Ei sann solskinshistorie
The Big Sick er ein gladkomedie med alvorleg undertone.
Zoe Kazan som Emily og Kumail Najiani som Kumail i ein romantisk komedie med alvor nok.
Foto: Sarah Shatz
Romantisk
komedie
Regi: Michael Showalter
The Big Sick
Med: Kumail Nanjiani, Zoe Kazan, Holly Hunter
Standupkomikar Kumail, som spelar seg sjølv, flytta med familien frå Pakistan til USA då han var 14 år. Integreringa har gått bra – litt for bra, om ein skal gå ut frå verdiane foreldra hans framleis har: Han skal giftast bort til ei høveleg dame. Han treffer erkekvite Emily (Kazan) og dermed lyt han ta stilling til kulturforskjellane. Det blir ikkje lettare av at ho hamnar i koma, og han lyt henga med foreldra hennar på sjukehuset.
PK-moro
OK, gjer deg klar for ein skikkeleg politisk korrekt film. Pakistanarar som giftar seg med kvite amerikanarar? Ei dame som er standupkomikar? Ikkje er ho tynn heller? Venegjeng som inkluderer alle hudfargar og kjønn og bakgrunnar? Tenk, alt går faktisk heilt fint! Og det gjer det jo ofte. Det er vel heller at det er så forsvinnande sjeldan me får servert filmar om det, og som me veit, livet etterliknar kunsten, ikkje motsett. Éin ting er at me byrjar bli meir fargerike her til lands, men USA er jo verkeleg den smeltedigelen det har namn på seg for å vera. Det finst mange eksempel på at familiar blir splitta opp når dei kjem flyttande til Vesten og ungane ikkje vil gjere som dei får beskjed om. Ofte er dette triste, traudige greier, naturlegvis, og lukkelege sluttar er unntaket. The Big Sick er sistnemnde.
Asi-ja
Sjølv om det er mest kos og moro i The Big Sick, er det nok alvor til at å få klumpen i halsen som skal til for å lukkast i sjangeren romantisk komedie. Kumail Nanjiani og medmanusforfattar Emily V. Gordon er ikkje redde for å trekka fram både sjukdom, religion og ubehagelege familiedilemma. For det hjelper lite å feia realitetane under teppet om ein skal få bukt med kulturelle utfordringar, og det gjer dei ikkje her. Filmen har mykje til felles med serien Master of None, der Aziz Ansari – også standupkomikar og skodespelar med asiatisk bakgrunn – dreg fram klisjeane som møter han i jobben, og alle gongane han må bita i seg å spela drosjesjåfør med tjukk aksent. Nyansering trengst, og både Master of None og The Big Sick tek gode, sterke, morosame oppgjer. Og om dette skulle høyrast avskrekkande ut: Filmen er mest av alt ein god, gamaldags, amerikansk «rom-kom», altså!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Romantisk
komedie
Regi: Michael Showalter
The Big Sick
Med: Kumail Nanjiani, Zoe Kazan, Holly Hunter
Standupkomikar Kumail, som spelar seg sjølv, flytta med familien frå Pakistan til USA då han var 14 år. Integreringa har gått bra – litt for bra, om ein skal gå ut frå verdiane foreldra hans framleis har: Han skal giftast bort til ei høveleg dame. Han treffer erkekvite Emily (Kazan) og dermed lyt han ta stilling til kulturforskjellane. Det blir ikkje lettare av at ho hamnar i koma, og han lyt henga med foreldra hennar på sjukehuset.
PK-moro
OK, gjer deg klar for ein skikkeleg politisk korrekt film. Pakistanarar som giftar seg med kvite amerikanarar? Ei dame som er standupkomikar? Ikkje er ho tynn heller? Venegjeng som inkluderer alle hudfargar og kjønn og bakgrunnar? Tenk, alt går faktisk heilt fint! Og det gjer det jo ofte. Det er vel heller at det er så forsvinnande sjeldan me får servert filmar om det, og som me veit, livet etterliknar kunsten, ikkje motsett. Éin ting er at me byrjar bli meir fargerike her til lands, men USA er jo verkeleg den smeltedigelen det har namn på seg for å vera. Det finst mange eksempel på at familiar blir splitta opp når dei kjem flyttande til Vesten og ungane ikkje vil gjere som dei får beskjed om. Ofte er dette triste, traudige greier, naturlegvis, og lukkelege sluttar er unntaket. The Big Sick er sistnemnde.
Asi-ja
Sjølv om det er mest kos og moro i The Big Sick, er det nok alvor til at å få klumpen i halsen som skal til for å lukkast i sjangeren romantisk komedie. Kumail Nanjiani og medmanusforfattar Emily V. Gordon er ikkje redde for å trekka fram både sjukdom, religion og ubehagelege familiedilemma. For det hjelper lite å feia realitetane under teppet om ein skal få bukt med kulturelle utfordringar, og det gjer dei ikkje her. Filmen har mykje til felles med serien Master of None, der Aziz Ansari – også standupkomikar og skodespelar med asiatisk bakgrunn – dreg fram klisjeane som møter han i jobben, og alle gongane han må bita i seg å spela drosjesjåfør med tjukk aksent. Nyansering trengst, og både Master of None og The Big Sick tek gode, sterke, morosame oppgjer. Og om dette skulle høyrast avskrekkande ut: Filmen er mest av alt ein god, gamaldags, amerikansk «rom-kom», altså!
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Det nok alvor til å få klumpen i halsen som skal til for å lukkast i sjangeren romantisk komedie.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.