Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Overflatebehandling

Forsvunnet har forsvinnande lite på hjartet til å gje seg ut for å vera så hjartevarm.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Foto: Storytelling Media

Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Foto: Storytelling Media

1777
20180209
1777
20180209

Drama

Regi: Boudewijn Koole

Forsvunnet (Verdwijnen)

Med: Rifka Lodeizen, Elsie de Brauw, Marcus Hanssen, Jakob Oftebro

Den nederlandske reportasjefotografen Roos (Lodeizen) tek ein pause frå jetsetlivet for å besøka mora (de Brauw) og veslebroren Bengt (Hanssen) som bur ein stad i Innlands-Noreg. Ho vil òg ligga litt med den gamle flammen sin (Oftebro), driva isfiske og omsider pirka i gamle sår frå barndommen.

Uengasjerande

La meg starta med å seia at eg mislikar filmar som er overtydelege. Forsvunnet er aldeles ufatteleg overtydeleg. Forholdet mor/dotter er superanstrengt, kjærleiken mellom storesyster/veslebror er superfantastisk og sexen med eksen er superorgastisk, trass i at dei ligg på plastmatter baki ein innrøykt, gamal varebil. Mykje av filmen fell på Roos. Også ho er så påteken naturleg at det skal mykje til for at det ikkje verkar motsett. Innstudert avslappa er vanskeleg å dra i land. Og så kardinalsynda (for å bruka eit omgrep like klisjéaktig som store delar av filmen): Det er skikkeleg kjedeleg å sjå på.

Moll

Rollefigurane har noko fint over seg, noko udefinerbart som innleiingsvis verkar tillitsvekkjande. Men eg blir berre ikkje nysgjerrig på kva som ligg i fortida til dei to framandgjorde kvinnene. Dette går i neste omgang utover mi interesse for kva framtida har stilt opp for Roos. Mot slutten vert det heile både trått og deprimerande, men utan å verka rørande eller tankevekkjande. Og når ein lyt ty til mollstemt piano og dus saktefilm, vert det overtydelege så til dei grader overtydeleg. Og eg har allereie sagt kva eg synest om slike filmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Boudewijn Koole

Forsvunnet (Verdwijnen)

Med: Rifka Lodeizen, Elsie de Brauw, Marcus Hanssen, Jakob Oftebro

Den nederlandske reportasjefotografen Roos (Lodeizen) tek ein pause frå jetsetlivet for å besøka mora (de Brauw) og veslebroren Bengt (Hanssen) som bur ein stad i Innlands-Noreg. Ho vil òg ligga litt med den gamle flammen sin (Oftebro), driva isfiske og omsider pirka i gamle sår frå barndommen.

Uengasjerande

La meg starta med å seia at eg mislikar filmar som er overtydelege. Forsvunnet er aldeles ufatteleg overtydeleg. Forholdet mor/dotter er superanstrengt, kjærleiken mellom storesyster/veslebror er superfantastisk og sexen med eksen er superorgastisk, trass i at dei ligg på plastmatter baki ein innrøykt, gamal varebil. Mykje av filmen fell på Roos. Også ho er så påteken naturleg at det skal mykje til for at det ikkje verkar motsett. Innstudert avslappa er vanskeleg å dra i land. Og så kardinalsynda (for å bruka eit omgrep like klisjéaktig som store delar av filmen): Det er skikkeleg kjedeleg å sjå på.

Moll

Rollefigurane har noko fint over seg, noko udefinerbart som innleiingsvis verkar tillitsvekkjande. Men eg blir berre ikkje nysgjerrig på kva som ligg i fortida til dei to framandgjorde kvinnene. Dette går i neste omgang utover mi interesse for kva framtida har stilt opp for Roos. Mot slutten vert det heile både trått og deprimerande, men utan å verka rørande eller tankevekkjande. Og når ein lyt ty til mollstemt piano og dus saktefilm, vert det overtydelege så til dei grader overtydeleg. Og eg har allereie sagt kva eg synest om slike filmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis