Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Ung musikk i vakre rom

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Musikarane og publikum sat i ulike rom.

Musikarane og publikum sat i ulike rom.

Foto: Tommy Neverdal

Musikarane og publikum sat i ulike rom.

Musikarane og publikum sat i ulike rom.

Foto: Tommy Neverdal

2370
20210820
2370
20210820

Dobbelkonsert

Wrangellhuset

Anja Lauvdal solo / Kongle Trio

Fredag 13. august

Festivalsjef Andreas Risanger Meland har ein ambisjon om å nytta spesielle og vakre rom som formidlingsarenaer. Dei har ein del å velja i også i Haugesund.

Dobbelkonserten med Anja Lauvdal og Kongle Trio var lagd til Wrangellhuset. Skipsreiar og den første stortingsrepresentanten frå Haugesund, Håkon Magne Waldemar Wrangell, bygde dette huset i 1890-åra. No er det ein del av Haugalandmuseet.

Huset er vakkert, men ikkje spesielt funksjonelt som konsertarena. Med eit publikum på om lag eit dusin gjekk det greitt, men å ha artisten sitjande i éi stove og publikum i ei anna byr på utfordringar, for å seia det varsamt.

Lauvdal spelte ein halv time med utgangspunkt i elektroniske loopar som ho seinare nytta som underlag til og i dialog med pianoet. Ho hadde nok meir på lager, men solosettet var eit fint oppspel til Kongle Trio.

Denne trioen har på kort tid skapt seg eit namn. Dei er med i talentkonkurransen Jazzintro og blir booka til dei fleste jazzfestivalane her til lands. Det er forståeleg, for Liv Andrea Hauge (piano), Øystein Skjelstad Østensen (bass) og Veslemøy Narvesen (trommer) har ei tilnærming til musiseringa som osar av spontanitet og kreativitet.

Dei er tydeleg inspirerte av trioen Moskus, men har alt opparbeidd seg eit markant særpreg. Dei går lett og ledig frå friimpro til vakker jazzvals med Narvesen på sag og Østensen på bogebass, til ein slepen groove der Narvesen går føre i beste Tony Williams-stil. Denne trioen har mykje ugjort.

I serien konsertar i vakre omgjevnader var det duka for Øystein Folkedal Quartet i Bystyresalen. Dette må vera ein av dei vakraste kommunestyresalane i Noreg, med Alf Rolfsens «Havets rikdommer» som naturleg blikkfang.

Salen er også eit glimrande konsertlokale – i alle fall til akustisk musikk. Pianisten Øystein Folkedal hadde teke med seg studiekameratar frå Musikkhøgskulen i Oslo: Morten Georg Gismervik (gitar), Håkon Huldt-Nystrøm (bass) og Jomar Jeppson Søvik (trommer).

Folkedal har skrive all musikken. Han er tydeleg inspirert av Bill Evans og Chick Corea, og mykje av musikken har ein latinvri. Folkedal var hovudsolist, men Huldt-Nystrøm vekte merksemd med ei par virtuose kor som fekk meg til å tenkja på ein viss danske med eit særs langt namn, nemleg Niels-Henning Ørsted Pedersen.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dobbelkonsert

Wrangellhuset

Anja Lauvdal solo / Kongle Trio

Fredag 13. august

Festivalsjef Andreas Risanger Meland har ein ambisjon om å nytta spesielle og vakre rom som formidlingsarenaer. Dei har ein del å velja i også i Haugesund.

Dobbelkonserten med Anja Lauvdal og Kongle Trio var lagd til Wrangellhuset. Skipsreiar og den første stortingsrepresentanten frå Haugesund, Håkon Magne Waldemar Wrangell, bygde dette huset i 1890-åra. No er det ein del av Haugalandmuseet.

Huset er vakkert, men ikkje spesielt funksjonelt som konsertarena. Med eit publikum på om lag eit dusin gjekk det greitt, men å ha artisten sitjande i éi stove og publikum i ei anna byr på utfordringar, for å seia det varsamt.

Lauvdal spelte ein halv time med utgangspunkt i elektroniske loopar som ho seinare nytta som underlag til og i dialog med pianoet. Ho hadde nok meir på lager, men solosettet var eit fint oppspel til Kongle Trio.

Denne trioen har på kort tid skapt seg eit namn. Dei er med i talentkonkurransen Jazzintro og blir booka til dei fleste jazzfestivalane her til lands. Det er forståeleg, for Liv Andrea Hauge (piano), Øystein Skjelstad Østensen (bass) og Veslemøy Narvesen (trommer) har ei tilnærming til musiseringa som osar av spontanitet og kreativitet.

Dei er tydeleg inspirerte av trioen Moskus, men har alt opparbeidd seg eit markant særpreg. Dei går lett og ledig frå friimpro til vakker jazzvals med Narvesen på sag og Østensen på bogebass, til ein slepen groove der Narvesen går føre i beste Tony Williams-stil. Denne trioen har mykje ugjort.

I serien konsertar i vakre omgjevnader var det duka for Øystein Folkedal Quartet i Bystyresalen. Dette må vera ein av dei vakraste kommunestyresalane i Noreg, med Alf Rolfsens «Havets rikdommer» som naturleg blikkfang.

Salen er også eit glimrande konsertlokale – i alle fall til akustisk musikk. Pianisten Øystein Folkedal hadde teke med seg studiekameratar frå Musikkhøgskulen i Oslo: Morten Georg Gismervik (gitar), Håkon Huldt-Nystrøm (bass) og Jomar Jeppson Søvik (trommer).

Folkedal har skrive all musikken. Han er tydeleg inspirert av Bill Evans og Chick Corea, og mykje av musikken har ein latinvri. Folkedal var hovudsolist, men Huldt-Nystrøm vekte merksemd med ei par virtuose kor som fekk meg til å tenkja på ein viss danske med eit særs langt namn, nemleg Niels-Henning Ørsted Pedersen.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Weronika Murek er dramatikar og forfattar og fekk Witold Gombrowics’ debutantpris i 2015.

Foto: Anna Rezulak

BokMeldingar

Presisjon ved surrealisme

Weronika Murek er krevjande i formspråket, men orkar ein å strekke seg litt, kan ein fort oppdage at ein har vakse ein litterær halvmeter.

Ingvild Bræin
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis