Arkivet: Ahmad Jamal
Ahmad Jamal med band på jazzfestivalen i Bern for nokre år sidan.
Foto: Lukas Lehmann / AP / NTB
Gamle konsertopptak kan ta oss med rett inn i ein kveld og eit rom som høyrer fortida til, og er derfor mellom mine favorittidsmaskiner. For nokre veker sidan gjekk reisa til konsertane Ahmad Jamal (f. 1930) hadde i klubben The Penthouse i Seattle på 1960-talet, fanga i to bind på utgivingane Emerald City Nights: Live at The Penthouse, frå 1963–1964 og 1965–1966, som har fått strålande omtalar over heile fjøla.
Jamal sjølv har oversyn over utgivingane, som er optimaliserte med omsyn til lydkvalitet og kjem i boksar med fotografi, musikkessaystikk og ulike intervju. Jamil Nasser er med på bass på begge binda, og det same er Chuck Lampkin på trommer. I tillegg er Richard Evans med på bass på første bindet, og Vernel Fournier og Frank Gant på trommer på bind to.
På repertoaret står standardar av Rodgers & Hart, Gershwin og andre, frå det som fleire reknar som ei glanstid for Jamal, som tok til å spele piano då han var tre år gammal og spelte profesjonelt frå han var fjorten, då Art Tatum peika han ut som stortalent. Opptaka frå The Penthouse følgjer tidlegare Jamal-utgivingar frå klubbar som the Pershing Lounge i Chicago og the Blackhawk i San Francisco.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Gamle konsertopptak kan ta oss med rett inn i ein kveld og eit rom som høyrer fortida til, og er derfor mellom mine favorittidsmaskiner. For nokre veker sidan gjekk reisa til konsertane Ahmad Jamal (f. 1930) hadde i klubben The Penthouse i Seattle på 1960-talet, fanga i to bind på utgivingane Emerald City Nights: Live at The Penthouse, frå 1963–1964 og 1965–1966, som har fått strålande omtalar over heile fjøla.
Jamal sjølv har oversyn over utgivingane, som er optimaliserte med omsyn til lydkvalitet og kjem i boksar med fotografi, musikkessaystikk og ulike intervju. Jamil Nasser er med på bass på begge binda, og det same er Chuck Lampkin på trommer. I tillegg er Richard Evans med på bass på første bindet, og Vernel Fournier og Frank Gant på trommer på bind to.
På repertoaret står standardar av Rodgers & Hart, Gershwin og andre, frå det som fleire reknar som ei glanstid for Jamal, som tok til å spele piano då han var tre år gammal og spelte profesjonelt frå han var fjorten, då Art Tatum peika han ut som stortalent. Opptaka frå The Penthouse følgjer tidlegare Jamal-utgivingar frå klubbar som the Pershing Lounge i Chicago og the Blackhawk i San Francisco.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.