Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Livet og levemannen

Det hadde ikkje skadd om Marianne & Leonard: Words of Love kunne handla endå meir om Marianne.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Marianne Ihlen og Leonard Cohen møttest på den greske øya Hydra.

Marianne Ihlen og Leonard Cohen møttest på den greske øya Hydra.

Foto: Babis More

Marianne Ihlen og Leonard Cohen møttest på den greske øya Hydra.

Marianne Ihlen og Leonard Cohen møttest på den greske øya Hydra.

Foto: Babis More

3296
20191011
3296
20191011

Dokumentar

Regi: Nick Broomfield

Marianne & Leonard: Words of Love

Med: Leonard Cohen, Marianne Ihlen, hippiekjendisar

I 1960 reiste Marianne Ihlen og ektemannen Axel Jensen til øya Hydra utanfor Hellas saman med den vesle sonen sin. Her var også Leonard Cohen, på denne tida ei strevande forfattarspire utan musikarplanar. Fri kjærleik førte til frie forhold, men også slike forhold kan vara livet ut.

Nick Herzog

Nordmenn elskar melankolsk deppemusikk, og ypparstepresten her er Leonard Cohen. At han hadde ein norsk kjærast, er kjent for mange, då historia alt er nydeleg presentert i NRK-radiodokumentaren So long, Marianne og boka med same namn, begge av Kari Hesthamar. Marianne Ihlen var visstnok ikkje særs hypp på å snakka om den eksotiske fortida si, men så er regissør Nick Broomfield ein gamal elskar og ven frå tida hennar på Hydra. Han fyren har vore ute nokre sommardagar før! Måten han formidlar stoffet på i dokumentarane sine, og dei er det vorte ein del av, minner litt om Werner Herzog – han insisterer sjølv på å vera del av historia, utan at det verkar særskilt engasjert eller av stor relevans, utanom at han var der, han òg. Om ikkje anna enn gjennom den slepande forteljarstemma, også den underleg lik Herzogs (og dermed i mi bok: irriterande). Verre er det at det verkar som han har jobba noko lettvint med materialet sitt. Det same gjaldt førre filmen, Whitney: Can I Be Me, der han har eit oppkome av arkivstoff frå livet til Whitney Houston og likevel klarar å laga ein ganske så midt på treet og til tider uinspirert film om eit spektakulært liv. Diverre gjentek han til tider denne formelen i den siste filmen sin.

Fotoalbumet

Også i Marianne & Leonard: Words of Love glimrar det i arkivgull, både private opptak av Marianne og sonen Axel junior i solskin og salt vind, og ymse kjende musikarar i allslags positurar i dei svingande sekstiåra. Samansetjinga er likevel ufokusert. Det er klart ein har meir stoff på Cohen enn på Ihlen, men noko strammare redigering ville styrkt filmen, sjølv om det hadde betydd mindre trivia om livet til Cohen. Likevel er det sjølvsagt underhaldande, slik det er underhaldande å lesa sladderblad av og til. Eit par av intervjuobjekta, særleg enka etter poet Irving Layton, Aviva, er reine ryktespekulanten når det gjeld dametekket til Cohen, noko som gjev litt emmen smak i munnen. Den som kjem heldigast ut av det heile, er jordnære, ærlege Marianne Ihlen. «Eg skjønte ikkje bæret av det», seier ho om boka Skjønne tapere, som Cohen gav ut i 1966, før karrieren som musikar hadde starta. Ho er herleg rett fram og ujålete. Samstundes lyt ho svara for å ha teke sonen med til eit miljø lite eigna for å oppdra ungar, noko tidsånda gjennomgåande får skulda for. For min del kunne det handla langt meir om Marianne, sjølv om eg har stor sans for Leonard Cohen. Så med to slike fascinerande storleikar kan aldri filmen verta uinteressant. Det blir som å sjå i eit fotoalbum. Bileta er fantastiske, men den som sit og blar for oss og fortel, kunne vore ein annan.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dokumentar

Regi: Nick Broomfield

Marianne & Leonard: Words of Love

Med: Leonard Cohen, Marianne Ihlen, hippiekjendisar

I 1960 reiste Marianne Ihlen og ektemannen Axel Jensen til øya Hydra utanfor Hellas saman med den vesle sonen sin. Her var også Leonard Cohen, på denne tida ei strevande forfattarspire utan musikarplanar. Fri kjærleik førte til frie forhold, men også slike forhold kan vara livet ut.

Nick Herzog

Nordmenn elskar melankolsk deppemusikk, og ypparstepresten her er Leonard Cohen. At han hadde ein norsk kjærast, er kjent for mange, då historia alt er nydeleg presentert i NRK-radiodokumentaren So long, Marianne og boka med same namn, begge av Kari Hesthamar. Marianne Ihlen var visstnok ikkje særs hypp på å snakka om den eksotiske fortida si, men så er regissør Nick Broomfield ein gamal elskar og ven frå tida hennar på Hydra. Han fyren har vore ute nokre sommardagar før! Måten han formidlar stoffet på i dokumentarane sine, og dei er det vorte ein del av, minner litt om Werner Herzog – han insisterer sjølv på å vera del av historia, utan at det verkar særskilt engasjert eller av stor relevans, utanom at han var der, han òg. Om ikkje anna enn gjennom den slepande forteljarstemma, også den underleg lik Herzogs (og dermed i mi bok: irriterande). Verre er det at det verkar som han har jobba noko lettvint med materialet sitt. Det same gjaldt førre filmen, Whitney: Can I Be Me, der han har eit oppkome av arkivstoff frå livet til Whitney Houston og likevel klarar å laga ein ganske så midt på treet og til tider uinspirert film om eit spektakulært liv. Diverre gjentek han til tider denne formelen i den siste filmen sin.

Fotoalbumet

Også i Marianne & Leonard: Words of Love glimrar det i arkivgull, både private opptak av Marianne og sonen Axel junior i solskin og salt vind, og ymse kjende musikarar i allslags positurar i dei svingande sekstiåra. Samansetjinga er likevel ufokusert. Det er klart ein har meir stoff på Cohen enn på Ihlen, men noko strammare redigering ville styrkt filmen, sjølv om det hadde betydd mindre trivia om livet til Cohen. Likevel er det sjølvsagt underhaldande, slik det er underhaldande å lesa sladderblad av og til. Eit par av intervjuobjekta, særleg enka etter poet Irving Layton, Aviva, er reine ryktespekulanten når det gjeld dametekket til Cohen, noko som gjev litt emmen smak i munnen. Den som kjem heldigast ut av det heile, er jordnære, ærlege Marianne Ihlen. «Eg skjønte ikkje bæret av det», seier ho om boka Skjønne tapere, som Cohen gav ut i 1966, før karrieren som musikar hadde starta. Ho er herleg rett fram og ujålete. Samstundes lyt ho svara for å ha teke sonen med til eit miljø lite eigna for å oppdra ungar, noko tidsånda gjennomgåande får skulda for. For min del kunne det handla langt meir om Marianne, sjølv om eg har stor sans for Leonard Cohen. Så med to slike fascinerande storleikar kan aldri filmen verta uinteressant. Det blir som å sjå i eit fotoalbum. Bileta er fantastiske, men den som sit og blar for oss og fortel, kunne vore ein annan.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Den som kjem heldigast ut av det heile, er jordnære, ærlege Marianne Ihlen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis