Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Overraskande oppløftande

Lulu Wang har prestert eit lite meisterverk med The Farewell.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bestemor (Shuzhen Zhao) representerer meir enn nostalgi.

Bestemor (Shuzhen Zhao) representerer meir enn nostalgi.

Foto: Casi Moss / NTB scanpix

Bestemor (Shuzhen Zhao) representerer meir enn nostalgi.

Bestemor (Shuzhen Zhao) representerer meir enn nostalgi.

Foto: Casi Moss / NTB scanpix

1789
20200313
1789
20200313

Drama / komedie

Regi: Lulu Wang

The Farewell

Med: Amkwafina, Shuzhen Zhao, Tzi Ma, Diana Lin

Billi (Amkwafina) flytta til New York frå Kina saman med foreldra (Ma og Lin) då ho var berre seks år gamal. Med telefonsamtalar til bestemora Nai Nai (Zhao) held ho kontakten (og sitt gamle moderspråk) ved like. Under påskotet av eit bryllaup til søskenbarnet reiser dei tilbake for å ta farvel med Nai Nai, som har fått lungekreft. Men det veit ikkje Nai Nai sjølv.

Det er mange lag ved The Farewell. Trass i den raude tråden klarar dei å unngå dei mange fellene ved forviklingskomediar. Heseblesande kaving er halden på eit minimum, og humoren er mild og underfundig. Heile filmen er eigentleg mild og underfundig, men utan å vera døll. Tvert imot, han er ganske kvass, både i skildring av personlegdomar og kulturkrasj.

Billi framstår som eit svært truverdig eksempel på ein moderne fyrstegenerasjonsinnvandrar i USA. Foreldra snakkar gebrokkent engelsk med henne heime, men identiteten er i ferd med å bli amerikanifisert. Når faren og syskena treffest, er dette eit stadig tema. Billi får skryt fordi ho snakkar godt mandarin, men i skrytet ligg ei sår erkjenning av at ho ikkje er «ekte» kinesisk lenger. Så er heller ikkje Kina slik ho hugsar det – det gamle nabolaget er jamna med jorda og erstatta av høgblokker.

Bestemora representerer såleis mykje meir enn berre nostalgi. Eg vil heller ikkje at den handlekraftige, gamle dama skal døy! Og eg vil helst at filmen ikkje skal ta slutt, for eg kunne sete lenge og sett på den vakre filminga med den perfekt pompøse musikken og den festlege, fine familien til Billi.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama / komedie

Regi: Lulu Wang

The Farewell

Med: Amkwafina, Shuzhen Zhao, Tzi Ma, Diana Lin

Billi (Amkwafina) flytta til New York frå Kina saman med foreldra (Ma og Lin) då ho var berre seks år gamal. Med telefonsamtalar til bestemora Nai Nai (Zhao) held ho kontakten (og sitt gamle moderspråk) ved like. Under påskotet av eit bryllaup til søskenbarnet reiser dei tilbake for å ta farvel med Nai Nai, som har fått lungekreft. Men det veit ikkje Nai Nai sjølv.

Det er mange lag ved The Farewell. Trass i den raude tråden klarar dei å unngå dei mange fellene ved forviklingskomediar. Heseblesande kaving er halden på eit minimum, og humoren er mild og underfundig. Heile filmen er eigentleg mild og underfundig, men utan å vera døll. Tvert imot, han er ganske kvass, både i skildring av personlegdomar og kulturkrasj.

Billi framstår som eit svært truverdig eksempel på ein moderne fyrstegenerasjonsinnvandrar i USA. Foreldra snakkar gebrokkent engelsk med henne heime, men identiteten er i ferd med å bli amerikanifisert. Når faren og syskena treffest, er dette eit stadig tema. Billi får skryt fordi ho snakkar godt mandarin, men i skrytet ligg ei sår erkjenning av at ho ikkje er «ekte» kinesisk lenger. Så er heller ikkje Kina slik ho hugsar det – det gamle nabolaget er jamna med jorda og erstatta av høgblokker.

Bestemora representerer såleis mykje meir enn berre nostalgi. Eg vil heller ikkje at den handlekraftige, gamle dama skal døy! Og eg vil helst at filmen ikkje skal ta slutt, for eg kunne sete lenge og sett på den vakre filminga med den perfekt pompøse musikken og den festlege, fine familien til Billi.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis