Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Rusk i Maskineriet

Utan logiske brestar og stive statistar kunne denne gode krimserien vore endå betre.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
PÅ FLUKT: Kristoffer Joner hoppar og spring i ny krimserie.

PÅ FLUKT: Kristoffer Joner hoppar og spring i ny krimserie.

Foto: Viaplay

PÅ FLUKT: Kristoffer Joner hoppar og spring i ny krimserie.

PÅ FLUKT: Kristoffer Joner hoppar og spring i ny krimserie.

Foto: Viaplay

2727
20200522
2727
20200522

Spenningsdrama

Regi: Richard Holm

Maskineriet

Med: Kristoffer Joner, Julia Schacht, Emilia Roosman, Rune Temte
Viaplay

Olle (Joner) vaknar i ein bil i Sandefjord med blod på seg, ein pistol i fanget og ein bag full av pengar, men utan minne om kvelden før. Før han kjem seg tilbake til Strömstad, må han rømma frå politiet med Nina (Schacht) i spissen. Men er han eigentleg skuldig? Svaret er meir komplisert enn som så.

Fotefar

I starten av denne åtte episodar lange krimserien kjennest det litt treigt, med eit stort persongalleri som skal presenterast, og litt formelprega, med den etterkvart svært velkjende karakteren «emosjonelt kald kvinneleg detektiv kjem på kant med kollegaene, men får jobben gjort». Det tek seg derimot kraftig opp utover, med kjappe vendingar og ny informasjon som vert fletta inn. Det er mange raude trådar å halda i, og kanskje eg er heldig som er notorisk dårleg på å gissa kven som er mordaren, når eg ser krim, men trådane vert stadig forlenga og tvinna saman med andre trådar, utan at dei avslører for mykje om den endelege oppklaringa. Det er klart det er mykje søkt, med endra identitetar, tilfeldige minnetap og flytande farskap, men det må du nesten kjøpa i dei fleste krimseriar, skal du kosa deg med dei, særleg når handlinga er lagd til Sandefjord og Strömstad. Når det er sagt: Eg kan nemna at det bur 23.000 menneske på heile Shetland, for dei som har sett på krimserien med same namn, noko som er rundt 40.000 mindre enn i Sandefjord.

Alt i alt

Sjølv om regien og manuset er i svenske hender, ligg mesteparten av dialogen i norske munnar. Eg ser mellom fingrane med at det er mykje klingande vestlandsk til å vera frå sandefjordgutar/-menn, og eg skal innrømma at eg nok ikkje hadde vore like tilgjevande om det var motsett. Det som skjemmer mest, er statistar med replikkar som vert stokkaktig framførte, og som dermed rykkar meg ut av handlinga og minner meg på at dette berre er film. Det skulle då vera enkelt nok å finna gode nok skodespelarar til desse smårollene? Sjølv om eg likar at ein av hovudskurkane er ei dame som ikkje kvir seg for å slå frå seg, vert det noko skjemt av slem-mor-karikeringa, inkludert blåsing av røykringar, banning og skuling. Derimot er det svært positivt at filmskaparane har klart å gjera rollefigurane samansette, både vonde og sårbare på same tid. Dette held også oppe ei ekte spenning over om Olle er skuldig eller ikkje. Og då har vel Maskineriet lukkast alt i alt.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Spenningsdrama

Regi: Richard Holm

Maskineriet

Med: Kristoffer Joner, Julia Schacht, Emilia Roosman, Rune Temte
Viaplay

Olle (Joner) vaknar i ein bil i Sandefjord med blod på seg, ein pistol i fanget og ein bag full av pengar, men utan minne om kvelden før. Før han kjem seg tilbake til Strömstad, må han rømma frå politiet med Nina (Schacht) i spissen. Men er han eigentleg skuldig? Svaret er meir komplisert enn som så.

Fotefar

I starten av denne åtte episodar lange krimserien kjennest det litt treigt, med eit stort persongalleri som skal presenterast, og litt formelprega, med den etterkvart svært velkjende karakteren «emosjonelt kald kvinneleg detektiv kjem på kant med kollegaene, men får jobben gjort». Det tek seg derimot kraftig opp utover, med kjappe vendingar og ny informasjon som vert fletta inn. Det er mange raude trådar å halda i, og kanskje eg er heldig som er notorisk dårleg på å gissa kven som er mordaren, når eg ser krim, men trådane vert stadig forlenga og tvinna saman med andre trådar, utan at dei avslører for mykje om den endelege oppklaringa. Det er klart det er mykje søkt, med endra identitetar, tilfeldige minnetap og flytande farskap, men det må du nesten kjøpa i dei fleste krimseriar, skal du kosa deg med dei, særleg når handlinga er lagd til Sandefjord og Strömstad. Når det er sagt: Eg kan nemna at det bur 23.000 menneske på heile Shetland, for dei som har sett på krimserien med same namn, noko som er rundt 40.000 mindre enn i Sandefjord.

Alt i alt

Sjølv om regien og manuset er i svenske hender, ligg mesteparten av dialogen i norske munnar. Eg ser mellom fingrane med at det er mykje klingande vestlandsk til å vera frå sandefjordgutar/-menn, og eg skal innrømma at eg nok ikkje hadde vore like tilgjevande om det var motsett. Det som skjemmer mest, er statistar med replikkar som vert stokkaktig framførte, og som dermed rykkar meg ut av handlinga og minner meg på at dette berre er film. Det skulle då vera enkelt nok å finna gode nok skodespelarar til desse smårollene? Sjølv om eg likar at ein av hovudskurkane er ei dame som ikkje kvir seg for å slå frå seg, vert det noko skjemt av slem-mor-karikeringa, inkludert blåsing av røykringar, banning og skuling. Derimot er det svært positivt at filmskaparane har klart å gjera rollefigurane samansette, både vonde og sårbare på same tid. Dette held også oppe ei ekte spenning over om Olle er skuldig eller ikkje. Og då har vel Maskineriet lukkast alt i alt.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

«Kanskje eg er heldig som er notorisk dårleg på å gissa kven som er mordaren.»

Brit Aksnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis