Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Kosmos, kaos, Romsås

Meir enn ein fleirkulturtur til Drabantby-Noreg er Alle utlendinger har lukka gardiner ein tur tilbake til ungdomstida.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Karen Øye og dei andre skodespelarane formidlar ungdomstida på ein truverdig og avslappa måte

Karen Øye og dei andre skodespelarane formidlar ungdomstida på ein truverdig og avslappa måte

Foto: SF Studios / Miso Film

Karen Øye og dei andre skodespelarane formidlar ungdomstida på ein truverdig og avslappa måte

Karen Øye og dei andre skodespelarane formidlar ungdomstida på ein truverdig og avslappa måte

Foto: SF Studios / Miso Film

2286
20200306
2286
20200306

Drama /
ungdomsfilm

Regi: Ingvild Søderlind

Alle utlendinger har lukka gardiner

Med: Karen Øye, Serhat Yildirim, Deniz Nourizadeh-Lillabadi

Det er siste år på Romsås ungdomsskule. Mariana (Øye) og venene har hendene fulle med å vera ungdommar. Besteveninna Isa (Nourizadeh-Lillabadi) kan av og til gå henne på nervane, og ho held på å forgå av avstandsforelsking i tøffe Ali2 (Yildirim). Samtidig reiser broren til Afghanistan mot foreldra sin vilje, og alt vert meir komplisert.

Wallah

Om veggane i blokkene på Romsås kunne snakka, er det ikkje godt å seia kva språk du hadde fått. Då er det godt at det finst ein framifrå tolk, nemleg Maria Navarro Skaranger, forfattar av boka filmen er basert på. Ho voks sjølv opp her, og som fødd i 1994 vil ­eg tru ho også formidlar eit bra autentisk kebabnorsk og eit realistisk kroppsspråk. Om scena det heile utspelar seg på er eksotisk for «poteter» som meg, er det som skjer der, langt meir gjenkjenneleg. Hormontrigga tenåringsfrustrasjonar kjenner ingen kultur, språk eller hudfarge.

Det betyr ikkje at dei ytre faktorane er like for alle. Alle utlendinger har lukka gardiner torer ta opp problema som kan oppstå når folk frå ulike kulturar lyt finna ut av det med kvarandre på ein stad alle må kalla heim, men som ikkje er heilt heime likevel.

Stødig

Eg hadde mi ungdomstid på den tida forfattaren av Alle utlendinger har lukka gardiner blei fødd. Telefon var noko me hadde i gangen, ikkje i lomma. Porno var noko dei tvilsame naboane hadde på VHS. Og det fanst ikkje fleire gudar. Det er fascinerande kor likt reaksjonsmønsteret og dynamikken mellom ungdommane framleis er, trass i eit massivt utanforpress.

Karen Øye og dei andre skodespelarane formidlar dette på ein særs truverdig og avslappa måte, og det er ei bragd. Det er Ingvild Søderlinds debut som langfilmregissør, og henne skal det verta spennande å følgja med på. Og så skulle eg genuint ynskja eg kunne få ein oppfølgjar om nokre tiår for å sjå korleis det går med Mariana og gjengen og resten av det fleirkulturelle pottitlandet Noreg.

Brit Aksnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama /
ungdomsfilm

Regi: Ingvild Søderlind

Alle utlendinger har lukka gardiner

Med: Karen Øye, Serhat Yildirim, Deniz Nourizadeh-Lillabadi

Det er siste år på Romsås ungdomsskule. Mariana (Øye) og venene har hendene fulle med å vera ungdommar. Besteveninna Isa (Nourizadeh-Lillabadi) kan av og til gå henne på nervane, og ho held på å forgå av avstandsforelsking i tøffe Ali2 (Yildirim). Samtidig reiser broren til Afghanistan mot foreldra sin vilje, og alt vert meir komplisert.

Wallah

Om veggane i blokkene på Romsås kunne snakka, er det ikkje godt å seia kva språk du hadde fått. Då er det godt at det finst ein framifrå tolk, nemleg Maria Navarro Skaranger, forfattar av boka filmen er basert på. Ho voks sjølv opp her, og som fødd i 1994 vil ­eg tru ho også formidlar eit bra autentisk kebabnorsk og eit realistisk kroppsspråk. Om scena det heile utspelar seg på er eksotisk for «poteter» som meg, er det som skjer der, langt meir gjenkjenneleg. Hormontrigga tenåringsfrustrasjonar kjenner ingen kultur, språk eller hudfarge.

Det betyr ikkje at dei ytre faktorane er like for alle. Alle utlendinger har lukka gardiner torer ta opp problema som kan oppstå når folk frå ulike kulturar lyt finna ut av det med kvarandre på ein stad alle må kalla heim, men som ikkje er heilt heime likevel.

Stødig

Eg hadde mi ungdomstid på den tida forfattaren av Alle utlendinger har lukka gardiner blei fødd. Telefon var noko me hadde i gangen, ikkje i lomma. Porno var noko dei tvilsame naboane hadde på VHS. Og det fanst ikkje fleire gudar. Det er fascinerande kor likt reaksjonsmønsteret og dynamikken mellom ungdommane framleis er, trass i eit massivt utanforpress.

Karen Øye og dei andre skodespelarane formidlar dette på ein særs truverdig og avslappa måte, og det er ei bragd. Det er Ingvild Søderlinds debut som langfilmregissør, og henne skal det verta spennande å følgja med på. Og så skulle eg genuint ynskja eg kunne få ein oppfølgjar om nokre tiår for å sjå korleis det går med Mariana og gjengen og resten av det fleirkulturelle pottitlandet Noreg.

Brit Aksnes

Hormontrigga tenåringsfrustrasjonar kjenner ingen kultur, språk eller hud-
farge.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis