Stor robotmusikk
Nyinnspelinga av «Grendizer»-musikken er eit ekko av fantasien om å hamle opp med eksistensielle trugsmål.
Filmmusikk
Marcin Przybylowicz, Magda Urbanska:
UFO Robot Grendizer – The Feast of the Wolves
Microids Records
Som vanleg starta året med eit smell, og det nyleg utgitte soundtracket til spelet UFO Robot Grandizer – Feast of the Wolves manar fram ein urovekkjande nostalgi. Kjeldematerialet er ein japansk teiknefilmserie frå syttitalet om ein heltemodig pilot som med lekamen i cockpiten styrer ein robot med bein og rakettskytande armar i djerv kamp mot urett og overmakt.
UFO Robot Grandizer er ikkje verdas beste spel, men musikken er det schwung over og smell i. Japanske Isao Sasaki og Shunsuke Kikuchis opphavelege TV-lydspor har blitt oppdatert av komponistane bak musikken til dei polske storspela Witcher 3: Wild Hunt og Cyberpunk 2076, og blir framført av eit eklektisk storband.
Lyden av hemningslause elgitarar ular over hektiske, storslege strykar- og hornarrangement; orgel skjelv som jordi sjølv; rytmeseksjonen liknar Curtis Mayfields’ klassiske funksoundtrack til blacksploitation-filmen SuperFly.
Her finst innslag av felemelodiar med austleg preg, og det heile blir drive av ein melankolsk energi som manar fram ei kjensle av heftig storleiksforskjell mellom oss menneske og fælslege, sivilisasjonsutslettande, monstrøst krigsmaskineri – musikken til Godzilla-filmane har same stil. Uneasy listening, kan ein kalle det, lik Love Boat-såpeoperavignetten på høggir.
Det at depersonifiserte dronar og åtaksmål genererte av den kunstige intelligensen Habsora (evangeliet på norsk) skulle stå sentralt i krigføring i framtida – vår tid – stod nok fram som ein lite plausibel profeti den gong serien blei kokt i hop, men metaforen om monstrøse våpen som jamnar sivilisasjonar med jorda, er diverre stadig aktuell.
Rasmus Hungnes
er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Filmmusikk
Marcin Przybylowicz, Magda Urbanska:
UFO Robot Grendizer – The Feast of the Wolves
Microids Records
Som vanleg starta året med eit smell, og det nyleg utgitte soundtracket til spelet UFO Robot Grandizer – Feast of the Wolves manar fram ein urovekkjande nostalgi. Kjeldematerialet er ein japansk teiknefilmserie frå syttitalet om ein heltemodig pilot som med lekamen i cockpiten styrer ein robot med bein og rakettskytande armar i djerv kamp mot urett og overmakt.
UFO Robot Grandizer er ikkje verdas beste spel, men musikken er det schwung over og smell i. Japanske Isao Sasaki og Shunsuke Kikuchis opphavelege TV-lydspor har blitt oppdatert av komponistane bak musikken til dei polske storspela Witcher 3: Wild Hunt og Cyberpunk 2076, og blir framført av eit eklektisk storband.
Lyden av hemningslause elgitarar ular over hektiske, storslege strykar- og hornarrangement; orgel skjelv som jordi sjølv; rytmeseksjonen liknar Curtis Mayfields’ klassiske funksoundtrack til blacksploitation-filmen SuperFly.
Her finst innslag av felemelodiar med austleg preg, og det heile blir drive av ein melankolsk energi som manar fram ei kjensle av heftig storleiksforskjell mellom oss menneske og fælslege, sivilisasjonsutslettande, monstrøst krigsmaskineri – musikken til Godzilla-filmane har same stil. Uneasy listening, kan ein kalle det, lik Love Boat-såpeoperavignetten på høggir.
Det at depersonifiserte dronar og åtaksmål genererte av den kunstige intelligensen Habsora (evangeliet på norsk) skulle stå sentralt i krigføring i framtida – vår tid – stod nok fram som ein lite plausibel profeti den gong serien blei kokt i hop, men metaforen om monstrøse våpen som jamnar sivilisasjonar med jorda, er diverre stadig aktuell.
Rasmus Hungnes
er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto via Wikipedia Commons
«Ørjasæter var fyrst god ven med diktarbroren sin frå Gudbrandsdalen, men så fekk han høyre ting om Aukrust som skar han 'gjenom hjarte som eit tvieggja sverd'.»
Han heitte John Guillot, men skifta namn til Johnnie Allan og blei pub-rockar.
Arkivet: For tida framstår ikkje USA som det lova landet, men hausten for 50 år sidan var Elvis Presley på hitlistene i USA og England med «Promised Land»
Mogleg trasé for jarnbane mellom Narvik eller Bjørnfjell til Tromsø.
«Tanken om å realisera tog til Tromsø gjennom Sverige er på ingen måte ny.»
Daniel Sommer, Johannes Lundberg og Arve Henriksen.
Foto: Kristin Lidell
Fint nordisk samarbeid
Her er det ikkje spor av langhalm.
Polakkane er skumle bridgespelarar. Her frå avslutningsseremonien under World Bridge Games i Buenos Aires nyleg.
Foto: Poli Zolto / World Bridge Federation
Dąbrowskis masurka
For to veker sidan vann Polen gull i det som uformelt blir kalla bridgens olympiade, i Buenos Aires.