Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Milde Vesten

Kelly Reichardt har laga ein vilt vakker film om vennskap i ein ikkje spesielt vill vest.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Orion Lee (t.v.) og John Magaro spelar avmålt og fint som høvesvis King-Lu og Cookie.

Orion Lee (t.v.) og John Magaro spelar avmålt og fint som høvesvis King-Lu og Cookie.

Foto: Another World Entertainment

Orion Lee (t.v.) og John Magaro spelar avmålt og fint som høvesvis King-Lu og Cookie.

Orion Lee (t.v.) og John Magaro spelar avmålt og fint som høvesvis King-Lu og Cookie.

Foto: Another World Entertainment

2213
20210514
2213
20210514

DRAMA

Regi: Kelly Reichardt

First Cow

Med: John Magaro, Orion Lee, Toby Jones
Kinofilm

Cookie (Magaro) er kokk for ein kjip gjeng på pelsjakt i Oregon på 1820-talet. Ein dag kjem han over ein naken mann i buskane når han sankar sopp. Mannen er King-Lu (Lee), ein kinesar som gøymer seg fordi han råka å drepe ein russar. Som han seier er «alle» i Oregon.

Dei to blir gode vener. Kreativiteten til gründersjela King-Lu og kokkekunsten til Cookie gjer dei til ein dynamisk duo når den første kua kjem til utposten der dei slår seg ned, men all forretning inneber risiko.

Nedtona

First Cow er ikkje ein actionfilm frå Det ville Vesten. Dels er filmen ei miljøskildring, men mest er det ei historie om vennskap mellom to ulike figurar som båe står litt på utsida av fellesskapar. Ein ser få spor av den valdelege koloniseringa. Det er uvant å sjå fredsæl sameksistens mellom ulike folkegrupper frå USA på 1800-talet, inkludert urfolk som held til i busetjinga.

Historia er enkel og liten, tatt ut av ein bit av romanen The Half Life av Jonathan Raymond. Når konfliktar dreg seg til, er det òg i sparsam stil.

Dramatikken er tona ned. Her er artige observasjonar og godlynt stemning. John Magaro og Orion Lee spelar avmålt og fint, i takt med den rolege rytmen som er typisk for regissøren Kelly Reichardt. Båe to har eit mildt vesen.

Nyting

Bileta har ein herleg tekstur og flotte fargetonar. Lyden av bekkar og buskar er detaljrik og sterkt subtil. Alt er stramt ramma inn og stødig fortalt. Det knakande gode handverket gjer filmen lett å nyte. Lausrive frå historia kan ein kose seg.

Utan store fakter fyk to timar fort. Reichardt har ein særeigen og sakte stil med god teft for dynamikk mellom menneske. Til liks med Chloe Zhao kallar ho fram noko som kjennest uramerikansk på ein god måte, langt vekke frå Hollywood i stil og sjel. Dei gjev breidde og håp for filmbransjen i USA. First Cow er ei ven og varm kinooppleving.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Kelly Reichardt

First Cow

Med: John Magaro, Orion Lee, Toby Jones
Kinofilm

Cookie (Magaro) er kokk for ein kjip gjeng på pelsjakt i Oregon på 1820-talet. Ein dag kjem han over ein naken mann i buskane når han sankar sopp. Mannen er King-Lu (Lee), ein kinesar som gøymer seg fordi han råka å drepe ein russar. Som han seier er «alle» i Oregon.

Dei to blir gode vener. Kreativiteten til gründersjela King-Lu og kokkekunsten til Cookie gjer dei til ein dynamisk duo når den første kua kjem til utposten der dei slår seg ned, men all forretning inneber risiko.

Nedtona

First Cow er ikkje ein actionfilm frå Det ville Vesten. Dels er filmen ei miljøskildring, men mest er det ei historie om vennskap mellom to ulike figurar som båe står litt på utsida av fellesskapar. Ein ser få spor av den valdelege koloniseringa. Det er uvant å sjå fredsæl sameksistens mellom ulike folkegrupper frå USA på 1800-talet, inkludert urfolk som held til i busetjinga.

Historia er enkel og liten, tatt ut av ein bit av romanen The Half Life av Jonathan Raymond. Når konfliktar dreg seg til, er det òg i sparsam stil.

Dramatikken er tona ned. Her er artige observasjonar og godlynt stemning. John Magaro og Orion Lee spelar avmålt og fint, i takt med den rolege rytmen som er typisk for regissøren Kelly Reichardt. Båe to har eit mildt vesen.

Nyting

Bileta har ein herleg tekstur og flotte fargetonar. Lyden av bekkar og buskar er detaljrik og sterkt subtil. Alt er stramt ramma inn og stødig fortalt. Det knakande gode handverket gjer filmen lett å nyte. Lausrive frå historia kan ein kose seg.

Utan store fakter fyk to timar fort. Reichardt har ein særeigen og sakte stil med god teft for dynamikk mellom menneske. Til liks med Chloe Zhao kallar ho fram noko som kjennest uramerikansk på ein god måte, langt vekke frå Hollywood i stil og sjel. Dei gjev breidde og håp for filmbransjen i USA. First Cow er ei ven og varm kinooppleving.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Det knakande gode handverket gjer filmen lett å nyte.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis