Kompromisslaus leikestove
Paul Thomas Anderson slår på den nostalgiske stortromma igjen, og det er knallmoro.
Gary Valentine (Cooper Hoffman) og Alana Kane (Alana Haim) forelskar seg i San Fernando Valley i 1973. Filmen er nominert til tre Oscar-prisar.
Foto: Metro Goldwyn Mayer / SF Studios
Komedie
Regi: Paul Thomas Anderson
Licorice Pizza
Med: Alana Haim, Cooper Hoffman, Sean Penn, Bradley Cooper
Kinofilm
Ungguten Gary (Hoffman) er litt av ein entreprenørtype som heng med tenåringskompisane sine og leikar kakse. At han forelskar seg i den ti år eldre Alana (Haim), er ikkje særleg problematisk i syttiåra i California, utanom at dei ser ikkje ut til å støyta på anna enn problem, då.
Korleis hadde Licorice Pizza vorte motteken om regissøren heitte Woody Allen, ikkje Paul Thomas Anderson? Usj, det kjennest feil berre å skriva det, men korleis kan ein ikkje nemna det i ein film der heile premissen ligg på at ei vaksen kvinne og ein gut innleier eit forhold? Og det gjev så veldig feil inntrykk av stemninga i filmen, som frå ende til annan er lett og morosam, på grensa til absurd fornøyeleg.
Det ville neppe fungert om kjønna bytte plass, det ville berre blitt endå meir woodyallensk. Dette i seg sjølv legg grunnlaget for eit ormebol av ein diskusjon, men den diskusjonen må eg legga til side fordi det er så mange andre aspekt med Licorice Pizza som gjer filmen usedvanleg sjåverdig.
For dei som såg og likte Boogie Nights (1997), er dette som eit gledeleg gjensyn, berre utan porno og kokain. Filmen går føre seg i Andersons barndomsnabolag, San Fernando Valley i Los Angeles, og ein merkar at han har mykje kjærleik og kjennskap til området.
At han igjen legg handlinga til syttiåra, går kan henda mykje på estetikk, men tida verkar i dag som uskuldig og optimistisk, og på mange måtar enklare, trass i både Vietnamkrig og oljekrise. Vass-seng var eksotisk, ikkje harry. Moralsk sett var nok dei laussleppte sekstiåra framleis gjeldande.
Musikken var fabelaktig, og lydsporet til Licorice Pizza likeså. «Licorice Pizza» var både slang for vinylsingel og namnet på ei platesjappe, og Anderson leikar seg med symbolikken i musikkbruken så det er ein fryd. Også dei mange små innhoppa til kjendisar som Tom Waits, Sean Penn og Bradley Cooper krydrar moroa, og lysta til å bruka ordet overflodshorn er uimotståeleg.
Det er noko Robert Altman-aktig over måten persongalleriet blir rulla opp, fram og tilbake, og alt blir halde saman på: Dei utruleg sympatiske hovudrolleinnehavarane, Alana Haim og Cooper Hoffman. Sistnemnde er son til Andersons favorittskodespelar, no avdøde Philip Seymour Hoffman, og han fyller absolutt skoa til faren. Trass i det problematiske utgangspunktet for filmen elskar eg heile universet i Licorice Pizza, og ler og kosar meg heile vegen til moralpolitistasjonen.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: Paul Thomas Anderson
Licorice Pizza
Med: Alana Haim, Cooper Hoffman, Sean Penn, Bradley Cooper
Kinofilm
Ungguten Gary (Hoffman) er litt av ein entreprenørtype som heng med tenåringskompisane sine og leikar kakse. At han forelskar seg i den ti år eldre Alana (Haim), er ikkje særleg problematisk i syttiåra i California, utanom at dei ser ikkje ut til å støyta på anna enn problem, då.
Korleis hadde Licorice Pizza vorte motteken om regissøren heitte Woody Allen, ikkje Paul Thomas Anderson? Usj, det kjennest feil berre å skriva det, men korleis kan ein ikkje nemna det i ein film der heile premissen ligg på at ei vaksen kvinne og ein gut innleier eit forhold? Og det gjev så veldig feil inntrykk av stemninga i filmen, som frå ende til annan er lett og morosam, på grensa til absurd fornøyeleg.
Det ville neppe fungert om kjønna bytte plass, det ville berre blitt endå meir woodyallensk. Dette i seg sjølv legg grunnlaget for eit ormebol av ein diskusjon, men den diskusjonen må eg legga til side fordi det er så mange andre aspekt med Licorice Pizza som gjer filmen usedvanleg sjåverdig.
For dei som såg og likte Boogie Nights (1997), er dette som eit gledeleg gjensyn, berre utan porno og kokain. Filmen går føre seg i Andersons barndomsnabolag, San Fernando Valley i Los Angeles, og ein merkar at han har mykje kjærleik og kjennskap til området.
At han igjen legg handlinga til syttiåra, går kan henda mykje på estetikk, men tida verkar i dag som uskuldig og optimistisk, og på mange måtar enklare, trass i både Vietnamkrig og oljekrise. Vass-seng var eksotisk, ikkje harry. Moralsk sett var nok dei laussleppte sekstiåra framleis gjeldande.
Musikken var fabelaktig, og lydsporet til Licorice Pizza likeså. «Licorice Pizza» var både slang for vinylsingel og namnet på ei platesjappe, og Anderson leikar seg med symbolikken i musikkbruken så det er ein fryd. Også dei mange små innhoppa til kjendisar som Tom Waits, Sean Penn og Bradley Cooper krydrar moroa, og lysta til å bruka ordet overflodshorn er uimotståeleg.
Det er noko Robert Altman-aktig over måten persongalleriet blir rulla opp, fram og tilbake, og alt blir halde saman på: Dei utruleg sympatiske hovudrolleinnehavarane, Alana Haim og Cooper Hoffman. Sistnemnde er son til Andersons favorittskodespelar, no avdøde Philip Seymour Hoffman, og han fyller absolutt skoa til faren. Trass i det problematiske utgangspunktet for filmen elskar eg heile universet i Licorice Pizza, og ler og kosar meg heile vegen til moralpolitistasjonen.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.