Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sørlege spark bak

Både miljø og enkeltpersonar kan nok finna på å kjenna seg krenkte etter å ha sett Perleporten.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ein delegasjon på plass i Romania.

Ein delegasjon på plass i Romania.

Foto: Beelzebub Pictures AS / Norsk Film Distribusjon

Ein delegasjon på plass i Romania.

Ein delegasjon på plass i Romania.

Foto: Beelzebub Pictures AS / Norsk Film Distribusjon

2289
20230901
2289
20230901

Komedie, drama

Regi: Jonas Matzow Gulbrandsen

Perleporten

Med: Morten Løge, Miriam Pedersen, Ronny Tønnesland Tveiten
Kinofilm

Etter at kona (Pedersen) oppdagar at Trond (Løge) igjen er speleavhengig, prøver han fyrst å ta sitt eige liv for så å finna Jesus og ein forretningsidé i same slengen. Det kristne verdikompasset svingar i alle retningar, litt som Trond og som filmen sjølv.

Perleportvaktaren

Det har gått nokre år sidan regissør og manusforfattar Jonas Matzow Gulbrandsen overraska meg positivt med debutspelefilmen Skyggenes dal (2017). Igjen har han bror Marius på foto, og igjen står han sjølv for manus. Det mystiske, vakre og funderande i førre film er bytt ut med det krasse, klønete og morosame i Perleporten, ein totalt annleis film, nesten amatørmessig til tider – grenselaust urealistisk og fantasifull, og så plutseleg reine Brennpunkt på galeien (noko graveprogramserien innimellom rett nok er).

Ferda til Romania på leit etter romfolkets palass er både pinleg og morosam, og visstnok basert på ein tur gjord av ein tidlegare KrF-varaordførar i Kristiansand i 2016. Her er så mange krumspring og ville innfall at det verkar til tider som manuset har vorte til mens dei filma.

Toppen av vepsebolet?

Dobbeltmoral i kristne miljø, grådigskapskultur, materialisme, falske nyhende – det er ikkje lite som står på plakaten i Perleporten. Morten Løge gjer ein god figur som ein dårleg figur. At mange amatørar står for sentrale roller, både styrker og svekker filmen – ein del scener er lite truverdige og oppstylta, slik at det kjennest som dårleg teater, medan til dømes sekvensane med varaordføraren, spelt av Per Kullerud, er kostelege og bidreg til å gjera filmen til ein akkurat passeleg slem og infam satire.

Og så kan ein skjøna at ein del kjenner seg trefte her, for all del – «Nyheter fra Sørlandet» er ikkje akkurat godt forkledd harselas med «Sørlandsyhetene». Kritikken går uansett meir på ein kultur enn på enkeltpersonar, sjølv om enkeltpersonane nok vil vera ueinige i dette. Heilstøypt vil eg ikkje kalla Perleporten, men lo godt gjorde eg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie, drama

Regi: Jonas Matzow Gulbrandsen

Perleporten

Med: Morten Løge, Miriam Pedersen, Ronny Tønnesland Tveiten
Kinofilm

Etter at kona (Pedersen) oppdagar at Trond (Løge) igjen er speleavhengig, prøver han fyrst å ta sitt eige liv for så å finna Jesus og ein forretningsidé i same slengen. Det kristne verdikompasset svingar i alle retningar, litt som Trond og som filmen sjølv.

Perleportvaktaren

Det har gått nokre år sidan regissør og manusforfattar Jonas Matzow Gulbrandsen overraska meg positivt med debutspelefilmen Skyggenes dal (2017). Igjen har han bror Marius på foto, og igjen står han sjølv for manus. Det mystiske, vakre og funderande i førre film er bytt ut med det krasse, klønete og morosame i Perleporten, ein totalt annleis film, nesten amatørmessig til tider – grenselaust urealistisk og fantasifull, og så plutseleg reine Brennpunkt på galeien (noko graveprogramserien innimellom rett nok er).

Ferda til Romania på leit etter romfolkets palass er både pinleg og morosam, og visstnok basert på ein tur gjord av ein tidlegare KrF-varaordførar i Kristiansand i 2016. Her er så mange krumspring og ville innfall at det verkar til tider som manuset har vorte til mens dei filma.

Toppen av vepsebolet?

Dobbeltmoral i kristne miljø, grådigskapskultur, materialisme, falske nyhende – det er ikkje lite som står på plakaten i Perleporten. Morten Løge gjer ein god figur som ein dårleg figur. At mange amatørar står for sentrale roller, både styrker og svekker filmen – ein del scener er lite truverdige og oppstylta, slik at det kjennest som dårleg teater, medan til dømes sekvensane med varaordføraren, spelt av Per Kullerud, er kostelege og bidreg til å gjera filmen til ein akkurat passeleg slem og infam satire.

Og så kan ein skjøna at ein del kjenner seg trefte her, for all del – «Nyheter fra Sørlandet» er ikkje akkurat godt forkledd harselas med «Sørlandsyhetene». Kritikken går uansett meir på ein kultur enn på enkeltpersonar, sjølv om enkeltpersonane nok vil vera ueinige i dette. Heilstøypt vil eg ikkje kalla Perleporten, men lo godt gjorde eg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis