Arkivet: Karen Dalton
Karen Dalton (1937–1993).
Foto: Wikipedia
Ein artist eg stadig vender tilbake til på desse sidene, er Karen Dalton (1937–1993), låtskrivaren, musikaren og songaren som var ein del av det segnomspunne folkmiljøet i Greenwich Village på 1960-talet, men som forsvann frå musikken etter berre to plater, It’s So Hard to Tell Who’s Going to Love You the Best (1969) og In My Own Time (1971).
Sistnemnde er no ute i ei såkalla deluxe-utgåve, femti år etter at albumet kom ut, og ikkje selde stort. Om du er typen som ikkje nøyer deg med noko anna enn eit fysisk objekt, kan dette vere det beste møtet med Daltons klassiske album, som høgkvalitetsvinyl og med mangt medfølgjande materiale, mellom anna eit lite hefte med tekstar av Lenny Kaye, Nick Cave og Devendra Banhart, men plata er like god som ho alltid har vore, uansett kva utgåve du lyttar til.
Ein fin introduksjon til Dalton finst i musikkdokumentaren Richard Peete og Robert Yapkowitz kom med for eit par år sidan, In My Own Time: A Portrait of Karen Dalton, der Cave også dukkar opp, og forfattaren Rick Moody, og der Angel Olsen les frå dagbøkene og dikta artisten skreiv. Musikken til filmen var det Julia Holter som stod for – ei stadfesting av kor breitt og djupt Dalton har verka etter si altfor korte levetid.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ein artist eg stadig vender tilbake til på desse sidene, er Karen Dalton (1937–1993), låtskrivaren, musikaren og songaren som var ein del av det segnomspunne folkmiljøet i Greenwich Village på 1960-talet, men som forsvann frå musikken etter berre to plater, It’s So Hard to Tell Who’s Going to Love You the Best (1969) og In My Own Time (1971).
Sistnemnde er no ute i ei såkalla deluxe-utgåve, femti år etter at albumet kom ut, og ikkje selde stort. Om du er typen som ikkje nøyer deg med noko anna enn eit fysisk objekt, kan dette vere det beste møtet med Daltons klassiske album, som høgkvalitetsvinyl og med mangt medfølgjande materiale, mellom anna eit lite hefte med tekstar av Lenny Kaye, Nick Cave og Devendra Banhart, men plata er like god som ho alltid har vore, uansett kva utgåve du lyttar til.
Ein fin introduksjon til Dalton finst i musikkdokumentaren Richard Peete og Robert Yapkowitz kom med for eit par år sidan, In My Own Time: A Portrait of Karen Dalton, der Cave også dukkar opp, og forfattaren Rick Moody, og der Angel Olsen les frå dagbøkene og dikta artisten skreiv. Musikken til filmen var det Julia Holter som stod for – ei stadfesting av kor breitt og djupt Dalton har verka etter si altfor korte levetid.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.