Vossa-stubbar anno 2023
Significant Time sameiner sprudlande entusiasme med finslipt raffinement.
Significant Time: Øyvind Dale, Signe Irene S. Time, Fredrik Luhr Dietrichson, Marius Klovning, Ida Løvli Hidle og Raymond S. Lavik.
Pressefoto
Jazz
Significant Time:
Vossastubbar
Signe Irene S. Time, vokal; Øyvind Dale, piano; Ida Løvli Hidle, trekkspel; Marius Klovning, gitar; Fredrik Luhr Dietrichson, bass; Raymond S. Lavik, trommer. Balder
Denne musikken hadde premiere sundag 9. april 2017 oppe i Osasalen på Vossa Jazz. Knappe seks år seinare kan ein stilla det same spørsmålet – kva har denne musikken med Per Sivles Vossa-stubbar å gjera?
Titlane og dei korte tekstutdraga er henta frå forteljingane, men viktigast av alt: Øyvind Dale og Fredrik Luhr Dietrichson har late seg inspirera av forteljingane til å laga fabelaktig musikk som bandet framfører med bravur.
«Blant annet er tekstmaterialet i ’Vossastubbar’ skrevet på vossamål som gjer at fleire ord og setninger er uvante og rare, men som likevel klinger melodisk og har ein særegen flyt.» Dette kan ein lesa i presseskrivet, og her er ein nok ved essensen i det Dale og Dietrichson har henta ut av lesinga av Vossa-stubbar (1887) og Nye Vossa-stubbar (1894). Lomhund, Vetle-Raurn, matamaolti med fleire er ord ein kan smaka på og leika seg med (sjølv om sistnemnde ikkje er ein tittel på ei forteljing).
Musikken og tekstutdraga får fram det burleske i Sivle-universet. Temaa er stundom enkle og melodiøse i tradisjonell forstand, men kan brått bli intrikate og ligge i ytterkantane av stemmeleia. «Matamaoltid» byrjar med strykebass i det lægste registeret, med den djupe røysta til Dietrichson, for så brått å skifta til det øvre sopranregisteret og ditto pianokomp, før det går over i eit melodiøst mellomspel på trekkspel. Så blir det heile repetert og dei ulike elementa blanda.
Dietrichsons «Lomhund» er ein blues med ein vri på temaet som dreg tankane i retning av norsk folkemusikk, men det er Løvli som manar fram bilete av den illsinte lomhunden. Høgdepunktet er likevel Dales rufsete reggae «Kolbein Hausa» med eit pianokor av Dale som ikkje er kvardagskost, og eit gitarkomp soloen verdig.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Jazz
Significant Time:
Vossastubbar
Signe Irene S. Time, vokal; Øyvind Dale, piano; Ida Løvli Hidle, trekkspel; Marius Klovning, gitar; Fredrik Luhr Dietrichson, bass; Raymond S. Lavik, trommer. Balder
Denne musikken hadde premiere sundag 9. april 2017 oppe i Osasalen på Vossa Jazz. Knappe seks år seinare kan ein stilla det same spørsmålet – kva har denne musikken med Per Sivles Vossa-stubbar å gjera?
Titlane og dei korte tekstutdraga er henta frå forteljingane, men viktigast av alt: Øyvind Dale og Fredrik Luhr Dietrichson har late seg inspirera av forteljingane til å laga fabelaktig musikk som bandet framfører med bravur.
«Blant annet er tekstmaterialet i ’Vossastubbar’ skrevet på vossamål som gjer at fleire ord og setninger er uvante og rare, men som likevel klinger melodisk og har ein særegen flyt.» Dette kan ein lesa i presseskrivet, og her er ein nok ved essensen i det Dale og Dietrichson har henta ut av lesinga av Vossa-stubbar (1887) og Nye Vossa-stubbar (1894). Lomhund, Vetle-Raurn, matamaolti med fleire er ord ein kan smaka på og leika seg med (sjølv om sistnemnde ikkje er ein tittel på ei forteljing).
Musikken og tekstutdraga får fram det burleske i Sivle-universet. Temaa er stundom enkle og melodiøse i tradisjonell forstand, men kan brått bli intrikate og ligge i ytterkantane av stemmeleia. «Matamaoltid» byrjar med strykebass i det lægste registeret, med den djupe røysta til Dietrichson, for så brått å skifta til det øvre sopranregisteret og ditto pianokomp, før det går over i eit melodiøst mellomspel på trekkspel. Så blir det heile repetert og dei ulike elementa blanda.
Dietrichsons «Lomhund» er ein blues med ein vri på temaet som dreg tankane i retning av norsk folkemusikk, men det er Løvli som manar fram bilete av den illsinte lomhunden. Høgdepunktet er likevel Dales rufsete reggae «Kolbein Hausa» med eit pianokor av Dale som ikkje er kvardagskost, og eit gitarkomp soloen verdig.
Lars Mossefinn
Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.
Ingrid Storholmen har teke utgangspunkt i eit stort datamateriale om folkehelsa i Nord-Trøndelag.
Foto: Merete Haseth
Våren over mannalivet
Ingrid Storholmen gjer tørre helsedata om til levande liv i Bloddråpetall.
Takumi (Hitoshi Omika) og dottera Hana (Ryo Nishikawa) lever eit roleg liv på bygda, som no kan få ein «glampingplass».
Foto: Another World Entertainment
Djevelen i detaljane
By mot land er eit sentralt tema i endå ein framifrå film av Ryusuke Hamaguchi.
Finaste finnbiffen med grøne erter, potet og tyting.
Foto: Dagfinn Nordbø
Finaste finnbiffen
«Seier eg at eg skal invitere på finnbiff, blir folk berre glade. Dei veit at dei skal få smake noko av det beste landet vårt har å by på av ingrediensar, med reinkjøt som helten.»
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.