Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Rettetanga til Faust

Gjengen bak Dear White People leverer kjekk skrekk à la Get Out.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Elle Lorraine spelar hovudrolla som Anna som vil opp og fram i ein TV-kanal i Los Angeles i 1989.

Elle Lorraine spelar hovudrolla som Anna som vil opp og fram i ein TV-kanal i Los Angeles i 1989.

Elle Lorraine spelar hovudrolla som Anna som vil opp og fram i ein TV-kanal i Los Angeles i 1989.

Elle Lorraine spelar hovudrolla som Anna som vil opp og fram i ein TV-kanal i Los Angeles i 1989.

2413
20201127
2413
20201127

SKREKK/KOMEDIE

Regi: Justin Simien

Bad Hair

Med: Elle Lorraine, Lena Waithe, Vanessa Williams
Leigefilm

Anna (Lorraine) vil opp og fram på ein MTV-liknande kanal i Los Angeles i 1989. Trass i at kanalen skal lyfta fram svarte talent, strittar dei høge herrar mot krøllar, i tråd med tradisjonen for systematisk rasisme. Den kule heimespøta sveisen til Anna må ryke, skal ho skli strigla inn i rampeljoset. Sjefen (Williams) tipsar om ein dyr frisør med fortryllande rette hårforlengingar. Anna sel sjela si, men finn snart ut at sveisen har ein faustisk tone og djevelsk fri vilje.

Satirisk skrekk

Regissøren Justin Simien har hatt suksess før med satire som har stikk til kvite privilegium i USA. Debutfilmen Dear White People (2014) blei jamvel til ein serie med same namn. Elle Lorraine frå nemnde film har no hovudrolla. Ho gjer gjengs jobb med komisk teft og rik mimikk. Emmy-vinnar Lena Waithe er òg med igjen. Som skodespelar, produsent og manusforfattar har ho sett sitt preg på mellom anna serien The Chi og filmen The 40-Year-Old-Version.

Tematiske trådar og talent går igjen. Det tragikomiske potensialet i å vere feil farge i USA blir brukt fullt ut. Bad Hair blandar inn skrekk i satire på ein måte mange kjenner frå Get Out av Jordan Peele. Simien når ikkje opp til den genistreken. Han lukkast likevel med liknande oppskrift.

Friske spark

Premissen for grøssarelementa er på syre. Det blir meir morosamt enn gyseleg. Poenga om strukturane som står bak populærkulturen, står trygt. Stilen er eit herlig oppkok av sprudlande åttitalsestetikk. Referansane flyt over, også på rollelista. I tillegg til Blair Underwood kan nostalgikarar nyte Usher, Kelly Rowland og ein slesk James Van Der Beek. At Vanessa Williams spelar sjef, er neppe tilfeldig. Den heller ljose modellen er kjend som den første afroamerikanaren som blei Miss America i 1984. Slik sparkar filmskapar Simien stadig mot kva det kostar å ikkje vere kvit i kulturindustrien. Samstundes ser ein korleis nokre skor seg på kulturen til dei ekskluderte.

Bad Hair er god underhalding med lett lått og litt vondt i magen. Det er kjekt. Filmen er betre enn mange komediar og skrekkfilmar frå USA som kjem på kino her til lands.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

SKREKK/KOMEDIE

Regi: Justin Simien

Bad Hair

Med: Elle Lorraine, Lena Waithe, Vanessa Williams
Leigefilm

Anna (Lorraine) vil opp og fram på ein MTV-liknande kanal i Los Angeles i 1989. Trass i at kanalen skal lyfta fram svarte talent, strittar dei høge herrar mot krøllar, i tråd med tradisjonen for systematisk rasisme. Den kule heimespøta sveisen til Anna må ryke, skal ho skli strigla inn i rampeljoset. Sjefen (Williams) tipsar om ein dyr frisør med fortryllande rette hårforlengingar. Anna sel sjela si, men finn snart ut at sveisen har ein faustisk tone og djevelsk fri vilje.

Satirisk skrekk

Regissøren Justin Simien har hatt suksess før med satire som har stikk til kvite privilegium i USA. Debutfilmen Dear White People (2014) blei jamvel til ein serie med same namn. Elle Lorraine frå nemnde film har no hovudrolla. Ho gjer gjengs jobb med komisk teft og rik mimikk. Emmy-vinnar Lena Waithe er òg med igjen. Som skodespelar, produsent og manusforfattar har ho sett sitt preg på mellom anna serien The Chi og filmen The 40-Year-Old-Version.

Tematiske trådar og talent går igjen. Det tragikomiske potensialet i å vere feil farge i USA blir brukt fullt ut. Bad Hair blandar inn skrekk i satire på ein måte mange kjenner frå Get Out av Jordan Peele. Simien når ikkje opp til den genistreken. Han lukkast likevel med liknande oppskrift.

Friske spark

Premissen for grøssarelementa er på syre. Det blir meir morosamt enn gyseleg. Poenga om strukturane som står bak populærkulturen, står trygt. Stilen er eit herlig oppkok av sprudlande åttitalsestetikk. Referansane flyt over, også på rollelista. I tillegg til Blair Underwood kan nostalgikarar nyte Usher, Kelly Rowland og ein slesk James Van Der Beek. At Vanessa Williams spelar sjef, er neppe tilfeldig. Den heller ljose modellen er kjend som den første afroamerikanaren som blei Miss America i 1984. Slik sparkar filmskapar Simien stadig mot kva det kostar å ikkje vere kvit i kulturindustrien. Samstundes ser ein korleis nokre skor seg på kulturen til dei ekskluderte.

Bad Hair er god underhalding med lett lått og litt vondt i magen. Det er kjekt. Filmen er betre enn mange komediar og skrekkfilmar frå USA som kjem på kino her til lands.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis