JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Hymne til håpet

Mats Eilertsen kvartett har laga årets plate.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mats Eilertsen har skrive alle komposisjonane på det nye albumet som kjem ut i dag.

Mats Eilertsen har skrive alle komposisjonane på det nye albumet som kjem ut i dag.

Foto: CF Wesenberg / matseilertsen.com

Mats Eilertsen har skrive alle komposisjonane på det nye albumet som kjem ut i dag.

Mats Eilertsen har skrive alle komposisjonane på det nye albumet som kjem ut i dag.

Foto: CF Wesenberg / matseilertsen.com

1963
20211119
1963
20211119

Jazz

Mats
Eilertsen:

Hymn for Hope

Tore Brunborg, saksofon; Thomas Dahl, gitar; Mats Eilertsen, bass; Hans Hulbækmo, trommer.
Hemli / Tiger Records

I haugen av plater ein får til melding gjennom året, vel eg konsekvent dei utgjevingane det er verdt å tilrå, men også i den mindre haugen av gode plater er det nokon som skil seg ut. Hymn for Hope er ei slik. Plata vart send til meldarane for fem månader sidan, men vert sleppt i desse dagar. Denne plata har eg lytta gjennom minst femti gonger (langt fleire gonger enn det som trengst for å gjera seg opp ei kvalifisert meining). Dette er rett og slett årets utgjeving i 2021.

Dei 13 komposisjonane til Mats Eilertsen spenner vidt, frå korte lyriske stemningar til musikalske eventyrferder på ti minuttar. Så mangfaldig er utvalet at eg var sikker på at alle i kvartetten hadde bidrege til komponeringa, men det har dei sjølvsagt gjort med arrangeringa.

Arrangementa og samspelet er makelaust. Ikkje berre er samspelet tett på grensa til det telepatiske, men variasjonane er «endelause» på alle plan i musikken. Likevel er dette ei saksofonkvartettplate som på kammermusikalsk vis ikkje byr på heile seg ved første gjennomhøyring. At det tek ei stund før ein «avslører» løyndomane, kjem også av at plata har fleire tema med «hitpotensial», men etter kvart kjem sanninga for ein dag, og ein blir frelst.

Aksen Brunborg–Dahl er musikalsk høgspenning plata igjennom. Eg har ikkje høyrt nokon av dei betre på plate. Hulbækmo fortener all den rosen eg og andre meldarar har gjeve han tidlegare. Innsatsen på denne plata forsterkar inntrykket av ein komplett trommeslagar. Eg vil understreka perkusjons- eller fargeleggingseigenskapane ved dette høvet. Mats Eilertsen strålar varme og autoritet plata igjennom. Det må kjennast godt å ha laga noko slikt som Hymn for Hope.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz

Mats
Eilertsen:

Hymn for Hope

Tore Brunborg, saksofon; Thomas Dahl, gitar; Mats Eilertsen, bass; Hans Hulbækmo, trommer.
Hemli / Tiger Records

I haugen av plater ein får til melding gjennom året, vel eg konsekvent dei utgjevingane det er verdt å tilrå, men også i den mindre haugen av gode plater er det nokon som skil seg ut. Hymn for Hope er ei slik. Plata vart send til meldarane for fem månader sidan, men vert sleppt i desse dagar. Denne plata har eg lytta gjennom minst femti gonger (langt fleire gonger enn det som trengst for å gjera seg opp ei kvalifisert meining). Dette er rett og slett årets utgjeving i 2021.

Dei 13 komposisjonane til Mats Eilertsen spenner vidt, frå korte lyriske stemningar til musikalske eventyrferder på ti minuttar. Så mangfaldig er utvalet at eg var sikker på at alle i kvartetten hadde bidrege til komponeringa, men det har dei sjølvsagt gjort med arrangeringa.

Arrangementa og samspelet er makelaust. Ikkje berre er samspelet tett på grensa til det telepatiske, men variasjonane er «endelause» på alle plan i musikken. Likevel er dette ei saksofonkvartettplate som på kammermusikalsk vis ikkje byr på heile seg ved første gjennomhøyring. At det tek ei stund før ein «avslører» løyndomane, kjem også av at plata har fleire tema med «hitpotensial», men etter kvart kjem sanninga for ein dag, og ein blir frelst.

Aksen Brunborg–Dahl er musikalsk høgspenning plata igjennom. Eg har ikkje høyrt nokon av dei betre på plate. Hulbækmo fortener all den rosen eg og andre meldarar har gjeve han tidlegare. Innsatsen på denne plata forsterkar inntrykket av ein komplett trommeslagar. Eg vil understreka perkusjons- eller fargeleggingseigenskapane ved dette høvet. Mats Eilertsen strålar varme og autoritet plata igjennom. Det må kjennast godt å ha laga noko slikt som Hymn for Hope.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

Foto: Lars Opstad / CODA Oslo International Dance Festival

ReportasjeFeature

Du trur det ikkje når du ser han, at han reiser verda rundt med dansen sin. Marc Brew sit i rullestol.

Marita Liabø
I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

I ei sterk scene skildrar Marc Brew korleis mor hans måtte dusje han etter ulykka, som om han var ein liten gut igjen.

Foto: Lars Opstad / CODA Oslo International Dance Festival

ReportasjeFeature

Du trur det ikkje når du ser han, at han reiser verda rundt med dansen sin. Marc Brew sit i rullestol.

Marita Liabø
Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Grinda kjem!

I dag har eg vore med på å drepe 220 grindkvalar. Ja, mogleg det var 230, eg mista teljinga.

Hallgeir Opedal
Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Det var ein fiskar som oppdaga kvalflokken denne fredagsmorgonen, og så gjekk alarmen. Det blei bestemt at han skulle takast inn til Hvannasund. Der venta om lag hundre menneske som var varsla gjennom ei lukka gruppe på Facebook.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Grinda kjem!

I dag har eg vore med på å drepe 220 grindkvalar. Ja, mogleg det var 230, eg mista teljinga.

Hallgeir Opedal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis