Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Oter til minne

Hvoslef demonstrerer djup klangintuisjon og virtuos orkestreringskunst.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sjøforsvarets musikkorps, her på tokt på Byfjorden i Bergen.

Sjøforsvarets musikkorps, her på tokt på Byfjorden i Bergen.

Foto: Eivind Senneset

Sjøforsvarets musikkorps, her på tokt på Byfjorden i Bergen.

Sjøforsvarets musikkorps, her på tokt på Byfjorden i Bergen.

Foto: Eivind Senneset

2475
20211008
2475
20211008

CD

Kjetil Hvoslef:

L’homme armé

Sjøforsvarets musikkorps, dir.: Ingar Bergby. LAWO 2021

Sjøforsvartes musikkorps held til på Bergenhus Festning og er det eine av to heilprofesjonelle orkester i Bergen (Bergen Filharmoniske Orkester er det andre). Den medvitne politikken deira med å engasjera vestlandske komponistar til å skriva tingings­verk, har vore givande; det provar dette albumet med tre stykke av Ketil Hvoslef.

Hvoslef, som er son av Harald Sæverud, høyrer til dei mest sjølvstendige og dyktigaste samtidskomponistane våre, med lita interesse for å fylgja motedrag i kunstmusikken. (Den einaste kontakten hans med kulturlivet er – ifylgje han sjølv – å lytta til italiensk radio.) Fantasi, gjerne med islett av barnleg nyfiken humor, kombinert med grunnsolid kompositorisk handverk, karakteriserer produksjonen hans, som gjennom snart 60 år har halde ein jamt høg kvalitet.

Tyrkisk tema

Det fyrste verket han skreiv til korpset, L’homme armé («Den væpna mannen») frå 2012, har gjeve albumet namn. Den fikse ideen bak stykket er typisk hvoslefsk. Uvanleg er derimot måten han konsiperer det på – framandt melodisk materiale, i tillegg til musikalske sitat frå dei tidlegare komposisjonane hans, spelar nemleg ei viktig rolle.

Verket krinsar kring det tyrkiske, eller rettare sagt: resepsjonen vår av det tyrkiske, ein veg han slo inn på av di vår tids korps ættar frå det osmanske janitsjarorkesteret. Utviklinga i komposisjonen er prega av 1500-talssongen «L’homme armé», som inneheld verselina «lat oss verna oss mot tyrkarane». «Marche pour la cérémonie des turcs» blir sitert i heilskap – dette herlege stykket pompøs, fransk barokkmusikk komponerte Jean-Bapiste Lully til Molières komedieballett Le bourgeois gentilhomme («Borgaren som adelsmann») i 1670. Hvoslef leikar her med materialet gjennom frie kontrapunkt og rytmiske variasjonar.

Ende i torskerusa

Ferskast er Cantus Lutra Lutra («Oterens song») frå 2018, ein dobbelkonsert for saksofon og slagverk som Hvoslef skreiv til minne om ein oter som enda sine dagar i torskerusa hans. Her skaper han ei djup og fasettert klangverd som andre komponistar berre ville klart med eit symfoniorkester til rådvelde. Konserten vitnar om Hvoslefs eineståande klangintuisjon som han realiserer med virtuos orkestreringskunst.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

CD

Kjetil Hvoslef:

L’homme armé

Sjøforsvarets musikkorps, dir.: Ingar Bergby. LAWO 2021

Sjøforsvartes musikkorps held til på Bergenhus Festning og er det eine av to heilprofesjonelle orkester i Bergen (Bergen Filharmoniske Orkester er det andre). Den medvitne politikken deira med å engasjera vestlandske komponistar til å skriva tingings­verk, har vore givande; det provar dette albumet med tre stykke av Ketil Hvoslef.

Hvoslef, som er son av Harald Sæverud, høyrer til dei mest sjølvstendige og dyktigaste samtidskomponistane våre, med lita interesse for å fylgja motedrag i kunstmusikken. (Den einaste kontakten hans med kulturlivet er – ifylgje han sjølv – å lytta til italiensk radio.) Fantasi, gjerne med islett av barnleg nyfiken humor, kombinert med grunnsolid kompositorisk handverk, karakteriserer produksjonen hans, som gjennom snart 60 år har halde ein jamt høg kvalitet.

Tyrkisk tema

Det fyrste verket han skreiv til korpset, L’homme armé («Den væpna mannen») frå 2012, har gjeve albumet namn. Den fikse ideen bak stykket er typisk hvoslefsk. Uvanleg er derimot måten han konsiperer det på – framandt melodisk materiale, i tillegg til musikalske sitat frå dei tidlegare komposisjonane hans, spelar nemleg ei viktig rolle.

Verket krinsar kring det tyrkiske, eller rettare sagt: resepsjonen vår av det tyrkiske, ein veg han slo inn på av di vår tids korps ættar frå det osmanske janitsjarorkesteret. Utviklinga i komposisjonen er prega av 1500-talssongen «L’homme armé», som inneheld verselina «lat oss verna oss mot tyrkarane». «Marche pour la cérémonie des turcs» blir sitert i heilskap – dette herlege stykket pompøs, fransk barokkmusikk komponerte Jean-Bapiste Lully til Molières komedieballett Le bourgeois gentilhomme («Borgaren som adelsmann») i 1670. Hvoslef leikar her med materialet gjennom frie kontrapunkt og rytmiske variasjonar.

Ende i torskerusa

Ferskast er Cantus Lutra Lutra («Oterens song») frå 2018, ein dobbelkonsert for saksofon og slagverk som Hvoslef skreiv til minne om ein oter som enda sine dagar i torskerusa hans. Her skaper han ei djup og fasettert klangverd som andre komponistar berre ville klart med eit symfoniorkester til rådvelde. Konserten vitnar om Hvoslefs eineståande klangintuisjon som han realiserer med virtuos orkestreringskunst.

Sjur Haga Bringeland

Sjur Haga Bringeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis