Ung musikk i vakre rom
Musikarane og publikum sat i ulike rom.
Foto: Tommy Neverdal
Dobbelkonsert
Wrangellhuset
Anja Lauvdal solo / Kongle Trio
Fredag 13. august
Festivalsjef Andreas Risanger Meland har ein ambisjon om å nytta spesielle og vakre rom som formidlingsarenaer. Dei har ein del å velja i også i Haugesund.
Dobbelkonserten med Anja Lauvdal og Kongle Trio var lagd til Wrangellhuset. Skipsreiar og den første stortingsrepresentanten frå Haugesund, Håkon Magne Waldemar Wrangell, bygde dette huset i 1890-åra. No er det ein del av Haugalandmuseet.
Huset er vakkert, men ikkje spesielt funksjonelt som konsertarena. Med eit publikum på om lag eit dusin gjekk det greitt, men å ha artisten sitjande i éi stove og publikum i ei anna byr på utfordringar, for å seia det varsamt.
Lauvdal spelte ein halv time med utgangspunkt i elektroniske loopar som ho seinare nytta som underlag til og i dialog med pianoet. Ho hadde nok meir på lager, men solosettet var eit fint oppspel til Kongle Trio.
Denne trioen har på kort tid skapt seg eit namn. Dei er med i talentkonkurransen Jazzintro og blir booka til dei fleste jazzfestivalane her til lands. Det er forståeleg, for Liv Andrea Hauge (piano), Øystein Skjelstad Østensen (bass) og Veslemøy Narvesen (trommer) har ei tilnærming til musiseringa som osar av spontanitet og kreativitet.
Dei er tydeleg inspirerte av trioen Moskus, men har alt opparbeidd seg eit markant særpreg. Dei går lett og ledig frå friimpro til vakker jazzvals med Narvesen på sag og Østensen på bogebass, til ein slepen groove der Narvesen går føre i beste Tony Williams-stil. Denne trioen har mykje ugjort.
I serien konsertar i vakre omgjevnader var det duka for Øystein Folkedal Quartet i Bystyresalen. Dette må vera ein av dei vakraste kommunestyresalane i Noreg, med Alf Rolfsens «Havets rikdommer» som naturleg blikkfang.
Salen er også eit glimrande konsertlokale – i alle fall til akustisk musikk. Pianisten Øystein Folkedal hadde teke med seg studiekameratar frå Musikkhøgskulen i Oslo: Morten Georg Gismervik (gitar), Håkon Huldt-Nystrøm (bass) og Jomar Jeppson Søvik (trommer).
Folkedal har skrive all musikken. Han er tydeleg inspirert av Bill Evans og Chick Corea, og mykje av musikken har ein latinvri. Folkedal var hovudsolist, men Huldt-Nystrøm vekte merksemd med ei par virtuose kor som fekk meg til å tenkja på ein viss danske med eit særs langt namn, nemleg Niels-Henning Ørsted Pedersen.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dobbelkonsert
Wrangellhuset
Anja Lauvdal solo / Kongle Trio
Fredag 13. august
Festivalsjef Andreas Risanger Meland har ein ambisjon om å nytta spesielle og vakre rom som formidlingsarenaer. Dei har ein del å velja i også i Haugesund.
Dobbelkonserten med Anja Lauvdal og Kongle Trio var lagd til Wrangellhuset. Skipsreiar og den første stortingsrepresentanten frå Haugesund, Håkon Magne Waldemar Wrangell, bygde dette huset i 1890-åra. No er det ein del av Haugalandmuseet.
Huset er vakkert, men ikkje spesielt funksjonelt som konsertarena. Med eit publikum på om lag eit dusin gjekk det greitt, men å ha artisten sitjande i éi stove og publikum i ei anna byr på utfordringar, for å seia det varsamt.
Lauvdal spelte ein halv time med utgangspunkt i elektroniske loopar som ho seinare nytta som underlag til og i dialog med pianoet. Ho hadde nok meir på lager, men solosettet var eit fint oppspel til Kongle Trio.
Denne trioen har på kort tid skapt seg eit namn. Dei er med i talentkonkurransen Jazzintro og blir booka til dei fleste jazzfestivalane her til lands. Det er forståeleg, for Liv Andrea Hauge (piano), Øystein Skjelstad Østensen (bass) og Veslemøy Narvesen (trommer) har ei tilnærming til musiseringa som osar av spontanitet og kreativitet.
Dei er tydeleg inspirerte av trioen Moskus, men har alt opparbeidd seg eit markant særpreg. Dei går lett og ledig frå friimpro til vakker jazzvals med Narvesen på sag og Østensen på bogebass, til ein slepen groove der Narvesen går føre i beste Tony Williams-stil. Denne trioen har mykje ugjort.
I serien konsertar i vakre omgjevnader var det duka for Øystein Folkedal Quartet i Bystyresalen. Dette må vera ein av dei vakraste kommunestyresalane i Noreg, med Alf Rolfsens «Havets rikdommer» som naturleg blikkfang.
Salen er også eit glimrande konsertlokale – i alle fall til akustisk musikk. Pianisten Øystein Folkedal hadde teke med seg studiekameratar frå Musikkhøgskulen i Oslo: Morten Georg Gismervik (gitar), Håkon Huldt-Nystrøm (bass) og Jomar Jeppson Søvik (trommer).
Folkedal har skrive all musikken. Han er tydeleg inspirert av Bill Evans og Chick Corea, og mykje av musikken har ein latinvri. Folkedal var hovudsolist, men Huldt-Nystrøm vekte merksemd med ei par virtuose kor som fekk meg til å tenkja på ein viss danske med eit særs langt namn, nemleg Niels-Henning Ørsted Pedersen.
Fleire artiklar
Fårete blikk: Sjølvsagt ser maten din på deg. Korleis skulle han elles finne vegen til slaktehuset?
Foto: Wikimedia Commons
Sjølvsagt er vi ikkje dei einaste som har skjøna at hovudet til sauen er god mat.
Midtfjords: ein attraksjon Fylkesbaatane var åleine om.
Foto frå boka: Ole Fretheim
Friskt om ferjer
«Til og med bilar vart køyrde frå den eine ferja til den andre midt ute på fjorden.»
Det var ein emosjonell augneblink for unge Gukesh då VM-sigeren var klar.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
Gukesh den attande
Den 18. verdsmeisteren sidan 1886 er berre 18 år gamal, indaren Gukesh Dommaraju.
Stølspurka og dei to grisungane. Enno er alt berre velstand.
Alle foto: Svein Gjerdåker
Soga om stølspurka
Verdas mildaste purke var med på stølen. Det gjekk ikkje som planlagt.
Israelske soldatar på veg inn i nabolaget Shijaiyah i Gaza by for å fordrive fleire hundre palestinarar til ein ukjend stad nord på Gazastipa.
Foto: Moti Milrod / Haaretz / AP / NTB
Ramsalt kritikk av Israels krig i Gaza
Molok er ein page-turner med hendingar som skakar lesaren.