JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Noko vakkert i det dystre

Martin Taxt gjev ikkje ved dørene.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1906
20220610
1906
20220610

Samtidsmusikk

Martin Taxt:

Second Room

Martin Taxt, mikrotonal tuba og bjøller; Rolf Erik Nystrøm, altsaks og bjøller; Laura Marie Rueslåtten, orgel og bjøller; Inga Margrete Aas, bass og bjøller; Peder Simonsen, mikrotonal tuba, modulær synth og bjøller. Sofa

Martin Taxt har eit mangslunge musikalsk virke. Han er studiomusikar med kjende populærmusikalske artistar som Odd Nordstoga, Hanne Hukkelberg og Maria Mena, og han er med i Music for a While, men det meste av energi og skaparkraft har han lagt i arbeidet som komponist og utøvande musikar i eksperimentelle konstellasjonar, mellom anna den norsk-japanske kvintetten Koboku Senjû. Han er i tillegg med på å driva festivalen Fri Resonans og plateselskapet Sofa.

Taxt vender seg også til Japan for å finna inspirasjon i meir indirekte form. Han har late seg inspirera av arkitekten Sou Fujimoto og teoriane hans om arkitektur og menneskeleg framferd, der han set opp reiret og hola som motsetnader. Taxt har laga eit rutemønster med 36 ulike tonehøgder og labyrintar gjennom dette rutemønsteret i dei tre komposisjonane «Cave vs Nest», «Swelling Forms of Domes» og «Paving Seen from Above».

I «Disruption, Disjuction, Deconstruction» finn den einskilde musikaren sin veg, sin «labyrint». Fujimoto er nok sikkert meir inspirerande for komponisten enn som lytterettleiing, men å lesa om arkitekten og sjå dei mange særmerkte bygga han har skapt til akkompagnement av musikken til Taxt, har vore gjevande.

Ein må gje seg god tid i møte med musikken på Second Room. Komposisjonane er sette saman av klangflater som avløyser kvarandre, eller som mest umerkande endrar karakter. I denne samanhengen blir bruken av bjøller eller gongar som ei tilkopling til tida. Du vil merka at du har lytta til Second Room.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Samtidsmusikk

Martin Taxt:

Second Room

Martin Taxt, mikrotonal tuba og bjøller; Rolf Erik Nystrøm, altsaks og bjøller; Laura Marie Rueslåtten, orgel og bjøller; Inga Margrete Aas, bass og bjøller; Peder Simonsen, mikrotonal tuba, modulær synth og bjøller. Sofa

Martin Taxt har eit mangslunge musikalsk virke. Han er studiomusikar med kjende populærmusikalske artistar som Odd Nordstoga, Hanne Hukkelberg og Maria Mena, og han er med i Music for a While, men det meste av energi og skaparkraft har han lagt i arbeidet som komponist og utøvande musikar i eksperimentelle konstellasjonar, mellom anna den norsk-japanske kvintetten Koboku Senjû. Han er i tillegg med på å driva festivalen Fri Resonans og plateselskapet Sofa.

Taxt vender seg også til Japan for å finna inspirasjon i meir indirekte form. Han har late seg inspirera av arkitekten Sou Fujimoto og teoriane hans om arkitektur og menneskeleg framferd, der han set opp reiret og hola som motsetnader. Taxt har laga eit rutemønster med 36 ulike tonehøgder og labyrintar gjennom dette rutemønsteret i dei tre komposisjonane «Cave vs Nest», «Swelling Forms of Domes» og «Paving Seen from Above».

I «Disruption, Disjuction, Deconstruction» finn den einskilde musikaren sin veg, sin «labyrint». Fujimoto er nok sikkert meir inspirerande for komponisten enn som lytterettleiing, men å lesa om arkitekten og sjå dei mange særmerkte bygga han har skapt til akkompagnement av musikken til Taxt, har vore gjevande.

Ein må gje seg god tid i møte med musikken på Second Room. Komposisjonane er sette saman av klangflater som avløyser kvarandre, eller som mest umerkande endrar karakter. I denne samanhengen blir bruken av bjøller eller gongar som ei tilkopling til tida. Du vil merka at du har lytta til Second Room.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Foto: Florion Goga / Reuters

Samfunn

Eit tidsskilje i EUs asyl- og migrasjonspolitikk

Asylhandsaminga kan verte flytta til land utanfor EU, og dei som får avslag på asyl i EU, kan verte sende til retursenter i tredjeland. Det er resultatet om tiltaka EU no vurderer, vert ein realitet.

Eva Aalberg Undheim
Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Førre veke vart 16 migrantar som den italienske kystvakta hadde plukka opp i Middelhavet på veg mot Italia, skipa til mottakssenter i Albania for asylhandsaming. Kort tid etterpå vart dei sende tilbake til Italia.

Foto: Florion Goga / Reuters

Samfunn

Eit tidsskilje i EUs asyl- og migrasjonspolitikk

Asylhandsaminga kan verte flytta til land utanfor EU, og dei som får avslag på asyl i EU, kan verte sende til retursenter i tredjeland. Det er resultatet om tiltaka EU no vurderer, vert ein realitet.

Eva Aalberg Undheim
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes
I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

I dokumentarfilmen seier Bruce Springsteen at han vil halde fram med å spele tre timars konsertar.

Foto: Disney +

MusikkMeldingar

Bak scenen

Ein ny tv-dokumentar slepper sjåaren inn i Bruce Springsteens øvingslokale.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis