Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Hallo igjen, pusi

For min del hadde ikkje Katteprinsen trunge ein ny omgang på kino.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ungjenta Huru og katten.

Ungjenta Huru og katten.

Foto: Arthaus

Ungjenta Huru og katten.

Ungjenta Huru og katten.

Foto: Arthaus

2128
20171103
2128
20171103

Animasjon for barn

Regi: Hiroyuki Morita

Katteprinsen (orig.tittel: Neko no ongaeshi)

Norske stemmer: Siri Nilsen, Christoffer Staib, Harald Heide-Steen jr.

Ungjenta Haru bergar ein katt frå å verta overkøyrd. Det viser seg at han er ein katteprins, og som takk skal ho gifta seg med han. For å få hjelp til å koma seg ut av denne kattepina kontaktar ho Kattekontoret. Saman med tjukkekatten Muta og den sofistikerte baron Hubert von Gikkingen dreg dei til katteriket for å ordna opp.

Nye lodd

Kva som gjer at Katteprinsen og ei rad andre Studio Ghibli-filmar har fått ny premiere 15 år etter fyrste runde på kino, er eg usikker på, men interessa for japansk animasjon har kanskje teke seg opp dei siste åra og fått eit kommersielt potensial som mangla på tidleg 2000-talet. Elles ville nok både denne, Min nabo Totoro (1988) og Prinsesse Mononoke (1997) vore typisk cinematek- og filmklubbmat. Og ja til mangfald for dei minste! Det er litt forvirrande at ein så barnsleg film som Katteprinsen handlar om ei jente som tydeleg må vera nærare tenåring, men filmen er uansett definitivt meir for små ungar enn mangaopphengde ungdomar.

Ope versus lukka

Som i alt anna det kjende Studio Ghibli kjem opp med, er det berre å legga nøkterne tankesett igjen utanfor kinodøra og lata ekte og indre ungar sleppa inn. At dyr tek menneskerollar, er sjølvsagt ikkje noko unaturleg i teiknefilmar. Det absurde ligg oftare i detaljane enn i at eit parallelt fantasiunivers med snakkande kattar finst. Og i universet til Katteprinsen bognar det av underlege karakterar, snurrige situasjonar og løgne matrettar. Det rår også ei slags gamaldags oppfatning om ekteskap og samfunnskonvensjonar som eg er mindre begeistra for. Når det er sagt, er eg generelt sett ikkje enormt begeistra for filmen samla sett heller. Du skal ha dette opne barnesinnet for å fullt ut setja pris på Ghibli-filmane, og der sit eg med det attlatne vaksensinnet mitt og skulle ynskja eg likte dei betre.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Animasjon for barn

Regi: Hiroyuki Morita

Katteprinsen (orig.tittel: Neko no ongaeshi)

Norske stemmer: Siri Nilsen, Christoffer Staib, Harald Heide-Steen jr.

Ungjenta Haru bergar ein katt frå å verta overkøyrd. Det viser seg at han er ein katteprins, og som takk skal ho gifta seg med han. For å få hjelp til å koma seg ut av denne kattepina kontaktar ho Kattekontoret. Saman med tjukkekatten Muta og den sofistikerte baron Hubert von Gikkingen dreg dei til katteriket for å ordna opp.

Nye lodd

Kva som gjer at Katteprinsen og ei rad andre Studio Ghibli-filmar har fått ny premiere 15 år etter fyrste runde på kino, er eg usikker på, men interessa for japansk animasjon har kanskje teke seg opp dei siste åra og fått eit kommersielt potensial som mangla på tidleg 2000-talet. Elles ville nok både denne, Min nabo Totoro (1988) og Prinsesse Mononoke (1997) vore typisk cinematek- og filmklubbmat. Og ja til mangfald for dei minste! Det er litt forvirrande at ein så barnsleg film som Katteprinsen handlar om ei jente som tydeleg må vera nærare tenåring, men filmen er uansett definitivt meir for små ungar enn mangaopphengde ungdomar.

Ope versus lukka

Som i alt anna det kjende Studio Ghibli kjem opp med, er det berre å legga nøkterne tankesett igjen utanfor kinodøra og lata ekte og indre ungar sleppa inn. At dyr tek menneskerollar, er sjølvsagt ikkje noko unaturleg i teiknefilmar. Det absurde ligg oftare i detaljane enn i at eit parallelt fantasiunivers med snakkande kattar finst. Og i universet til Katteprinsen bognar det av underlege karakterar, snurrige situasjonar og løgne matrettar. Det rår også ei slags gamaldags oppfatning om ekteskap og samfunnskonvensjonar som eg er mindre begeistra for. Når det er sagt, er eg generelt sett ikkje enormt begeistra for filmen samla sett heller. Du skal ha dette opne barnesinnet for å fullt ut setja pris på Ghibli-filmane, og der sit eg med det attlatne vaksensinnet mitt og skulle ynskja eg likte dei betre.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis