Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Klovn i kamp

Hopp og skrekk og tjo og hei med Pennywise, den dansande klovnen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Det er duka for ein god, gamaldags skrekkfilm.

Det er duka for ein god, gamaldags skrekkfilm.

Foto: Brooke Palmer / SF Studios / Warner

Det er duka for ein god, gamaldags skrekkfilm.

Det er duka for ein god, gamaldags skrekkfilm.

Foto: Brooke Palmer / SF Studios / Warner

2543
20170908
2543
20170908

Skrekk

Regi: Andy Muschietti

It

Med: Bill Skarsgård, Jaeden Lieberher, Sophia Lillis

I ein søvnig, amerikansk småby forsvinn den eine ungen etter den andre. Når det skjer med veslebror til Bill, vil han og kameratgjengen koma til botnars i kva som har skjedd. Samstundes lurar kjipe foreldre, ei forelsking og ein skikkeleg bøllete bøllegjeng. Alt dette blir barnemat samanlikna med kva dei har i vente når dei dristar seg inn i det forlatne huset nede i gata.

Skrekkblanding

Som de skjønar av skildringa, er det duka for ein god, gamaldags skrekkfilm med koselege omgjevnader som kontrastar til det horrible parallelluniverset som spøkjer rett under overflata. Tilfeldigvis var eg 13 år då Stephen King-boka It vart filmatisert fyrste gongen – same alder som rollefigurane i filmen skal ha. Rykta ville ha det til at det ikkje hadde eksistert noko skumlare sidan Poltergeist (1982) og Eksorsisten (1973). Den gongen fekk filmen 18-årsgrense, noko som sjølvsagt ikkje var noko anna hinder enn at andre måtte gå i videosjappa og låna filmen for oss. Dagens It har fått aldersgrense 15 år, noko som verkar innanfor, i motsetning til 1990-versjonen. Stephen King, som den drivne skrekkforfattaren han er, utnytta til fulle å snu eit barnefenomen til ditt verste mareritt. Og klovnen Pennywise er ein spesielt ekkel karakter, då han i fyrstninga verkar både sårbar og morosam. Bill Skarsgård er tilstrekkeleg fæl i rolla, men eg trur aldri nokon kan slå Tim Curry som Pennywise anno 1990. Spesialeffektane er kulare i dag, men den genuine frykta som Curry planta, kan ingen glinsande tannrader eller gruelege kjevar ute av ledd, konkurrera med.

Koseskummelt

Sjølv om It var under innspeling alt før serien Stranger Things gjekk på TV, og dermed ikkje heiv seg på ein opplagd trend, skal det vanskeleg gjerast å ikkje sjå likskapane. Her er åttitalsnostalgi så det held, og den samansveisa gjengen minner i svært stor grad om ein annan barndomsfavoritt, Goonies (1985). Men det er jo skikkeleg koseleg, då. Om eg har klaga på mangelen på popkornpotensial i det siste, får du det att i bytter og spann, bokstaveleg tala, om du vil, med It. Ta med 13-åringane og skrem vitet av dei, eller gå sjølv og bli passeleg redd. Filmen er uansett god underhaldning, om han ikkje er noko ny Eksorsisten.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Skrekk

Regi: Andy Muschietti

It

Med: Bill Skarsgård, Jaeden Lieberher, Sophia Lillis

I ein søvnig, amerikansk småby forsvinn den eine ungen etter den andre. Når det skjer med veslebror til Bill, vil han og kameratgjengen koma til botnars i kva som har skjedd. Samstundes lurar kjipe foreldre, ei forelsking og ein skikkeleg bøllete bøllegjeng. Alt dette blir barnemat samanlikna med kva dei har i vente når dei dristar seg inn i det forlatne huset nede i gata.

Skrekkblanding

Som de skjønar av skildringa, er det duka for ein god, gamaldags skrekkfilm med koselege omgjevnader som kontrastar til det horrible parallelluniverset som spøkjer rett under overflata. Tilfeldigvis var eg 13 år då Stephen King-boka It vart filmatisert fyrste gongen – same alder som rollefigurane i filmen skal ha. Rykta ville ha det til at det ikkje hadde eksistert noko skumlare sidan Poltergeist (1982) og Eksorsisten (1973). Den gongen fekk filmen 18-årsgrense, noko som sjølvsagt ikkje var noko anna hinder enn at andre måtte gå i videosjappa og låna filmen for oss. Dagens It har fått aldersgrense 15 år, noko som verkar innanfor, i motsetning til 1990-versjonen. Stephen King, som den drivne skrekkforfattaren han er, utnytta til fulle å snu eit barnefenomen til ditt verste mareritt. Og klovnen Pennywise er ein spesielt ekkel karakter, då han i fyrstninga verkar både sårbar og morosam. Bill Skarsgård er tilstrekkeleg fæl i rolla, men eg trur aldri nokon kan slå Tim Curry som Pennywise anno 1990. Spesialeffektane er kulare i dag, men den genuine frykta som Curry planta, kan ingen glinsande tannrader eller gruelege kjevar ute av ledd, konkurrera med.

Koseskummelt

Sjølv om It var under innspeling alt før serien Stranger Things gjekk på TV, og dermed ikkje heiv seg på ein opplagd trend, skal det vanskeleg gjerast å ikkje sjå likskapane. Her er åttitalsnostalgi så det held, og den samansveisa gjengen minner i svært stor grad om ein annan barndomsfavoritt, Goonies (1985). Men det er jo skikkeleg koseleg, då. Om eg har klaga på mangelen på popkornpotensial i det siste, får du det att i bytter og spann, bokstaveleg tala, om du vil, med It. Ta med 13-åringane og skrem vitet av dei, eller gå sjølv og bli passeleg redd. Filmen er uansett god underhaldning, om han ikkje er noko ny Eksorsisten.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Om eg har klaga på mangelen på popkornpotensial i det siste, får du det att i bytter og spann.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis