei publikumsgruppe enn av reint estetiske grunnar.

Like fullt er filmen fin å sjå på med den ungarske ringreven Marcell Rév bak spakane. Klipp og musikk streifar innom inspirasjon frå fransk nybølgje. Like eins snakk og tematikk. Malcolm & Marie er ein fokusert film som er underhaldande og smart, med to skodespelarar i storform.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Sam Levinson

Malcolm & Marie

Med: John David Washington, Zendaya
Film på Netflix

Etter ein festpremiere som fengsla publikum, kjem regissøren Malcolm (Washington) og kjærasten Marie (Zendaya) heim til den råflotte kåken produksjonsselskapet har fiksa.

Malcolm svevar i lukke. Marie ser mindre imponert ut. Feiringa glir fort over i kjekling. Med nokre pustepausar varar den usannsynleg velartikulerte kranglinga i 106 intense minutt.

Skarp ordstrid

Filmen spelar seg ut i sanntid utan hopp. Kammerspelet har stramme rammer. To ofseleg imponerande skodespelarprestasjonar gjev kraft til framsyninga. John David Washington har gjort kometkarriere med BlackKklansman og Tenet, men utfaldar seg meir her.

Zendaya held fram samarbeidet med regissøren Sam Levinson frå den hylla serien Euphoria. I rolla som Marie viser ho breidd, nyansar og styrke. Dei to skodespelarane har ein veldig energi. Det er utmattande og fascinerande. Ein kan knapt tru kva sårande spit dei lirar av seg.

Sympatien vekslar. Stundom tenkjer eg at båe er sjølviske svin, men brått forstår ein, trass alt. Drivet vekslar dynamisk med snedige vendingar. Dei munnrappe kamphanane har òg kjærleik til kvarandre. Temaa vekslar mellom forholdet deira og filmen. Eg har mindre tolmod med det romantiske dramaet, men innser gradvis at dei to emna heng saman.

Filmsnop

Å gløyme kjærasten i takketalen treng ikkje berre skape sjalu harme. Striden sveipar mellom anna innom inspirasjonskjelder, sanning mot fiksjon og kva perspektiv som kjem til uttrykk i ein film. Netflix frir til feinschmeckerane, som med Oscar-favoritten Mank.

Det er mykje snop for filmnerdar i samtalane. Kvifor må den kvite filmmeldaren frå LA Times politisere den svarte filmskaparen? Må alle afroamerikanarar med eit kamera bli samanlikna med Spike Lee heller enn William Wyler? Vala av svartkvitt og 35 mm-film verkar meir for å nå ei publikumsgruppe enn av reint estetiske grunnar.

Like fullt er filmen fin å sjå på med den ungarske ringreven Marcell Rév bak spakane. Klipp og musikk streifar innom inspirasjon frå fransk nybølgje. Like eins snakk og tematikk. Malcolm & Marie er ein fokusert film som er underhaldande og smart, med to skodespelarar i storform.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Det er mykje snop for filmnerdar i samtalane.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis