Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Historisk raudpenn

The Death of Stalin byr på komikk, politikk og ein god dose oppfriskning i russisk historie og historieskriving.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Russland nektar å vise den nye filmen om Stalin.

Russland nektar å vise den nye filmen om Stalin.

Foto: Nicola Dove / Selmer Media

Russland nektar å vise den nye filmen om Stalin.

Russland nektar å vise den nye filmen om Stalin.

Foto: Nicola Dove / Selmer Media

2491
20180406
2491
20180406

Biografi/drama/ komedie

Regi: Armando
Iannucci

The Death of Stalin

Med: Steve Buscemi, Simon Russell Beale, Jeffrey Tambor

I 1953 regjerer Josef Stalin framleis Sovjetunionen med blodige jernhender og ein tett sirkel av samansvorne, ein komité som snart skal hamna i farseaktige, men gravalvorlege situasjonar då kamerat Stalin fell om på kontoret sitt.

Beri-nei

Få har grep om politisk satire som regissør Armando Iannucci. Eg er stor fan av serien The Thick of It (2005–2012) og The Day Today (1994) og endå større fan av komiserien om Alan Partridge, som mange nok kjenner til. (Nei, eg har ikkje sett så mykje på Veep, så den kan eg ikkje samanlikna med). No har han altså teke for seg dønn historiske hendingar, noko han til no har styrt unna. Og han hadde ikkje klart å truverdig dikta opp mykje av det som faktisk skjedde i Sovjetunionen på femtitalet. Ikkje rart Russland har nekta filmen visning og trekt all distribusjon innanfor landegrensene. Kunstnarisk fridom vil eg tru det må vera i store mengder, men som den mindre historisk opplyste personen eg er, reknar eg med at det ikkje er manusforfattar Iannucci som skriv Lavrentij Berija ut av historia til slutt, bokstaveleg tala.

Satirikon

Briten Iannucci har enorme dosar svart, tørr galgenhumor, jamfør seriane eg nemner. Kanskje det er fordi han til ei forandring nyttar faktisk materiale at eg reagerer meir no enn vanleg. Kanskje eg har fått kjipare humor med åra. Kanskje er spensten gått litt ut av dei kjappe kommentarane med mengder av fuck me strøydd rundt. Eg ler ikkje så godt som eg eingong gjorde, iallfall. Ein som ikkje er mindre festleg og komisk med åra, er Steve Buscemi. Han er kanongod som Nikita Khrusjtsjov, på ein sympatisk, men kynisk måte som kanskje yter han rettferd. Kanskje. Eg synest historiske filmar er vanskelege å meina noko om. Eg har ikkje lyst å svelgja rått alt eg får servert, men gud hjelpe så lett ein fordøyer den sanninga ein kan leva med. Tenk om Armando Iannucci hadde vorte propagandaminister i Storbritannia!

Historikarar får krangla om detaljane i The Death of Stalin, regissør og manusforfattar kan uansett klappa seg sjølv på skuldrene for ein underhaldande og dristig versjon av det som gjorde at kommunismen både heldt fram og endra seg etter Stalins død.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Biografi/drama/ komedie

Regi: Armando
Iannucci

The Death of Stalin

Med: Steve Buscemi, Simon Russell Beale, Jeffrey Tambor

I 1953 regjerer Josef Stalin framleis Sovjetunionen med blodige jernhender og ein tett sirkel av samansvorne, ein komité som snart skal hamna i farseaktige, men gravalvorlege situasjonar då kamerat Stalin fell om på kontoret sitt.

Beri-nei

Få har grep om politisk satire som regissør Armando Iannucci. Eg er stor fan av serien The Thick of It (2005–2012) og The Day Today (1994) og endå større fan av komiserien om Alan Partridge, som mange nok kjenner til. (Nei, eg har ikkje sett så mykje på Veep, så den kan eg ikkje samanlikna med). No har han altså teke for seg dønn historiske hendingar, noko han til no har styrt unna. Og han hadde ikkje klart å truverdig dikta opp mykje av det som faktisk skjedde i Sovjetunionen på femtitalet. Ikkje rart Russland har nekta filmen visning og trekt all distribusjon innanfor landegrensene. Kunstnarisk fridom vil eg tru det må vera i store mengder, men som den mindre historisk opplyste personen eg er, reknar eg med at det ikkje er manusforfattar Iannucci som skriv Lavrentij Berija ut av historia til slutt, bokstaveleg tala.

Satirikon

Briten Iannucci har enorme dosar svart, tørr galgenhumor, jamfør seriane eg nemner. Kanskje det er fordi han til ei forandring nyttar faktisk materiale at eg reagerer meir no enn vanleg. Kanskje eg har fått kjipare humor med åra. Kanskje er spensten gått litt ut av dei kjappe kommentarane med mengder av fuck me strøydd rundt. Eg ler ikkje så godt som eg eingong gjorde, iallfall. Ein som ikkje er mindre festleg og komisk med åra, er Steve Buscemi. Han er kanongod som Nikita Khrusjtsjov, på ein sympatisk, men kynisk måte som kanskje yter han rettferd. Kanskje. Eg synest historiske filmar er vanskelege å meina noko om. Eg har ikkje lyst å svelgja rått alt eg får servert, men gud hjelpe så lett ein fordøyer den sanninga ein kan leva med. Tenk om Armando Iannucci hadde vorte propagandaminister i Storbritannia!

Historikarar får krangla om detaljane i The Death of Stalin, regissør og manusforfattar kan uansett klappa seg sjølv på skuldrene for ein underhaldande og dristig versjon av det som gjorde at kommunismen både heldt fram og endra seg etter Stalins død.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis