Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Nitriste nye Nilen

Kenneth Branagh skjenker oss ein ny sjellaus og stiv studiofilm frå den store krimkjelda.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Eit ungt par får bryllaupsreisa øydelagd av jakta på ein mordar på cruiset på Nilen.

Eit ungt par får bryllaupsreisa øydelagd av jakta på ein mordar på cruiset på Nilen.

Foto: Rob Youngson / Disney

Eit ungt par får bryllaupsreisa øydelagd av jakta på ein mordar på cruiset på Nilen.

Eit ungt par får bryllaupsreisa øydelagd av jakta på ein mordar på cruiset på Nilen.

Foto: Rob Youngson / Disney

2392
20220211
2392
20220211

KRIM

Regi: Kenneth Branagh

Mord på Nilen (Orig.tit.: Death on the Nile)

Med: Kenneth Branagh, Gal Gadot, Armie Hammer
Kinofilm

Mord på Nilen av Agatha Christie har blitt film igjen. Kenneth Branagh har filmatisert ei bok av Christie igjen. Etter at meir filmkrimglade Brit brutalt slakta Mord på Orientekspressen og ville av på neste stasjon, mønstrar eg på.

Kanskje naive auge som må vente i spenning på kven mordaren er, set større pris på det påkosta gildet? Nei. Når klimaks etter lang (og lenger enn lang) ventetid kjem, har eg mista all interesse for kven som er mordaren.

Glorifisert venterom

Det går over ein time før nokon drep nokon. Før den tid er det mest mas om kjærleik og pengar. Mykje mas. Dei flauaste flosklar blir serverte som svisker på fin porselen. Kjærleiken er stor. Kjenslene er sterke. Dei pengesterke prangar. Intrigane er mange og meiningslause.

Som publikum skal vi misunne dei rike som har råd til eit overdådig cruise på Nilen. Sjampanjen og småkakene flyt til frekke tonar frå afroamerikanske damer med driv. Ferda er pynta med tause «eksotiske egyptarar» i kulissane.

Studiosviske

Ingen vitja Egypt for å lage filmen. Regissør Kenneth Branagh held seg helst heime. Uttrykket ber preg av at det aller meste er filma i studio. Datapyramidane er dårlege. Skodespelarane er tydeleg lausrivne frå bakgrunnar. Estetikken er prega av å vere galant glatt. Slikt skaper inga stor kinooppleving.

Etter kvart kjem vi til dei summariske forklaringane av Poirot (Branagh) som vi kjenner frå fjernsyn. Fleire poengterer at Poirot er glad i rampeljoset. Det har han til felles med ein malplassert Branagh. Han har vel hovudrolla berre fordi han bestemmer.

Den slappe regien kunne ha trunge meir konsentrasjon. I kjend stil pratar briten med tullefransk aksent, om lag like dumt som russisken Branagh stod for i den elles solide Tenet.

Gal Gadot er god, då. Den stjernespekka rollelista får elles få sjansar til å skine. Figuren til den alltid blasse Armie Hammer kjem i skade for å skildre filmen i ein replikk om noko anna: Han er upassande, melodramatisk og dummar seg ut.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

KRIM

Regi: Kenneth Branagh

Mord på Nilen (Orig.tit.: Death on the Nile)

Med: Kenneth Branagh, Gal Gadot, Armie Hammer
Kinofilm

Mord på Nilen av Agatha Christie har blitt film igjen. Kenneth Branagh har filmatisert ei bok av Christie igjen. Etter at meir filmkrimglade Brit brutalt slakta Mord på Orientekspressen og ville av på neste stasjon, mønstrar eg på.

Kanskje naive auge som må vente i spenning på kven mordaren er, set større pris på det påkosta gildet? Nei. Når klimaks etter lang (og lenger enn lang) ventetid kjem, har eg mista all interesse for kven som er mordaren.

Glorifisert venterom

Det går over ein time før nokon drep nokon. Før den tid er det mest mas om kjærleik og pengar. Mykje mas. Dei flauaste flosklar blir serverte som svisker på fin porselen. Kjærleiken er stor. Kjenslene er sterke. Dei pengesterke prangar. Intrigane er mange og meiningslause.

Som publikum skal vi misunne dei rike som har råd til eit overdådig cruise på Nilen. Sjampanjen og småkakene flyt til frekke tonar frå afroamerikanske damer med driv. Ferda er pynta med tause «eksotiske egyptarar» i kulissane.

Studiosviske

Ingen vitja Egypt for å lage filmen. Regissør Kenneth Branagh held seg helst heime. Uttrykket ber preg av at det aller meste er filma i studio. Datapyramidane er dårlege. Skodespelarane er tydeleg lausrivne frå bakgrunnar. Estetikken er prega av å vere galant glatt. Slikt skaper inga stor kinooppleving.

Etter kvart kjem vi til dei summariske forklaringane av Poirot (Branagh) som vi kjenner frå fjernsyn. Fleire poengterer at Poirot er glad i rampeljoset. Det har han til felles med ein malplassert Branagh. Han har vel hovudrolla berre fordi han bestemmer.

Den slappe regien kunne ha trunge meir konsentrasjon. I kjend stil pratar briten med tullefransk aksent, om lag like dumt som russisken Branagh stod for i den elles solide Tenet.

Gal Gadot er god, då. Den stjernespekka rollelista får elles få sjansar til å skine. Figuren til den alltid blasse Armie Hammer kjem i skade for å skildre filmen i ein replikk om noko anna: Han er upassande, melodramatisk og dummar seg ut.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Den stjernespekka rollelista får få sjansar til å skine.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis