Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Husmorosamt

Hvordan bli en god kone er blaut og glatt som ein bolledeig og omtrent like festleg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Juliette Binoche, Yolande Moreau og Noémie Lvovsky speler husmorskulestyrarar på 60-talet.

Juliette Binoche, Yolande Moreau og Noémie Lvovsky speler husmorskulestyrarar på 60-talet.

Foto frå filmtraileren

Juliette Binoche, Yolande Moreau og Noémie Lvovsky speler husmorskulestyrarar på 60-talet.

Juliette Binoche, Yolande Moreau og Noémie Lvovsky speler husmorskulestyrarar på 60-talet.

Foto frå filmtraileren

2350
20200710
2350
20200710

Komedie

Regi: Martin Provost

Hvordan bli en god kone
(La bonne épouse)

Med: Juliette Binoche, Yolande Moreau, Noémie Lvovsky
Kinofilm

Det er slutten av sekstitalet, og som elles i verda bankar nye tider på dørene, også på den gamaldagse husmorskulen der Paulette (Binoche) er styrarinne. Korleis skal ho, den strenge søster Marie-Thèrése (Lvovsky) og den røyndomsfjerne heimkunnskapslæraren Gilberte (Moreau) halda styr på det nye kullet som skal oppsedast i streng, fransk tradisjon?

For abonnentane

Eg hadde sant og seia ikkje trudd eg kunne vera så lite begeistra for ein film som på eit vis handlar om kvinnefrigjering. Til trass for at Frankrike har fostra verdas mest kjente feminist, Simone de Beauvoir, så klarar dei å laga denne filmen som gjer at eg mistenkjer dei franske for å ha eit nærare forhold til konvensjonane opplærte på ein husmorskule enn likestilling som eit sjølvsagt gode. At nokon ser seg mon i å laga Hvordan bli en god kone, vil eg i beste fall tolka som at dei tenkjer at det framleis finst eit publikum som fniser av at ein måtte ha sex mot sin vilje og at raudhåra jenter betydde trøbbel. Det er som om Alle Kvinners Blad gjenoppstod og inngjekk eit samarbeid med bladet Familien og fekk laga ein film som berre abonnentane skulle få tilgang til.

Oh-la-la-land

Det er høg kosefaktor på regissør Martin Provosts siste film. Han har tidlegare levert fine drama som Jordmoren (2017) og Seraphine (2008). Sterke kvinnekarakterar er gjennomgåande for dei aller fleste filmane hans, noko han bør og skal ha ros for. Og alle kan tilgjevast for å villa laga ein lettliva komedie som trekkjer folk til kinoane. Men kan eg tilgje at han blandar inn musikalsekvensar? Nei, der går grensa for kor grei eg er berre fordi det snart er sommarferie. På den andre sidan har dei utdregne liksomartige scenene gjennom heile filmen kanskje åtvara om at noko så desperat kunne koma til å skje – her godkjensla sikrast, for kvar pris! Som om ikkje nonner som spring med høge kne, Juliette Binoche på sitt mest oh-ete og la-la-ete og klatring i skrøpelege takrenner var nok!

Hvordan bli en god kone er for meg ikkje oppskrifta på korleis bli ein god komedie.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie

Regi: Martin Provost

Hvordan bli en god kone
(La bonne épouse)

Med: Juliette Binoche, Yolande Moreau, Noémie Lvovsky
Kinofilm

Det er slutten av sekstitalet, og som elles i verda bankar nye tider på dørene, også på den gamaldagse husmorskulen der Paulette (Binoche) er styrarinne. Korleis skal ho, den strenge søster Marie-Thèrése (Lvovsky) og den røyndomsfjerne heimkunnskapslæraren Gilberte (Moreau) halda styr på det nye kullet som skal oppsedast i streng, fransk tradisjon?

For abonnentane

Eg hadde sant og seia ikkje trudd eg kunne vera så lite begeistra for ein film som på eit vis handlar om kvinnefrigjering. Til trass for at Frankrike har fostra verdas mest kjente feminist, Simone de Beauvoir, så klarar dei å laga denne filmen som gjer at eg mistenkjer dei franske for å ha eit nærare forhold til konvensjonane opplærte på ein husmorskule enn likestilling som eit sjølvsagt gode. At nokon ser seg mon i å laga Hvordan bli en god kone, vil eg i beste fall tolka som at dei tenkjer at det framleis finst eit publikum som fniser av at ein måtte ha sex mot sin vilje og at raudhåra jenter betydde trøbbel. Det er som om Alle Kvinners Blad gjenoppstod og inngjekk eit samarbeid med bladet Familien og fekk laga ein film som berre abonnentane skulle få tilgang til.

Oh-la-la-land

Det er høg kosefaktor på regissør Martin Provosts siste film. Han har tidlegare levert fine drama som Jordmoren (2017) og Seraphine (2008). Sterke kvinnekarakterar er gjennomgåande for dei aller fleste filmane hans, noko han bør og skal ha ros for. Og alle kan tilgjevast for å villa laga ein lettliva komedie som trekkjer folk til kinoane. Men kan eg tilgje at han blandar inn musikalsekvensar? Nei, der går grensa for kor grei eg er berre fordi det snart er sommarferie. På den andre sidan har dei utdregne liksomartige scenene gjennom heile filmen kanskje åtvara om at noko så desperat kunne koma til å skje – her godkjensla sikrast, for kvar pris! Som om ikkje nonner som spring med høge kne, Juliette Binoche på sitt mest oh-ete og la-la-ete og klatring i skrøpelege takrenner var nok!

Hvordan bli en god kone er for meg ikkje oppskrifta på korleis bli ein god komedie.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis