Med liv og månelyst
Det er gledeleg når gamle travarar travar vidare utan å verka slitne.
Solan og Vigfus Skonken drøymer om måneferd.
Foto: Maipo Film / Nordisk Film
Animasjon
Regi: Rasmus A.
Sivertsen
Månelyst i Flåklypa
Stemmer: Kari-Ann Grønsund, Trond Høvik, Hege Schøyen
Nok ein gong tek sykkelreparatør og oppfinnar Reodor Felgen artige utfordringar som held liv i Flåklypa-universet. Solans store draum om måneferd kan gå i oppfylling, og Ludvig engstar seg som vanleg. Byråkratar skal verta den største utfordringa, viser det seg.
For alle
Byråkrat og astronaut Vigfus Skonken verkar som ei noko forvirrande blanding av kapitalistskurk og kommunistarketype, og ordførar enkefru Stengelføhn-Glad kjem i form av ei slags Trude Drevland-avstøyping med nusseleg talefeil. Begge bidreg til å gjera Flåklypa endå meir fargerik. På særs vellukka vis har dei spunne vidare på mediedekninga, både i det vilt sjølvhøgtidlege nyheitsankeret på riks-TV og vidareføringa av Flåklypas eigen avisredaktør. Det er morosamt, og ein fin måte å halda trådane samla på. Det gjer også at noko av det som fort kan bli påteke nostalgisk, altså dette vesle bygdesamfunnet som tilsynelatande er frose fast ein gong i femtiåra, no heng med i tida. I den grad det er viktig for ungane – det gjer det i alle fall festlegare for dei vaksne som òg må gå og sjå filmen.
Meir att
Kjell Aukrusts opphavlege avisspalte «Flåklypa Tidende» var aldri meint for ungar. Det burde likevel ikkje overraska at det vert barnevenleg film av rollefigurar som freidige skjorer, engstelege piggsvin og trauste, men supersmarte oppfinnarar. At dei framleis klarar å halda det sjarmerande og morosamt når dei snurrar i gang nok ein film, er mindre opplagt. Dokkefilmen til Ivo Caprino frå 1975 har lenge hatt kultstatus, men det er gledeleg å sjå at Qvisten produksjonsselskap held koken med både manus, regi, musikk og generell gjennomføring. Dei to førre Flåklypa-filmane var også god underhaldning, men denne siste er kanskje den eg synest har kome nærast å vera like leiken som Flåklypa Grand Prix. Raketten i seg sjølv og dei mange duppedittane Reodor Felgen styrer med, er ei fryd for augo, og turen i verdsrommet er komplett med valsemusikk av Strauss i beste 2001: En romodyssé-stil. Her har dei ikkje berre køyrt uinspirert på med fungerande mal. Det verkar som det ligg hjartevarme og genuin skaparglede bak Månelyst i Flåklypa.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Animasjon
Regi: Rasmus A.
Sivertsen
Månelyst i Flåklypa
Stemmer: Kari-Ann Grønsund, Trond Høvik, Hege Schøyen
Nok ein gong tek sykkelreparatør og oppfinnar Reodor Felgen artige utfordringar som held liv i Flåklypa-universet. Solans store draum om måneferd kan gå i oppfylling, og Ludvig engstar seg som vanleg. Byråkratar skal verta den største utfordringa, viser det seg.
For alle
Byråkrat og astronaut Vigfus Skonken verkar som ei noko forvirrande blanding av kapitalistskurk og kommunistarketype, og ordførar enkefru Stengelføhn-Glad kjem i form av ei slags Trude Drevland-avstøyping med nusseleg talefeil. Begge bidreg til å gjera Flåklypa endå meir fargerik. På særs vellukka vis har dei spunne vidare på mediedekninga, både i det vilt sjølvhøgtidlege nyheitsankeret på riks-TV og vidareføringa av Flåklypas eigen avisredaktør. Det er morosamt, og ein fin måte å halda trådane samla på. Det gjer også at noko av det som fort kan bli påteke nostalgisk, altså dette vesle bygdesamfunnet som tilsynelatande er frose fast ein gong i femtiåra, no heng med i tida. I den grad det er viktig for ungane – det gjer det i alle fall festlegare for dei vaksne som òg må gå og sjå filmen.
Meir att
Kjell Aukrusts opphavlege avisspalte «Flåklypa Tidende» var aldri meint for ungar. Det burde likevel ikkje overraska at det vert barnevenleg film av rollefigurar som freidige skjorer, engstelege piggsvin og trauste, men supersmarte oppfinnarar. At dei framleis klarar å halda det sjarmerande og morosamt når dei snurrar i gang nok ein film, er mindre opplagt. Dokkefilmen til Ivo Caprino frå 1975 har lenge hatt kultstatus, men det er gledeleg å sjå at Qvisten produksjonsselskap held koken med både manus, regi, musikk og generell gjennomføring. Dei to førre Flåklypa-filmane var også god underhaldning, men denne siste er kanskje den eg synest har kome nærast å vera like leiken som Flåklypa Grand Prix. Raketten i seg sjølv og dei mange duppedittane Reodor Felgen styrer med, er ei fryd for augo, og turen i verdsrommet er komplett med valsemusikk av Strauss i beste 2001: En romodyssé-stil. Her har dei ikkje berre køyrt uinspirert på med fungerande mal. Det verkar som det ligg hjartevarme og genuin skaparglede bak Månelyst i Flåklypa.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Denne filmen er kanskje nærast å vera like leiken som Flåklypa Grand Prix.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.