Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Frå sukker til sukettar

Auga mine forblir tørre di meir Ricky Gervais græt. Det var neppe meininga.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tony (Ricky Gervais) kjempar vidare med å finne glede i andre sesong av After Life.

Tony (Ricky Gervais) kjempar vidare med å finne glede i andre sesong av After Life.

Tony (Ricky Gervais) kjempar vidare med å finne glede i andre sesong av After Life.

Tony (Ricky Gervais) kjempar vidare med å finne glede i andre sesong av After Life.

2576
20200430
2576
20200430

Humor / drama

Regi: Ricky Gervais

After Life – sesong 2

Med: Ricky Gervais, Tom Basden, Ashley Jensen
Miniserie Netflix

Tony (Gervais) sleit for å koma over dødsfallet til kona, meir eller mindre hjelpt av kollegaene i lokalavisa og sjukepleiaren (Jensen) på heimen der faren er. Noko av håpet låg i at Tony og sjukepleiaren, ho blir sjeldan nemnd ved namn, skulle enda opp saman. Denne tråden vert tvinna vidare på i sesong to, saman med stort sett alle dei andre gamle trådane.

Rørete

Den kanskje noko uventa suksessen Ricky Gervais hadde med det alvorlege, mørke humordramaet After Life (2019) måtte sjølvsagt få ein oppfølgjar. Gervais balanserte elegant skildringar av depresjon og sorg via ein sjarmerande grinebitersk hovudperson som trass alt hadde hjarta på rette staden. Vane som ein har vore med å sjå han i pinleg-tøysete seriar som The Office (2001) og The Extras (2005), så vart mange, inkludert meg, rørte til tårer over Gervais som tok til tårene. Det var så overraskande sårt og dermed særs effektivt, litt som når den vanlegvis så fatta onkelen din brått bryt saman i gravferda til bestemor di.

Men på same måte som ein vits er morosam fyrste gongen, så avtek overraskingsmomentet, og effekten av Gervais’ sørging vert påteken og repetitiv og til slutt nærast pinleg, litt som når onkelen din nok ein gong gjenfortel episoden i gravferda og understrekar det med at han er jo ein tøff mann, og tøffe menn græt aldri, men til og med han måtte gråta osv. osv. osv. Då er det ikkje rørande lenger, berre irriterande.

Tørt

Det meste vert for mykje av det gode i andresesongen av After Life. Psykologen er ikkje lenger berre litt sjølvoppteken og usympatisk, no synest han blant anna at å valdta Hitler er innanfor å ta opp. Tony dreg dei fine sidene til kona over i eit «alle kvinner er oppofrande og kjernegode» medan han sjølv kan velta seg i sjølvmedkjensle over å vera fødd så egoistisk og kjip som berre ein mann kan vera.

Der me kunne vorte meir kjend med det sjarmerande rollegalleriet, framstår desse meir som statistar, nyttige rekvisittar for å lata tårene til Ricky Gervais skina ekstra sterkt. Og slutten er ei framføring i resignert oppofring som eg knapt har sett sidestykke til. Synd, for fyrste sesong var ei genuint rørande perle. Det einaste lyspunktet er at han kanskje lèt vera å laga endå ein oppfølgjar sidan sjølv Ricky Gervais’ tårebrønn snart må gå tørr.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Humor / drama

Regi: Ricky Gervais

After Life – sesong 2

Med: Ricky Gervais, Tom Basden, Ashley Jensen
Miniserie Netflix

Tony (Gervais) sleit for å koma over dødsfallet til kona, meir eller mindre hjelpt av kollegaene i lokalavisa og sjukepleiaren (Jensen) på heimen der faren er. Noko av håpet låg i at Tony og sjukepleiaren, ho blir sjeldan nemnd ved namn, skulle enda opp saman. Denne tråden vert tvinna vidare på i sesong to, saman med stort sett alle dei andre gamle trådane.

Rørete

Den kanskje noko uventa suksessen Ricky Gervais hadde med det alvorlege, mørke humordramaet After Life (2019) måtte sjølvsagt få ein oppfølgjar. Gervais balanserte elegant skildringar av depresjon og sorg via ein sjarmerande grinebitersk hovudperson som trass alt hadde hjarta på rette staden. Vane som ein har vore med å sjå han i pinleg-tøysete seriar som The Office (2001) og The Extras (2005), så vart mange, inkludert meg, rørte til tårer over Gervais som tok til tårene. Det var så overraskande sårt og dermed særs effektivt, litt som når den vanlegvis så fatta onkelen din brått bryt saman i gravferda til bestemor di.

Men på same måte som ein vits er morosam fyrste gongen, så avtek overraskingsmomentet, og effekten av Gervais’ sørging vert påteken og repetitiv og til slutt nærast pinleg, litt som når onkelen din nok ein gong gjenfortel episoden i gravferda og understrekar det med at han er jo ein tøff mann, og tøffe menn græt aldri, men til og med han måtte gråta osv. osv. osv. Då er det ikkje rørande lenger, berre irriterande.

Tørt

Det meste vert for mykje av det gode i andresesongen av After Life. Psykologen er ikkje lenger berre litt sjølvoppteken og usympatisk, no synest han blant anna at å valdta Hitler er innanfor å ta opp. Tony dreg dei fine sidene til kona over i eit «alle kvinner er oppofrande og kjernegode» medan han sjølv kan velta seg i sjølvmedkjensle over å vera fødd så egoistisk og kjip som berre ein mann kan vera.

Der me kunne vorte meir kjend med det sjarmerande rollegalleriet, framstår desse meir som statistar, nyttige rekvisittar for å lata tårene til Ricky Gervais skina ekstra sterkt. Og slutten er ei framføring i resignert oppofring som eg knapt har sett sidestykke til. Synd, for fyrste sesong var ei genuint rørande perle. Det einaste lyspunktet er at han kanskje lèt vera å laga endå ein oppfølgjar sidan sjølv Ricky Gervais’ tårebrønn snart må gå tørr.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis