Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Viljens triumf

Supertheltfilmen Black Widow er rik på sterke trekk, men har òg typiske irritasjonsmoment.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Scarlett Johansson spelar hovudrolla i filmen som delvis vart innspelt i Hjørundfjorden.

Scarlett Johansson spelar hovudrolla i filmen som delvis vart innspelt i Hjørundfjorden.

Foto: Marvel Studios / Walt Disney Picture

Scarlett Johansson spelar hovudrolla i filmen som delvis vart innspelt i Hjørundfjorden.

Scarlett Johansson spelar hovudrolla i filmen som delvis vart innspelt i Hjørundfjorden.

Foto: Marvel Studios / Walt Disney Picture

2585
20210709
2585
20210709

ACTION/FANTASY/SCIENCE FICTION

Regi: Cate Shortland

Black Widow

Med: Scarlett Johansson, Florence Pugh, Rachel Weisz
Kinofilm

Den nye filmen frå Marvel følgjer Natasha Romanoff (Johansson), som er ei «svart enke» som har kome seg ut av det totalitære regimet som styrer dei.

Saman med Yelena (Pugh), som også var spionbarn, skal ho gjere det ho kan for å frigjere dei andre som er fanga. Å gje dei fri vilje vil redde ein god del av ei verd smitta av den raude faren.

Hjernesprik

Den australske regissøren Cate Shortland imponerte med Lore (2012), ein genial tysk film om slutten av den andre verdskrigen som ein skulle ynskje krigshungrige norske regissørar hadde late seg inspirere av. Ho tar med seg teft i stil og tone.

Ambivalens og mørke i figurane har ho òg i fingrane. Heltar har som regel svin på skogen. Bortsett frå erkeskurken har alle potensial. Dei hjernevaska soldatane til vonde Dreykov er tvinga til å slåst mot frigjorde Natasha og Yelena. Desse to er smarte og kule karakterar spelte med glans av Scarlett Johansson og Florence Pugh.

Sistnemnde har diverre nokre lågpanna språklege trekk. Engelskspråklege folk som snakkar tullerussisk i storfilmar, øydelegg. Slik var det i slappe Red Sparrow (2018) og imponerande Tenet (2020). Ein held på klisjear og fordommar medan ein haussar opp til ny kald krig. Det er dumt.

David Harbour skal vere det komiske avbrekket som sovjetskapte Red Guardian med Karl Marx tatovert på knokane, men han blir irriterande. Metavitsane mellom Natasha og Yelena om poserande slåsting og rikt med feministiske stikk fungerer mykje betre. Drivkrafta i kjenslene til dei to kamphønene er truverdig fortalt.

Storshow

Dei rolege scenene er flotte å sjå på, anten dei skjer i Hjørundfjorden eller ein plass i England som skal førestille russiske enger. Ei obligatorisk biljakt i storby med produktplassering for fjonge bilar skjer i Budapest. Actionsekvensane er storslegne i lufta og på bakken. Her har det ikkje mangla på noko. Dramatikken og konsekvensane er store i superheltfilmar, så patos er noko påtrengjande.

Om ein saknar slikt, er det kino som gjeld. Sidan Ørsta kino kranglar med Disney, lyt dei som vil sjå heimtraktene på stort lerret, ta ferja til Ålesund. Det er nok stas, trass i nokre teite fakter.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latin­amerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

ACTION/FANTASY/SCIENCE FICTION

Regi: Cate Shortland

Black Widow

Med: Scarlett Johansson, Florence Pugh, Rachel Weisz
Kinofilm

Den nye filmen frå Marvel følgjer Natasha Romanoff (Johansson), som er ei «svart enke» som har kome seg ut av det totalitære regimet som styrer dei.

Saman med Yelena (Pugh), som også var spionbarn, skal ho gjere det ho kan for å frigjere dei andre som er fanga. Å gje dei fri vilje vil redde ein god del av ei verd smitta av den raude faren.

Hjernesprik

Den australske regissøren Cate Shortland imponerte med Lore (2012), ein genial tysk film om slutten av den andre verdskrigen som ein skulle ynskje krigshungrige norske regissørar hadde late seg inspirere av. Ho tar med seg teft i stil og tone.

Ambivalens og mørke i figurane har ho òg i fingrane. Heltar har som regel svin på skogen. Bortsett frå erkeskurken har alle potensial. Dei hjernevaska soldatane til vonde Dreykov er tvinga til å slåst mot frigjorde Natasha og Yelena. Desse to er smarte og kule karakterar spelte med glans av Scarlett Johansson og Florence Pugh.

Sistnemnde har diverre nokre lågpanna språklege trekk. Engelskspråklege folk som snakkar tullerussisk i storfilmar, øydelegg. Slik var det i slappe Red Sparrow (2018) og imponerande Tenet (2020). Ein held på klisjear og fordommar medan ein haussar opp til ny kald krig. Det er dumt.

David Harbour skal vere det komiske avbrekket som sovjetskapte Red Guardian med Karl Marx tatovert på knokane, men han blir irriterande. Metavitsane mellom Natasha og Yelena om poserande slåsting og rikt med feministiske stikk fungerer mykje betre. Drivkrafta i kjenslene til dei to kamphønene er truverdig fortalt.

Storshow

Dei rolege scenene er flotte å sjå på, anten dei skjer i Hjørundfjorden eller ein plass i England som skal førestille russiske enger. Ei obligatorisk biljakt i storby med produktplassering for fjonge bilar skjer i Budapest. Actionsekvensane er storslegne i lufta og på bakken. Her har det ikkje mangla på noko. Dramatikken og konsekvensane er store i superheltfilmar, så patos er noko påtrengjande.

Om ein saknar slikt, er det kino som gjeld. Sidan Ørsta kino kranglar med Disney, lyt dei som vil sjå heimtraktene på stort lerret, ta ferja til Ålesund. Det er nok stas, trass i nokre teite fakter.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latin­amerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Ein held på klisjear og fordommar medan ein haussar opp til ny kald krig. Det er dumt.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis