Noko vakkert i det dystre
Martin Taxt gjev ikkje ved dørene.
Samtidsmusikk
Martin Taxt:
Second Room
Martin Taxt, mikrotonal tuba og bjøller; Rolf Erik Nystrøm, altsaks og bjøller; Laura Marie Rueslåtten, orgel og bjøller; Inga Margrete Aas, bass og bjøller; Peder Simonsen, mikrotonal tuba, modulær synth og bjøller. Sofa
Martin Taxt har eit mangslunge musikalsk virke. Han er studiomusikar med kjende populærmusikalske artistar som Odd Nordstoga, Hanne Hukkelberg og Maria Mena, og han er med i Music for a While, men det meste av energi og skaparkraft har han lagt i arbeidet som komponist og utøvande musikar i eksperimentelle konstellasjonar, mellom anna den norsk-japanske kvintetten Koboku Senjû. Han er i tillegg med på å driva festivalen Fri Resonans og plateselskapet Sofa.
Taxt vender seg også til Japan for å finna inspirasjon i meir indirekte form. Han har late seg inspirera av arkitekten Sou Fujimoto og teoriane hans om arkitektur og menneskeleg framferd, der han set opp reiret og hola som motsetnader. Taxt har laga eit rutemønster med 36 ulike tonehøgder og labyrintar gjennom dette rutemønsteret i dei tre komposisjonane «Cave vs Nest», «Swelling Forms of Domes» og «Paving Seen from Above».
I «Disruption, Disjuction, Deconstruction» finn den einskilde musikaren sin veg, sin «labyrint». Fujimoto er nok sikkert meir inspirerande for komponisten enn som lytterettleiing, men å lesa om arkitekten og sjå dei mange særmerkte bygga han har skapt til akkompagnement av musikken til Taxt, har vore gjevande.
Ein må gje seg god tid i møte med musikken på Second Room. Komposisjonane er sette saman av klangflater som avløyser kvarandre, eller som mest umerkande endrar karakter. I denne samanhengen blir bruken av bjøller eller gongar som ei tilkopling til tida. Du vil merka at du har lytta til Second Room.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Samtidsmusikk
Martin Taxt:
Second Room
Martin Taxt, mikrotonal tuba og bjøller; Rolf Erik Nystrøm, altsaks og bjøller; Laura Marie Rueslåtten, orgel og bjøller; Inga Margrete Aas, bass og bjøller; Peder Simonsen, mikrotonal tuba, modulær synth og bjøller. Sofa
Martin Taxt har eit mangslunge musikalsk virke. Han er studiomusikar med kjende populærmusikalske artistar som Odd Nordstoga, Hanne Hukkelberg og Maria Mena, og han er med i Music for a While, men det meste av energi og skaparkraft har han lagt i arbeidet som komponist og utøvande musikar i eksperimentelle konstellasjonar, mellom anna den norsk-japanske kvintetten Koboku Senjû. Han er i tillegg med på å driva festivalen Fri Resonans og plateselskapet Sofa.
Taxt vender seg også til Japan for å finna inspirasjon i meir indirekte form. Han har late seg inspirera av arkitekten Sou Fujimoto og teoriane hans om arkitektur og menneskeleg framferd, der han set opp reiret og hola som motsetnader. Taxt har laga eit rutemønster med 36 ulike tonehøgder og labyrintar gjennom dette rutemønsteret i dei tre komposisjonane «Cave vs Nest», «Swelling Forms of Domes» og «Paving Seen from Above».
I «Disruption, Disjuction, Deconstruction» finn den einskilde musikaren sin veg, sin «labyrint». Fujimoto er nok sikkert meir inspirerande for komponisten enn som lytterettleiing, men å lesa om arkitekten og sjå dei mange særmerkte bygga han har skapt til akkompagnement av musikken til Taxt, har vore gjevande.
Ein må gje seg god tid i møte med musikken på Second Room. Komposisjonane er sette saman av klangflater som avløyser kvarandre, eller som mest umerkande endrar karakter. I denne samanhengen blir bruken av bjøller eller gongar som ei tilkopling til tida. Du vil merka at du har lytta til Second Room.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.