JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Hamløyparens nye drakt

The Art of the Lie er typisk, umiskjenneleg John Grant.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Det nye albumet til John Grant kjem ut i dag. Til hausten spelar han til Noreg.

Det nye albumet til John Grant kjem ut i dag. Til hausten spelar han til Noreg.

Foto: Hordur Sveinsson / Bella Union

Det nye albumet til John Grant kjem ut i dag. Til hausten spelar han til Noreg.

Det nye albumet til John Grant kjem ut i dag. Til hausten spelar han til Noreg.

Foto: Hordur Sveinsson / Bella Union

3250
20240607
3250
20240607

Rock

John Grant:

The Art of the Lie

Bella Union / PIAS

Barnefangaren er i live, stadfestar John Grant, i den mildt sagt urovekkjande songen «The Child Catcher», eit nøkkelspor på dagsferske The Art of the Lie: «His shape is shifting right before your eyes again.»

Skapnaden skal vere laust bygd på ein karakter i spelefilmen Chitty Chitty Bang Bang (1968), som må ha gjort temmeleg sterkt inntrykk på ein ung Grant. Mest av alt framstår likevel den mytiske figuren som ein som har eksistert i ulike former til alle tider. Han har alltid stått der i skuggane og sett etter deg, syng Grant, men no lokkar han deg over ein terskel du helst ikkje skulle ha gått over.

Suggestiv metaforikk

Det er ikkje fritt for at tankane går til hamløyparen, i alle sine avskuggingar, i møtet med Grants isnande «shapeshifter», og då ikkje minst ei mengd variantar i vår tids populærkultur. Det dreier seg om ein rik, suggestiv metaforikk. Sonisk er det lite som står i vegen for slike assosiasjonar. Grant har kalla «The Child Catcher» eit slags kjærleiksbrev til Dead Can Dance og Vangelis, og det gir meining, ikkje minst i møte med synthen, som legg seg kledeleg dramatisk som eit teppe over lydbiletet med stor effekt. Dette er ingen godnattsong!

«The Child Catcher» kjem på oppløpet på The Art of the Lie, og det er sterkt: «Daddy», «Laura Lou» og «Zeitgeist» er etter mitt syn Grant på sitt aller beste. Det vil glede trufaste lyttarar å høyre at årets utgiving er typisk og umiskjenneleg Grant. Han syng om dei same englane og dei same demonane, for å seie det sånn, og vekslar mellom funky, dansbare songar og eksistensielle, nakne balladar.

Variasjon

Som tidlegare, er han anten slagferdig og sint eller reflektert og lei seg. For denne lyttaren fungerer sistnemnde type song best. Eg synest smarte og frekke låtar som «Meek AF» og «It’s a Bitch» vert litt tunge i sessen, med for lang speletid – dei er rett og slett litt trøyttande.

Så skjøner eg likevel at ein viss variasjon er naudsynt. Ein kan nemleg ikkje fylle ei heil plate med den typen materiale Grant er aller sterkast på – dei hudlause balladane som tematiserer trauma han har kava med gjennom livet sitt. Både «Daddy» og «Zeitgeist» høyrer med i denne kategorien, og slike lytteopplevingar kan ein ikkje fylle ei heil plate med. Sorga over ikkje å verte akseptert som den ein er, er eit stort tema i songane til Grant, og held fram med å vere det på The Art of the Lie (som i tittelen spelar på Trumps The Art of the Deal frå 1987, då ekspresidenten i ein viss forstand framleis stod og lurte i skuggane).

Ivor Guest er med som produsent denne gongen, og Grant er også karakteristisk leiken – eg har verkeleg sansen for menneske-og-maskin-spelet på ein song som «Laura Lou», som fekk meg til å tenkje på første gongen eg høyrde Jóhann Jóhannssons «Odi et Amo» (2002). Metamorfosar og transformasjonar, det er Grant god på – og det skal verte spennande å sjå kva for nokre av desse nye songane som finn vegen inn i repertoaret når han vender tilbake til Noreg i samband med turneen sin til hausten.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

John Grant:

The Art of the Lie

Bella Union / PIAS

Barnefangaren er i live, stadfestar John Grant, i den mildt sagt urovekkjande songen «The Child Catcher», eit nøkkelspor på dagsferske The Art of the Lie: «His shape is shifting right before your eyes again.»

Skapnaden skal vere laust bygd på ein karakter i spelefilmen Chitty Chitty Bang Bang (1968), som må ha gjort temmeleg sterkt inntrykk på ein ung Grant. Mest av alt framstår likevel den mytiske figuren som ein som har eksistert i ulike former til alle tider. Han har alltid stått der i skuggane og sett etter deg, syng Grant, men no lokkar han deg over ein terskel du helst ikkje skulle ha gått over.

Suggestiv metaforikk

Det er ikkje fritt for at tankane går til hamløyparen, i alle sine avskuggingar, i møtet med Grants isnande «shapeshifter», og då ikkje minst ei mengd variantar i vår tids populærkultur. Det dreier seg om ein rik, suggestiv metaforikk. Sonisk er det lite som står i vegen for slike assosiasjonar. Grant har kalla «The Child Catcher» eit slags kjærleiksbrev til Dead Can Dance og Vangelis, og det gir meining, ikkje minst i møte med synthen, som legg seg kledeleg dramatisk som eit teppe over lydbiletet med stor effekt. Dette er ingen godnattsong!

«The Child Catcher» kjem på oppløpet på The Art of the Lie, og det er sterkt: «Daddy», «Laura Lou» og «Zeitgeist» er etter mitt syn Grant på sitt aller beste. Det vil glede trufaste lyttarar å høyre at årets utgiving er typisk og umiskjenneleg Grant. Han syng om dei same englane og dei same demonane, for å seie det sånn, og vekslar mellom funky, dansbare songar og eksistensielle, nakne balladar.

Variasjon

Som tidlegare, er han anten slagferdig og sint eller reflektert og lei seg. For denne lyttaren fungerer sistnemnde type song best. Eg synest smarte og frekke låtar som «Meek AF» og «It’s a Bitch» vert litt tunge i sessen, med for lang speletid – dei er rett og slett litt trøyttande.

Så skjøner eg likevel at ein viss variasjon er naudsynt. Ein kan nemleg ikkje fylle ei heil plate med den typen materiale Grant er aller sterkast på – dei hudlause balladane som tematiserer trauma han har kava med gjennom livet sitt. Både «Daddy» og «Zeitgeist» høyrer med i denne kategorien, og slike lytteopplevingar kan ein ikkje fylle ei heil plate med. Sorga over ikkje å verte akseptert som den ein er, er eit stort tema i songane til Grant, og held fram med å vere det på The Art of the Lie (som i tittelen spelar på Trumps The Art of the Deal frå 1987, då ekspresidenten i ein viss forstand framleis stod og lurte i skuggane).

Ivor Guest er med som produsent denne gongen, og Grant er også karakteristisk leiken – eg har verkeleg sansen for menneske-og-maskin-spelet på ein song som «Laura Lou», som fekk meg til å tenkje på første gongen eg høyrde Jóhann Jóhannssons «Odi et Amo» (2002). Metamorfosar og transformasjonar, det er Grant god på – og det skal verte spennande å sjå kva for nokre av desse nye songane som finn vegen inn i repertoaret når han vender tilbake til Noreg i samband med turneen sin til hausten.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar, professor ved Universitetet i Bergen og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis