Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Regi på roteromm et

Now it’s dark er eit ganske vellukka forsøk på å kombinera altfor mykje.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Silje Salomonsen spelar hovudrolla som Lene som vandrar ut i stavangernatta i ein ny film frå Arild Østin Ommundsen.

Silje Salomonsen spelar hovudrolla som Lene som vandrar ut i stavangernatta i ein ny film frå Arild Østin Ommundsen.

Silje Salomonsen spelar hovudrolla som Lene som vandrar ut i stavangernatta i ein ny film frå Arild Østin Ommundsen.

Silje Salomonsen spelar hovudrolla som Lene som vandrar ut i stavangernatta i ein ny film frå Arild Østin Ommundsen.

3114
20180302
3114
20180302

Drama

Regi: Arild Østin
Ommundsen

Now it’s dark

Med: Silje Salomonsen, Pia Tjelta, Kristoffer Joner, Vegar Hoel

I løpet av ei natt lyt Lene (Salomonsen) løysa mysteriet om dagen dottera forsvann sporlaust. I si vandring gjennom Stavanger møter ho ulike personar som vekkjer minner og assosiasjonar, og som på ulike vis påverkar utfallet.

Blanda styrke

Det er eit dristig prosjekt regissør Arild Østin Ommundsen har hatt føre seg med Now it’s dark. Han var borti krimelementet i førre film, Eventyrland (2013), men har for det meste hatt ganske streite narrativ der gruppedynamikken har drege filmane i stor grad, som i Monstertorsdag (2004) og mest kjent av alt Mongoland (2001). No ligg det ein botn av psykologisk uro og mentale krumsprang. Ommundsen skal iallfall ha for å vera trufast mot samarbeidspartnarane sine – eg trur alle som var med i Mongoland, er innom i løpet av natta Lene spring rundt med den mørke parykken og dei rotete tankane sine. Rotet forplantar seg inn i filmen, men trådnøstinga er samtidig styrken, og eg heng så vidt med. Trur eg.

Påverka

Dei mange skodespelarane som skal presenterast, kvar med si scene, gjev Now it’s dark eit utstillingsvindaugepreg. Denne rada med individuelle møte, der Lene og nærare tjue ulike skodespelarar skal snakka saman, berre dei to, gjer det heile fragmentert og lausrive. Den einaste me kjem inn på, er Lene, og det er no for så vidt heilt innanfor, men å skulla skapa ein relasjon til mengda med berande bikarakterar går ikkje. Eg får ikkje heilt tak på dei, og når det heile er dusja i rikelege dosar surrealisme, blir det naturleg nok ikkje heilt begripeleg. At det er gjort med overmål, tvilar eg ikkje på, men resultatet verkar meir som nasegrus David Lynch-beundring enn originalt regigrep. Så prøver Ommundsen heller ikkje å skjula denne påverkinga, tittelen refererer til eit sitat frå Blue Velvet (1986). Dristig, som sagt, men ikkje av den grunn innanfor.

Halvmørkt

Den verkelege stjerna i Now it’s dark er Stavanger. Byen står fram som spennande, grumsete, glitrande og mystisk – langt frå det eg vanlegvis assosierer han med: ein riktig småborgarleg by stinn i oljepengar. Nyanseringa er forfriskande. Og som eg nok har nemnt før, er det noko med rogalandsdialekta som gjer seg utruleg godt på film. Så blir også manuset formidla av gode skodespelarar, fleire av dei har gjennom årrekkjer no heva nivået over det meir teatralske som framleis går att i overraskande mange norske filmar. Eg har meir å utsetja på spelerommet enn på sjølve spelarane. Dei omtala duoscenane pressar karakterane inn i boksar og maktar ikkje å heva handlinga, snarare omvendt. Nokre av dei er også så i overkant sære at det bidreg kanskje ufrivillig til sneven av surrealisme, som aldri heilt glir over i bisart, berre i ei slags gråsone. Ommundsen har ikkje laga ein dårleg film, han har berre gått i «for mykje av det gode»-fella.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Arild Østin
Ommundsen

Now it’s dark

Med: Silje Salomonsen, Pia Tjelta, Kristoffer Joner, Vegar Hoel

I løpet av ei natt lyt Lene (Salomonsen) løysa mysteriet om dagen dottera forsvann sporlaust. I si vandring gjennom Stavanger møter ho ulike personar som vekkjer minner og assosiasjonar, og som på ulike vis påverkar utfallet.

Blanda styrke

Det er eit dristig prosjekt regissør Arild Østin Ommundsen har hatt føre seg med Now it’s dark. Han var borti krimelementet i førre film, Eventyrland (2013), men har for det meste hatt ganske streite narrativ der gruppedynamikken har drege filmane i stor grad, som i Monstertorsdag (2004) og mest kjent av alt Mongoland (2001). No ligg det ein botn av psykologisk uro og mentale krumsprang. Ommundsen skal iallfall ha for å vera trufast mot samarbeidspartnarane sine – eg trur alle som var med i Mongoland, er innom i løpet av natta Lene spring rundt med den mørke parykken og dei rotete tankane sine. Rotet forplantar seg inn i filmen, men trådnøstinga er samtidig styrken, og eg heng så vidt med. Trur eg.

Påverka

Dei mange skodespelarane som skal presenterast, kvar med si scene, gjev Now it’s dark eit utstillingsvindaugepreg. Denne rada med individuelle møte, der Lene og nærare tjue ulike skodespelarar skal snakka saman, berre dei to, gjer det heile fragmentert og lausrive. Den einaste me kjem inn på, er Lene, og det er no for så vidt heilt innanfor, men å skulla skapa ein relasjon til mengda med berande bikarakterar går ikkje. Eg får ikkje heilt tak på dei, og når det heile er dusja i rikelege dosar surrealisme, blir det naturleg nok ikkje heilt begripeleg. At det er gjort med overmål, tvilar eg ikkje på, men resultatet verkar meir som nasegrus David Lynch-beundring enn originalt regigrep. Så prøver Ommundsen heller ikkje å skjula denne påverkinga, tittelen refererer til eit sitat frå Blue Velvet (1986). Dristig, som sagt, men ikkje av den grunn innanfor.

Halvmørkt

Den verkelege stjerna i Now it’s dark er Stavanger. Byen står fram som spennande, grumsete, glitrande og mystisk – langt frå det eg vanlegvis assosierer han med: ein riktig småborgarleg by stinn i oljepengar. Nyanseringa er forfriskande. Og som eg nok har nemnt før, er det noko med rogalandsdialekta som gjer seg utruleg godt på film. Så blir også manuset formidla av gode skodespelarar, fleire av dei har gjennom årrekkjer no heva nivået over det meir teatralske som framleis går att i overraskande mange norske filmar. Eg har meir å utsetja på spelerommet enn på sjølve spelarane. Dei omtala duoscenane pressar karakterane inn i boksar og maktar ikkje å heva handlinga, snarare omvendt. Nokre av dei er også så i overkant sære at det bidreg kanskje ufrivillig til sneven av surrealisme, som aldri heilt glir over i bisart, berre i ei slags gråsone. Ommundsen har ikkje laga ein dårleg film, han har berre gått i «for mykje av det gode»-fella.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Den verkelege stjerna i Now it’s dark
er Stavanger.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis