16. april 1957
Diktaren har idag teke over profeten og presten si rolle; det er fåe som skynar at det forpliktar.
Siste vika har eg lese igjenom Asbjørn Aarnes si bok um Gérard de Nerval. Eg har sjeldan eller aldri lese noko bok um ein diktar med so stor interesse.
Eg har havt hug å skriva nokre ord um den boki, ikkje berre her, men for andre, i eit blad. Ja, eg har lært mykje um Nerval og diktingi hans, so Aarnes skal ha takk. Han er ikkje sjølv lyrikar, men syner at han har grundig kjennskap til korleis ein diktar arbeider.
Det er fåe diktarar eg har synest so godt um som Nerval, alt frå eg lærde nokre av dikti hans å kjenna. Desse einfelde odane, so friske og klåre og med so rein ein tone! Ja, det er tonen i dikti til Nerval som fyrst slær ein.
Ta berre det vesle diktet um fuglane i skogen og «Avril», – det siste minner um eit målarstykke av Renoir: «Une Allée du Luxembourg» eller det makelause «Chanson Gothique», «Cydalises», og fyrst og fremst «Fantaisie», men det kvardagslege «La Cousine» syner han kunde gjera dikt av småting òg.
Sonettane er noko for seg sjølv, serleg då «Myrtho», «Delfica» og «Artémis».
Og eg er takksam for Aarnes har gjeve seg so god tid med å tyda og greida ut um desse dikti. Dei er i grunnen ikkje vanskelege reint språkleg sett, burtsett frå mykje mytologisk stoff, men dei er vanskelege fordi dei arbeider med so veldige emne, summen av eit liv i strid og draum!
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Diktaren har idag teke over profeten og presten si rolle; det er fåe som skynar at det forpliktar.
Siste vika har eg lese igjenom Asbjørn Aarnes si bok um Gérard de Nerval. Eg har sjeldan eller aldri lese noko bok um ein diktar med so stor interesse.
Eg har havt hug å skriva nokre ord um den boki, ikkje berre her, men for andre, i eit blad. Ja, eg har lært mykje um Nerval og diktingi hans, so Aarnes skal ha takk. Han er ikkje sjølv lyrikar, men syner at han har grundig kjennskap til korleis ein diktar arbeider.
Det er fåe diktarar eg har synest so godt um som Nerval, alt frå eg lærde nokre av dikti hans å kjenna. Desse einfelde odane, so friske og klåre og med so rein ein tone! Ja, det er tonen i dikti til Nerval som fyrst slær ein.
Ta berre det vesle diktet um fuglane i skogen og «Avril», – det siste minner um eit målarstykke av Renoir: «Une Allée du Luxembourg» eller det makelause «Chanson Gothique», «Cydalises», og fyrst og fremst «Fantaisie», men det kvardagslege «La Cousine» syner han kunde gjera dikt av småting òg.
Sonettane er noko for seg sjølv, serleg då «Myrtho», «Delfica» og «Artémis».
Og eg er takksam for Aarnes har gjeve seg so god tid med å tyda og greida ut um desse dikti. Dei er i grunnen ikkje vanskelege reint språkleg sett, burtsett frå mykje mytologisk stoff, men dei er vanskelege fordi dei arbeider med so veldige emne, summen av eit liv i strid og draum!
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.