JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Metodeskuggespel med filter

Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2006
20240913
2006
20240913

Rock

Nilüfer Yanya:

My Method Actor

Ninja Tune

Den britiske songaren og gitaristen Nilüfer Yanyas tredje album, My Method Actor, går rett på sak med songen «Keep On Dancing». Ein kort vokalmelodi går på repeat med andre ord over røffe, nakne gitarar; all botn er filtrert – isolert – bort frå trommespelet; diverre spelar dei ikkje på lag i same lydbilete. Her manglar den mangetydige samanstillinga av harmoniar og stilelement som pregar mykje av Yanyas tidlegare arbeid.

Medan trommene snik seg eit hakk lenger fram i miksen på spor to, læt arrangementet spinkelt og overlest på same tid. Lydbiletet på songen, som heiter «Like I Say (I runaway)», er kaldt og tynt: Ein kan formeleg høyre at artist og produsent har jobba åleine med kvarandre, flykta og isolert seg frå omverda.

På tredjesporet «Method Actor» køyrer Yanya på med sine dissonante støygitarriff, og trommeslageriet vågar seg ut på meir kontant territorium. Dette gir eit frigjerande løft. Her kjem kombinasjonen av sørgmodig introversjon og sjenert aggresjon til sin rett: Yanyas ublyge bruk av atonalitet og vreng fungerer godt opp mot den djupe og luftige altstemma hennar, med fri intonasjon og laus diksjon. Her.

Dette er høgdepunktet på plata, og så fell ho saman att. Kombinasjonen av triphopliknande bakpå-beats og lag på lag med gitar og kammerpopstrykarar på «Ready For Sun (touch)» blir til eit kaos av for lite og for mykje på same tid. «Faith’s Late» flyktar desto lenger innover: Dette er ein einsam korsong om einsemd understøtta av pompøst, gnålete stryk.

Diverre er albumet dominert av ei kjensle av å sitje fast i ei hengemyr av usikker tenåringsangst. Kan hende er det metoden, produksjonsisolasjonen, som ikkje passar til verda slik ho er for tida. Kan hende har vi vore isolerte nok dette tiåret. Resultatet manglar iallfall djupne og resonans.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Nilüfer Yanya:

My Method Actor

Ninja Tune

Den britiske songaren og gitaristen Nilüfer Yanyas tredje album, My Method Actor, går rett på sak med songen «Keep On Dancing». Ein kort vokalmelodi går på repeat med andre ord over røffe, nakne gitarar; all botn er filtrert – isolert – bort frå trommespelet; diverre spelar dei ikkje på lag i same lydbilete. Her manglar den mangetydige samanstillinga av harmoniar og stilelement som pregar mykje av Yanyas tidlegare arbeid.

Medan trommene snik seg eit hakk lenger fram i miksen på spor to, læt arrangementet spinkelt og overlest på same tid. Lydbiletet på songen, som heiter «Like I Say (I runaway)», er kaldt og tynt: Ein kan formeleg høyre at artist og produsent har jobba åleine med kvarandre, flykta og isolert seg frå omverda.

På tredjesporet «Method Actor» køyrer Yanya på med sine dissonante støygitarriff, og trommeslageriet vågar seg ut på meir kontant territorium. Dette gir eit frigjerande løft. Her kjem kombinasjonen av sørgmodig introversjon og sjenert aggresjon til sin rett: Yanyas ublyge bruk av atonalitet og vreng fungerer godt opp mot den djupe og luftige altstemma hennar, med fri intonasjon og laus diksjon. Her.

Dette er høgdepunktet på plata, og så fell ho saman att. Kombinasjonen av triphopliknande bakpå-beats og lag på lag med gitar og kammerpopstrykarar på «Ready For Sun (touch)» blir til eit kaos av for lite og for mykje på same tid. «Faith’s Late» flyktar desto lenger innover: Dette er ein einsam korsong om einsemd understøtta av pompøst, gnålete stryk.

Diverre er albumet dominert av ei kjensle av å sitje fast i ei hengemyr av usikker tenåringsangst. Kan hende er det metoden, produksjonsisolasjonen, som ikkje passar til verda slik ho er for tida. Kan hende har vi vore isolerte nok dette tiåret. Resultatet manglar iallfall djupne og resonans.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Brukarstyrt personleg assistanse (BPA) er eit viktig likestillingsverkemiddel.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte

Grunn til uro

Ikkje berre er leiande norske politikarar og dei største partia lite opptekne av rettane til menneske med nedsett funksjonsevne; også statlege forvaltningsorgan, til dømes Pasientskadenemnda, praktiserer lovverket på diskriminerande vis.

Carl Aasland Jerstad
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin
Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Gaute Heivoll har vunne Brageprisen, blant andre prisar, sidan han debuterte i 2002.

Foto: Monika Holand Bøe

BokMeldingar

Eit solid stykke arbeid

Gaute Heivoll skriv storslått om dei små tinga og smålåtent om dei store.

Ingvild Bræin

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis