Ein unødvendig og heilt grei film
Kan eg håpa på at Olsenbanden har gjort sitt siste brekk?
Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette.
Foto: Filmweb
Komedie/familiefilm
Regi: Hallvard Bræin
Olsenbanden – siste skrik
Med: Anders Baasmo, John Carew, Elias Holmen Sørensen, Vidar Magnussen
Egon Olsen (Baasmo) kjem endeleg ut frå spjeldet, og Benny (Carew) og Kjell (Sørensen) stiller opp. Det same gjer ein hissig kriminalbetjent (Magnussen) og eit flunkande nytt Munchmuseum.
Overflødig
Du er ikkje fødd på syttitalet utan å ha sett minst éin Olsenbanden-film, heile tretten filmar å velja i mellom innspelingane frå fyrste filmen i 1968 fram til 1984. På same måte som nasjonalskatten Fleksnes er basert på ein engelsk karakter, er heller ikkje Olsenbanden norsk.
Den danske originalen blei spelt inn parallelt med norske og svenske utgåver, både plott og karakterar likt: familievenlege, ufarlege småkriminelle hamnar i klabeit med lovens lange arm. Det kanskje mest fascinerande er at den særs middelmåtige filmserien gjorde suksess den gongen, og at nokon framleis meiner Olsenbanden fortener nye sjansar.
Det er kanskje vel strengt, for Olsenbanden – siste skrik er ein heilt grei familiefilm, han berre kjennest totalt overflødig. Heller ikkje dei medverkande verkar særleg entusiastiske, meir som at dei har fått betalt for jobben og utfører han. I tillegg har dei introdusert ei Valborg som er så blotta for understatement og sjarmerande kvalitetar at ein skulle tru ho var ein karakter frå Børning-serien i staden. Var det nødvendig?
Reklamefilm
Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette. Eg vil ikkje tru dei har budsjett til å sponsa filmen, men det er akkurat det det ser ut som dei har gjort. Eg humrar jo når John Carew slår eit slag for ein Toyota Yaris frå Bilkollektivet, og mumlar i skjegget over den prominente plasseringa elsparkesyklar har.
Uansett preferansar: det er litt av ein produktplasseringsfest Olsenbanden inviterer til, jamt over. Det er synd resten ikkje er like festleg. Om ungane ler godt av lensmann Vidar Magnussen som spring med høge kne, og Egon Olsen sine «hengerumper»-utbrot, så er jo det flott. Eg veit betre enn å overvurdera familiefilmpublikummet, men for min del må dette gjerne vera nettopp siste skrik frå Olsenbanden.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kultur-
arbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie/familiefilm
Regi: Hallvard Bræin
Olsenbanden – siste skrik
Med: Anders Baasmo, John Carew, Elias Holmen Sørensen, Vidar Magnussen
Egon Olsen (Baasmo) kjem endeleg ut frå spjeldet, og Benny (Carew) og Kjell (Sørensen) stiller opp. Det same gjer ein hissig kriminalbetjent (Magnussen) og eit flunkande nytt Munchmuseum.
Overflødig
Du er ikkje fødd på syttitalet utan å ha sett minst éin Olsenbanden-film, heile tretten filmar å velja i mellom innspelingane frå fyrste filmen i 1968 fram til 1984. På same måte som nasjonalskatten Fleksnes er basert på ein engelsk karakter, er heller ikkje Olsenbanden norsk.
Den danske originalen blei spelt inn parallelt med norske og svenske utgåver, både plott og karakterar likt: familievenlege, ufarlege småkriminelle hamnar i klabeit med lovens lange arm. Det kanskje mest fascinerande er at den særs middelmåtige filmserien gjorde suksess den gongen, og at nokon framleis meiner Olsenbanden fortener nye sjansar.
Det er kanskje vel strengt, for Olsenbanden – siste skrik er ein heilt grei familiefilm, han berre kjennest totalt overflødig. Heller ikkje dei medverkande verkar særleg entusiastiske, meir som at dei har fått betalt for jobben og utfører han. I tillegg har dei introdusert ei Valborg som er så blotta for understatement og sjarmerande kvalitetar at ein skulle tru ho var ein karakter frå Børning-serien i staden. Var det nødvendig?
Reklamefilm
Munchmuseet må jo vera nøgde med å ha ein så stor reklameplakat som dette. Eg vil ikkje tru dei har budsjett til å sponsa filmen, men det er akkurat det det ser ut som dei har gjort. Eg humrar jo når John Carew slår eit slag for ein Toyota Yaris frå Bilkollektivet, og mumlar i skjegget over den prominente plasseringa elsparkesyklar har.
Uansett preferansar: det er litt av ein produktplasseringsfest Olsenbanden inviterer til, jamt over. Det er synd resten ikkje er like festleg. Om ungane ler godt av lensmann Vidar Magnussen som spring med høge kne, og Egon Olsen sine «hengerumper»-utbrot, så er jo det flott. Eg veit betre enn å overvurdera familiefilmpublikummet, men for min del må dette gjerne vera nettopp siste skrik frå Olsenbanden.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kultur-
arbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.