Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Far Go’hjarta

Judd Apatow lèt nok ein gong håplause gutar vera håplause gutar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kelsey (Bel Powley) og Scott Carlin (Pete Davidson) i filmen regissert av Judd Apatow.

Kelsey (Bel Powley) og Scott Carlin (Pete Davidson) i filmen regissert av Judd Apatow.

Foto: Alison Cohen Rosa / Universal Pi

Kelsey (Bel Powley) og Scott Carlin (Pete Davidson) i filmen regissert av Judd Apatow.

Kelsey (Bel Powley) og Scott Carlin (Pete Davidson) i filmen regissert av Judd Apatow.

Foto: Alison Cohen Rosa / Universal Pi

2290
20200626
2290
20200626

Komedie

Regi: Judd Apatow

The King of Staten Island

Med: Pete Davidson, Marisa
Tomei, Bill Burr, Bel Powley
Kinofilm

Smått håplause Scott (Davidson) er 24 år, bur heime med mor (Tomei), heng med dei snille, doprøykjande barndomskompisane sine og har ein draum om å starta ein tatoveringsrestaurant. Når mora blir i lag med Ray (Burr), får han det for seg at Ray iallfall ikkje skal ta plassen til faren, brannmannen som døydde på jobb då Scott var sju år gamal.

Streken

Han har laga mange søte filmar, regissør Judd Apatow. 40-Year-Old Virgin (2005) er nok min favoritt, men eg klarar ikkje fri meg frå ein irritasjon som går igjen i kvar einaste film: Gutar og jenter tilhøyrer kvart sitt univers, og dei skal aldri foreinast, utanom når dei har sex. Han har produsert TV-serien Girls (2012–2017) og Bridesmaids (2011), så det er ikkje det at eg mistenkjer han for å ikkje ha tru på damer, men filmane han regisserer, tek alltid plass i guteuniverset. Dei treng ikkje vera velståande, ikkje eingong tilhøyrande middelklassen, men kvite skal dei helst vera – eg reknar med at han berre skildrar det som er nærast erfaringane hans, det bør han ikkje straffast for, men den naivistiske stilen fritek han ikkje for å vera med på å halda oppe eit Hollywood der kvite menn held fram å regjera. Og visst er Scott sjarmerande hjelpelaus, men eg er lei av gutestrekar, så eg ler berre sånn passeleg.

Mor Surmaga

Det er ikkje det at eg mislikar The King of Staten Island tvers igjennom. Filmen har hjartet på rette staden og er det ein ting Judd Apatow er god på, så er det bromance. Han gjer sitt for at gutar skal bli menn som har lov å snakka om kjensler – iallfall inntil eit visst punkt. Ingen grunn til å bli heilt kjerring heller!

Det løgnaste er kor hjelpelause tatoveringar Scott lagar, det skal du vera bra humørlaus for å ikkje le av. Ein kan vel skulde meg for å vera humørlaus når eg ikkje ler av meir i The King of Staten Island, så mykje som Apatow køddar med. Men den eine tingen ingen køddar med i USA, inkludert Apatow, er statusen brannmenn har. Det gjer berre filmen endå meir erkeamerikansk og emmen etter mitt syn. Tenkja seg til at gladfilmkongen sjølv skulle gjera meg så lite glad.

Brit Aksnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie

Regi: Judd Apatow

The King of Staten Island

Med: Pete Davidson, Marisa
Tomei, Bill Burr, Bel Powley
Kinofilm

Smått håplause Scott (Davidson) er 24 år, bur heime med mor (Tomei), heng med dei snille, doprøykjande barndomskompisane sine og har ein draum om å starta ein tatoveringsrestaurant. Når mora blir i lag med Ray (Burr), får han det for seg at Ray iallfall ikkje skal ta plassen til faren, brannmannen som døydde på jobb då Scott var sju år gamal.

Streken

Han har laga mange søte filmar, regissør Judd Apatow. 40-Year-Old Virgin (2005) er nok min favoritt, men eg klarar ikkje fri meg frå ein irritasjon som går igjen i kvar einaste film: Gutar og jenter tilhøyrer kvart sitt univers, og dei skal aldri foreinast, utanom når dei har sex. Han har produsert TV-serien Girls (2012–2017) og Bridesmaids (2011), så det er ikkje det at eg mistenkjer han for å ikkje ha tru på damer, men filmane han regisserer, tek alltid plass i guteuniverset. Dei treng ikkje vera velståande, ikkje eingong tilhøyrande middelklassen, men kvite skal dei helst vera – eg reknar med at han berre skildrar det som er nærast erfaringane hans, det bør han ikkje straffast for, men den naivistiske stilen fritek han ikkje for å vera med på å halda oppe eit Hollywood der kvite menn held fram å regjera. Og visst er Scott sjarmerande hjelpelaus, men eg er lei av gutestrekar, så eg ler berre sånn passeleg.

Mor Surmaga

Det er ikkje det at eg mislikar The King of Staten Island tvers igjennom. Filmen har hjartet på rette staden og er det ein ting Judd Apatow er god på, så er det bromance. Han gjer sitt for at gutar skal bli menn som har lov å snakka om kjensler – iallfall inntil eit visst punkt. Ingen grunn til å bli heilt kjerring heller!

Det løgnaste er kor hjelpelause tatoveringar Scott lagar, det skal du vera bra humørlaus for å ikkje le av. Ein kan vel skulde meg for å vera humørlaus når eg ikkje ler av meir i The King of Staten Island, så mykje som Apatow køddar med. Men den eine tingen ingen køddar med i USA, inkludert Apatow, er statusen brannmenn har. Det gjer berre filmen endå meir erkeamerikansk og emmen etter mitt syn. Tenkja seg til at gladfilmkongen sjølv skulle gjera meg så lite glad.

Brit Aksnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis