Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet: Blade Runner

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skodespelar Harrison Ford får instruksjonar av regissør Ridley Scott.

Skodespelar Harrison Ford får instruksjonar av regissør Ridley Scott.

Skodespelar Harrison Ford får instruksjonar av regissør Ridley Scott.

Skodespelar Harrison Ford får instruksjonar av regissør Ridley Scott.

1210
20181026
1210
20181026

Det var nok fleire enn meg som henta fram gode, gamle Blade Runner (Ridley Scott, 1982) då risikoprosjektet Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) dukka opp på kino i fjor – og kom godt frå det. Men har du lytta til lydsporet til Scotts ikoniske, stilskapande film frå tidleg 1980-år?

Dette lydsporet var det den greske filmkomponisten Vangelis (f. 1943) som stod for, og i eit nyleg intervju med musikktidsskriftet Mojo kan Julia Holter (sjå sak ovanfor) fortelje at albumet har vore ei sentral inspirasjonskjelde for henne. Etter ein nylytt gir koplinga i aller høgste grad meining.

Lytt berre til «Rachel’s Song» med Mary Hopkins drøymande, ordlause vokal i sentrum – eit spor Holter sjølv trekkjer fram i intervjuet med Mojo. Eit anna er pianomelodien «Memories of Green». Med Vangelis deler elles Holter ein kjærleik til synthesizeren CS-80, som er viktig for lyden av Blade Runner – og for Holters album Have You In My Wilderness (2015).

Då Philip K. Dick skreiv Do Androids Dream of Electric Sheep (1968), som boka Blade Runner er basert på, plasserte han handlinga i 2019. Lydsporet Vangelis laga, er dermed ein 36 år gammal fantasi om lyden av vår eiga samtid.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det var nok fleire enn meg som henta fram gode, gamle Blade Runner (Ridley Scott, 1982) då risikoprosjektet Blade Runner 2049 (Denis Villeneuve, 2017) dukka opp på kino i fjor – og kom godt frå det. Men har du lytta til lydsporet til Scotts ikoniske, stilskapande film frå tidleg 1980-år?

Dette lydsporet var det den greske filmkomponisten Vangelis (f. 1943) som stod for, og i eit nyleg intervju med musikktidsskriftet Mojo kan Julia Holter (sjå sak ovanfor) fortelje at albumet har vore ei sentral inspirasjonskjelde for henne. Etter ein nylytt gir koplinga i aller høgste grad meining.

Lytt berre til «Rachel’s Song» med Mary Hopkins drøymande, ordlause vokal i sentrum – eit spor Holter sjølv trekkjer fram i intervjuet med Mojo. Eit anna er pianomelodien «Memories of Green». Med Vangelis deler elles Holter ein kjærleik til synthesizeren CS-80, som er viktig for lyden av Blade Runner – og for Holters album Have You In My Wilderness (2015).

Då Philip K. Dick skreiv Do Androids Dream of Electric Sheep (1968), som boka Blade Runner er basert på, plasserte han handlinga i 2019. Lydsporet Vangelis laga, er dermed ein 36 år gammal fantasi om lyden av vår eiga samtid.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis