Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Elegant og eventyrleg

Eskil Vogt har laga ein usannsynleg vakker og urovekkande skrekkfilm med born.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rakel Lenora Fløttum som Ida og Sam Ashraf som Ben i filmen om dei uskuldige.

Rakel Lenora Fløttum som Ida og Sam Ashraf som Ben i filmen om dei uskuldige.

Foto: Mer Film

Rakel Lenora Fløttum som Ida og Sam Ashraf som Ben i filmen om dei uskuldige.

Rakel Lenora Fløttum som Ida og Sam Ashraf som Ben i filmen om dei uskuldige.

Foto: Mer Film

2385
20210827
2385
20210827

Thriller / Drama / Grøssar

Regi: Eskil Vogt

De uskyldige

Med: Rakel Lenora Fløttum, Sam Ashraf, Ellen Dorrit Petersen
Kinofilm frå 3. september

Niåringen Ida (Fløttum) flyttar til Groruddalen i lag med foreldra og den autistiske storesystera Anna. Ho får fort ein ven i Ben (Ashraf), som deler dei smått sadistiske trekka til Ida. Og kanskje litt attåt. Samstundes verkar den elles lite kommunikative Anna å finne ein fin tone med godlynte vetle Aisha. Ei eiga magisk verd veks fram, men med krefter utanom det vanlege kjem potensialet til godt og vondt. At Ida må ta vare på storesystera, blir snart det minste problemet hennar.

Sanseriket

Eskil Vogt viste stor sans for å vie spesifikke sansar merksemd med den glitrande debuten Blind. Lydbiletet er det første som breier seg i meg i møte med De uskyldige. Alle moglege detaljar får god, presis plass, anten det er tygging av sand eller smelling av bobleplast. Lydane er sentrale i å sette publikum inn i sanseverda til dei små.

Sturla Brandth Grøvlen er ein framifrå filmfotograf. Han bidreg til eit intimt og skummelt uttrykk. Alle dei involverte står for handverk av høgste klasse. Skodespelet til borna er briljant. Rakel Lenora Fløttum er heilt formidabel i hovudrolla som Ida. Ho er heilt på nivå med mora, Ellen Dorrit Petersen. Sistnemnde er jo ei av dei beste vi har i landet, så det eplet har falle heilt inntil stamma.

Barnetrua

Skildringa av smårollingane er strålande. Vogt tek borna brutalt seriøst. Dei veit kva vaksne kjem til å tru på, og kva dei vil avfeie, og veg sine ord deretter. Dei kan bere på utenkjeleg mørker. Vald er òg ei del av verda deira.

Ein engasjerer seg fullt ut i utfordringane Ida støyter på. Ho og venene møter moralske dilemma om skuld, og dei slåst mot magiske makter som det krev staute småjenter å stå imot. Ida har ei truverdig og skilsetjande utvikling.

Alt skjer i eit filmspråk for vaksne. Det er ei smart, stilig og særmerkt verd det er herleg ekkelt å vere fanga i. Anten du likar grøss eller gode drama, er dette film frå øvste hylle. Dette norske filmåret blir berre betre og betre.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Thriller / Drama / Grøssar

Regi: Eskil Vogt

De uskyldige

Med: Rakel Lenora Fløttum, Sam Ashraf, Ellen Dorrit Petersen
Kinofilm frå 3. september

Niåringen Ida (Fløttum) flyttar til Groruddalen i lag med foreldra og den autistiske storesystera Anna. Ho får fort ein ven i Ben (Ashraf), som deler dei smått sadistiske trekka til Ida. Og kanskje litt attåt. Samstundes verkar den elles lite kommunikative Anna å finne ein fin tone med godlynte vetle Aisha. Ei eiga magisk verd veks fram, men med krefter utanom det vanlege kjem potensialet til godt og vondt. At Ida må ta vare på storesystera, blir snart det minste problemet hennar.

Sanseriket

Eskil Vogt viste stor sans for å vie spesifikke sansar merksemd med den glitrande debuten Blind. Lydbiletet er det første som breier seg i meg i møte med De uskyldige. Alle moglege detaljar får god, presis plass, anten det er tygging av sand eller smelling av bobleplast. Lydane er sentrale i å sette publikum inn i sanseverda til dei små.

Sturla Brandth Grøvlen er ein framifrå filmfotograf. Han bidreg til eit intimt og skummelt uttrykk. Alle dei involverte står for handverk av høgste klasse. Skodespelet til borna er briljant. Rakel Lenora Fløttum er heilt formidabel i hovudrolla som Ida. Ho er heilt på nivå med mora, Ellen Dorrit Petersen. Sistnemnde er jo ei av dei beste vi har i landet, så det eplet har falle heilt inntil stamma.

Barnetrua

Skildringa av smårollingane er strålande. Vogt tek borna brutalt seriøst. Dei veit kva vaksne kjem til å tru på, og kva dei vil avfeie, og veg sine ord deretter. Dei kan bere på utenkjeleg mørker. Vald er òg ei del av verda deira.

Ein engasjerer seg fullt ut i utfordringane Ida støyter på. Ho og venene møter moralske dilemma om skuld, og dei slåst mot magiske makter som det krev staute småjenter å stå imot. Ida har ei truverdig og skilsetjande utvikling.

Alt skjer i eit filmspråk for vaksne. Det er ei smart, stilig og særmerkt verd det er herleg ekkelt å vere fanga i. Anten du likar grøss eller gode drama, er dette film frå øvste hylle. Dette norske filmåret blir berre betre og betre.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Anten du likar grøss eller gode drama, er dette film frå øvste hylle.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis