Bronsegyllen mezzoklang
Mezzosopranen Randi Stene blir akkompagnert av Bengt Forsberg i Håkonshallen.
Foto: Magnus Skrede
Konsert
Sibelius, Rachmaninov, Medtner, Korngold, Grieg:
Songaftan
Randi Stene, mezzosopran; Bengt Forsberg, klaver. Håkonshallen i Bergen, måndag 28. mai
Mørkt og melankolsk frå Finland og Russland stod på programmet då Randi Stene og den svenske akkompagnatøren hennar, Bengt Forsberg, presenterte liedprogrammet sitt i ein knapt halvfull Håkonshall. Stene, som er ein av våre mest rutinerte operasongarar, har i utgangspunktet ei fin, bronsegyllen mezzorøyst for dette repertoaret. Likevel var det som om ho ikkje alltid klarte å fylla dei lange, seinromantiske frasane med nok klang, noko som gjorde at lyden frå flygelet dominerte, særleg etter pausen.
Konserten var likevel interessant, for det er sjeldan me får høyra russiske Sergej Rachmaninovs (1873–1951) songar sungne på originalspråket her heime. Forsberg, som er ein dyktig akkompagnatør, hadde òg snike inn nokre solonummer i programmet, mellom anna av russiske Nikolaj Medtner (1880–1951). Eg kan styra begeistringa mi for Medtners dampvegvalsaktige uttrykk, der eg slit med å oppfatta både harmoni, melodi og rytme. Men skal Medtner fyrst spelast, er Forsberg rette mannen, for dei teknisk krevjande stykka frå To fortellinger, op. 20, meistra han utan problem.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Sibelius, Rachmaninov, Medtner, Korngold, Grieg:
Songaftan
Randi Stene, mezzosopran; Bengt Forsberg, klaver. Håkonshallen i Bergen, måndag 28. mai
Mørkt og melankolsk frå Finland og Russland stod på programmet då Randi Stene og den svenske akkompagnatøren hennar, Bengt Forsberg, presenterte liedprogrammet sitt i ein knapt halvfull Håkonshall. Stene, som er ein av våre mest rutinerte operasongarar, har i utgangspunktet ei fin, bronsegyllen mezzorøyst for dette repertoaret. Likevel var det som om ho ikkje alltid klarte å fylla dei lange, seinromantiske frasane med nok klang, noko som gjorde at lyden frå flygelet dominerte, særleg etter pausen.
Konserten var likevel interessant, for det er sjeldan me får høyra russiske Sergej Rachmaninovs (1873–1951) songar sungne på originalspråket her heime. Forsberg, som er ein dyktig akkompagnatør, hadde òg snike inn nokre solonummer i programmet, mellom anna av russiske Nikolaj Medtner (1880–1951). Eg kan styra begeistringa mi for Medtners dampvegvalsaktige uttrykk, der eg slit med å oppfatta både harmoni, melodi og rytme. Men skal Medtner fyrst spelast, er Forsberg rette mannen, for dei teknisk krevjande stykka frå To fortellinger, op. 20, meistra han utan problem.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.