Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Prestegardsnostalgi

Geirr Lystrup gjev oss eit varmt skråblikk på prestegardslivet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1999
20221021
1999
20221021

Viser

Geirr Lystrup:

Prestegard

Kirkelig Kulturverksted

Mange av oss har eit eller anna tilhøve til prestegarden, som i tillegg til å vere bustad for presten og eventuell familie gjerne var ein stor og staseleg gard og ein viktig institusjon i det lokale offentlege og sosiale livet. Framleis finst det mange slike eigedomar, men det er langt frå den opphøgde sosiale statusen som omgav presten og bustaden hans, til dagens tenestebustad som like gjerne kan vera eit nøkternt husvære i blokk eller rekke.

Det finst mykje lokalhistorisk og sjølvbiografisk litteratur med utgangspunkt i denne tematikken, noko som kulminerte med firebandsverket Prestegårsdliv, som kom i mange opplag. Men å laga ei heil plate rundt dette temaet har aldri vore gjort før.

Som presteson veit Lystrup godt kva han syng om, og perspektivet er dels nostalgisk og idylliserande, og dels kritisk, men heile tida kviler det ei humoristisk, men lun stemning over det heile.

Lystrup viser fram mangfaldet rundt temaet og er inne på alt mogleg, frå den gamle embetsmannskulturen med klassisk pianomusikk i stova til prestefrua som vertskap for det kristelege foreiningslivet, med servering av «det tredje sakramentet»: kaffien. Presteungane får òg sin song: «Nei presteongar blir – akkurat som geit/ Dei beste eller verste/ Det er noko alle veit».

Tematikken er av det slaget som vil vekka attkjenning hjå mange, men tilsvarande undring/skepsis hjå andre. Og det er nok i overkant å spandera ei heil plate med 16 songar på dette temaet.

Musikalsk er dette eit solid prosjekt: Lystrups varme og dels talande stemme inviterer oss med inn i forteljingane. Pianist Kjetil Bjerkestrand, bassist Gjermund Silset, trommeslagar Pål Hausken og akkordeonist Espen Leite spelar trygt og elegant. Særleg dei fine, små soloane til sistnemnde lyfter produksjonen.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Viser

Geirr Lystrup:

Prestegard

Kirkelig Kulturverksted

Mange av oss har eit eller anna tilhøve til prestegarden, som i tillegg til å vere bustad for presten og eventuell familie gjerne var ein stor og staseleg gard og ein viktig institusjon i det lokale offentlege og sosiale livet. Framleis finst det mange slike eigedomar, men det er langt frå den opphøgde sosiale statusen som omgav presten og bustaden hans, til dagens tenestebustad som like gjerne kan vera eit nøkternt husvære i blokk eller rekke.

Det finst mykje lokalhistorisk og sjølvbiografisk litteratur med utgangspunkt i denne tematikken, noko som kulminerte med firebandsverket Prestegårsdliv, som kom i mange opplag. Men å laga ei heil plate rundt dette temaet har aldri vore gjort før.

Som presteson veit Lystrup godt kva han syng om, og perspektivet er dels nostalgisk og idylliserande, og dels kritisk, men heile tida kviler det ei humoristisk, men lun stemning over det heile.

Lystrup viser fram mangfaldet rundt temaet og er inne på alt mogleg, frå den gamle embetsmannskulturen med klassisk pianomusikk i stova til prestefrua som vertskap for det kristelege foreiningslivet, med servering av «det tredje sakramentet»: kaffien. Presteungane får òg sin song: «Nei presteongar blir – akkurat som geit/ Dei beste eller verste/ Det er noko alle veit».

Tematikken er av det slaget som vil vekka attkjenning hjå mange, men tilsvarande undring/skepsis hjå andre. Og det er nok i overkant å spandera ei heil plate med 16 songar på dette temaet.

Musikalsk er dette eit solid prosjekt: Lystrups varme og dels talande stemme inviterer oss med inn i forteljingane. Pianist Kjetil Bjerkestrand, bassist Gjermund Silset, trommeslagar Pål Hausken og akkordeonist Espen Leite spelar trygt og elegant. Særleg dei fine, små soloane til sistnemnde lyfter produksjonen.

Sigbjørn Apeland

Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikk­meldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis