Elektroakustisk univers
Mangfald og tilbakeskoding pregar debuten til bergensduoen.
Jørgen Træen og Stein Urheim debuterer saman med albumet Krympende klode.
Foto: Grappa Musikkforlag
Samtidsmusikk
Jørgen Træen & Stein
Urheim:
Krympende klode
Jørgen Træen, synthar, elektronikk, sampling, platespelar og perkusjon; Stein Urheim, strengeinstrument, elektronikk, sampling, trommemaskin, perkusjon, fløyter og munnspel
Hubro
Jørgen Træen og Stein Urheim inviterer oss inn i eit elektroakustisk univers som har mange fasettar. Lydbiletet kan til tider overvelda, men mykje av musikken er i korte snuttar attkjenneleg, ja, beintfram nostalgisk. Musikken er også ei hylling til pionerane i den elektroniske musikken, ifølgje Urheim, og spor av Raymond Scott, Delia Derbyshire, Harry Partch og Bjørn Fongaard kan finnast av den innvigde.
Samarbeidet mellom Træen og Urheim byrja så smått i 2010, då båe var med i Bjørn Torskes Planteband. Seinare har Træen miksa og produsert fleire av soloplatene til Urheim på Hubro. Musikken har blitt til litt etter litt, mellom anna då duoen deltok på ein eksperimentell konsertserie på Bergen kjøtt for fem år sidan. Samarbeidet vart lyfta til eit nytt nivå då Borealisfestivalen tinga eit verk av dei til festivalen i fjor.
Dei fem komposisjonane har alle svært ulik karakter både i tempo, tonalitet og kva del av instrumentariet som dominerer, men fascinerande musikalsk forteljekunst er det heile vegen. Det seier noko om mangfaldet når dei to låtane som skil seg mest frå kvarandre, «Kveldens varme elektriske mørke» og «Fugletyderens bevegelser», også er høgdepunkta på plata. Nostalgi treng ikkje vera keisamt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Jørgen Træen & Stein
Urheim:
Krympende klode
Jørgen Træen, synthar, elektronikk, sampling, platespelar og perkusjon; Stein Urheim, strengeinstrument, elektronikk, sampling, trommemaskin, perkusjon, fløyter og munnspel
Hubro
Jørgen Træen og Stein Urheim inviterer oss inn i eit elektroakustisk univers som har mange fasettar. Lydbiletet kan til tider overvelda, men mykje av musikken er i korte snuttar attkjenneleg, ja, beintfram nostalgisk. Musikken er også ei hylling til pionerane i den elektroniske musikken, ifølgje Urheim, og spor av Raymond Scott, Delia Derbyshire, Harry Partch og Bjørn Fongaard kan finnast av den innvigde.
Samarbeidet mellom Træen og Urheim byrja så smått i 2010, då båe var med i Bjørn Torskes Planteband. Seinare har Træen miksa og produsert fleire av soloplatene til Urheim på Hubro. Musikken har blitt til litt etter litt, mellom anna då duoen deltok på ein eksperimentell konsertserie på Bergen kjøtt for fem år sidan. Samarbeidet vart lyfta til eit nytt nivå då Borealisfestivalen tinga eit verk av dei til festivalen i fjor.
Dei fem komposisjonane har alle svært ulik karakter både i tempo, tonalitet og kva del av instrumentariet som dominerer, men fascinerande musikalsk forteljekunst er det heile vegen. Det seier noko om mangfaldet når dei to låtane som skil seg mest frå kvarandre, «Kveldens varme elektriske mørke» og «Fugletyderens bevegelser», også er høgdepunkta på plata. Nostalgi treng ikkje vera keisamt.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.