Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Rett musikk i rett rom

The Delines hadde turnépremiere i Asker tysdag.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Publikum kom tett på The Delines i Multisalen i Asker kulturhus.

Publikum kom tett på The Delines i Multisalen i Asker kulturhus.

Foto: Øyvind Vågnes

Publikum kom tett på The Delines i Multisalen i Asker kulturhus.

Publikum kom tett på The Delines i Multisalen i Asker kulturhus.

Foto: Øyvind Vågnes

2961
20220422
2961
20220422

Konsert

The Delines:

The Sea Drift Tour

19. april, Multisalen i Asker kulturhus

Å syngje om det tynnslitne håpet, med innleving og truverd, kveld etter kveld – det krev sitt. Og for alle som var på konsert i Asker kulturhus tysdag kveld, vart det tydeleg at Amy Boone, vokalisten i The Delines, har ei sjeldan evne til nett det. Då siste ekstranummeret tona ut, ein overrumplande nær versjon av «Let’s Be Us» frå ferske The Sea Drift, var det så stille i Multisalen som det kan bli i eit rom når eit band står på ein scene.

Godt, då, at det var hit The Delines hadde lagt turnépremieren, før turen ber vidare til ei rekkje europeiske storbyar, med nokre og tretti spelejobbar fram til midten av juli, inkludert stopp på Paradiso i Amsterdam, Union Chapel i London og festivaldeltaking på Isle of Wight – men først altså Asker, som einaste by i Noreg.

Formidabel låtskrivar

Willy Vlautin – som også skriv gode romanar – er ein formidabel låtskrivar og skreddarsyr forteljingar som Boone gir røyst til med unik presisjon. Somme lesarar vil kjenne Vlautin frå Richmond Fontaine, bandet han leia frå midten av 1990-talet og fram til for nokre få år sidan, som laga fleire kritikarroste plater. Etter ei av dei, Post to Wire (2003), turnerte Boone med bandet, og det fekk Vlautin til etter kvart å lage eit nytt band med eit uttrykk som sirklar rundt hennar røyst.

Med seg frå gamlebandet fekk han Sean Oldham på trommer og Freddy Trujillo på bass, som er akkurat lause nok i kompet til den balladedrivne, sørstatsorienterte countrysoulen The Delines lagar. Essensiell er også femte medlem i bandet, Cory Gray, på tangentar og trompet – i Asker spelte han fleire gonger på begge delar på ein gong, eitt instrument med kvar hand. Gray tilfører musikken mykje, som arrangør, musikar og også som komponist – av den stemningsfulle instrumentalen «Lynette’s Lament», også frå The Sea Drift, som kom vel halvvegs ut i settet på tysdag.

Tett på

Lynette er også hovudpersonen i The Night Always Comes (2021), Vlautins siste roman, og lyttar og les du lenge nok, teiknar det seg eit bilete av eit univers der karakterar og forteljingar dukkar opp på tvers av sjangrar og medium. Vlautin vert ofte samanlikna med Raymond Carver (1938–1988), og det er det gode grunnar til. I Boone har han funne den perfekte forteljaren, ei røyst som kan puste liv i ein karakter som «Holly the Hustle» på ein måte som er både skakande og medrivande.

I Multisalen var ikkje scenen heva, og rommet heller ikkje for stort – vi kom ekstra tett på, med ein kresen lydproduksjon og elles lite staffasje. Då ligg alt til rette for at ein låt som fantastiske «The Oil Rigs at Night», frå førstealbumet Colfax (2014), verkeleg kjem til sin rett som andre ekstranummeret denne kvelden – og at alle får eit ugløymeleg møte med musikken til The Delines.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Konsert

The Delines:

The Sea Drift Tour

19. april, Multisalen i Asker kulturhus

Å syngje om det tynnslitne håpet, med innleving og truverd, kveld etter kveld – det krev sitt. Og for alle som var på konsert i Asker kulturhus tysdag kveld, vart det tydeleg at Amy Boone, vokalisten i The Delines, har ei sjeldan evne til nett det. Då siste ekstranummeret tona ut, ein overrumplande nær versjon av «Let’s Be Us» frå ferske The Sea Drift, var det så stille i Multisalen som det kan bli i eit rom når eit band står på ein scene.

Godt, då, at det var hit The Delines hadde lagt turnépremieren, før turen ber vidare til ei rekkje europeiske storbyar, med nokre og tretti spelejobbar fram til midten av juli, inkludert stopp på Paradiso i Amsterdam, Union Chapel i London og festivaldeltaking på Isle of Wight – men først altså Asker, som einaste by i Noreg.

Formidabel låtskrivar

Willy Vlautin – som også skriv gode romanar – er ein formidabel låtskrivar og skreddarsyr forteljingar som Boone gir røyst til med unik presisjon. Somme lesarar vil kjenne Vlautin frå Richmond Fontaine, bandet han leia frå midten av 1990-talet og fram til for nokre få år sidan, som laga fleire kritikarroste plater. Etter ei av dei, Post to Wire (2003), turnerte Boone med bandet, og det fekk Vlautin til etter kvart å lage eit nytt band med eit uttrykk som sirklar rundt hennar røyst.

Med seg frå gamlebandet fekk han Sean Oldham på trommer og Freddy Trujillo på bass, som er akkurat lause nok i kompet til den balladedrivne, sørstatsorienterte countrysoulen The Delines lagar. Essensiell er også femte medlem i bandet, Cory Gray, på tangentar og trompet – i Asker spelte han fleire gonger på begge delar på ein gong, eitt instrument med kvar hand. Gray tilfører musikken mykje, som arrangør, musikar og også som komponist – av den stemningsfulle instrumentalen «Lynette’s Lament», også frå The Sea Drift, som kom vel halvvegs ut i settet på tysdag.

Tett på

Lynette er også hovudpersonen i The Night Always Comes (2021), Vlautins siste roman, og lyttar og les du lenge nok, teiknar det seg eit bilete av eit univers der karakterar og forteljingar dukkar opp på tvers av sjangrar og medium. Vlautin vert ofte samanlikna med Raymond Carver (1938–1988), og det er det gode grunnar til. I Boone har han funne den perfekte forteljaren, ei røyst som kan puste liv i ein karakter som «Holly the Hustle» på ein måte som er både skakande og medrivande.

I Multisalen var ikkje scenen heva, og rommet heller ikkje for stort – vi kom ekstra tett på, med ein kresen lydproduksjon og elles lite staffasje. Då ligg alt til rette for at ein låt som fantastiske «The Oil Rigs at Night», frå førstealbumet Colfax (2014), verkeleg kjem til sin rett som andre ekstranummeret denne kvelden – og at alle får eit ugløymeleg møte med musikken til The Delines.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis