Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Å spele eller ikkje spele – Shakespeare

Denne klassikartolkinga drep seg sjølv, nett som personane i stykket.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Cæsar og Antonius vert spelte av Sunniva Du Mond Nordal og Anne Guri Tvedt.

Cæsar og Antonius vert spelte av Sunniva Du Mond Nordal og Anne Guri Tvedt.

Foto: Erika Hebbert

Cæsar og Antonius vert spelte av Sunniva Du Mond Nordal og Anne Guri Tvedt.

Cæsar og Antonius vert spelte av Sunniva Du Mond Nordal og Anne Guri Tvedt.

Foto: Erika Hebbert

1681
20201211
1681
20201211

Teater Innlandet

William Shakespeare:

Julius Cæsar

Omsett av Erik Bystad
Regi: Angelina Stojcevska
Scenografi: Angelina Stojcevska og Mads Dinesen

Det er prisverdig av Teater Innlandet å plukke opp eit av Shakespeare-stykka som mest aldri vert spelt i Noreg. Julius Cæsar omhandlar eit sentralt vendepunkt i romartida som kan gje mange hint til vår eiga tid. Idéinnhaldet er såleis aktuelt. Samstundes er det eit teksttungt stykke. Her er lite av verkeleg rørleg handling.

Regissøren Stojcevska har nok sett dette. Ein synest her å merke ein vilje til å mjuke opp det høgtidsstemte med tørre, kontemporære sidekommentarar. Det skal nok vere morosamt, men dei verste stabeisane blant oss vil helst avgjere sjølve om det vi ser, er moro.

Hysteriske klovnar

Å gjere kjønn uvesentleg, viss det da er det som er meininga, er etter kvart trendy. Det er lite her som får oss til å sjå poenget i at Cæsar og Antonius skal vere kvinner. Dei opptrer òg mest som hysteriske klovnar. Antonius’ tale ved Cæsars lik er ein litterær klassikar i seg sjølv. Den får ikkje mykje vekt i denne versjonen. Dei to som får oss til å fatte noko om konflikten mellom politisk visjon og personleg kjensle, er Cassius (Tom Styve) og i særleg grad Brutus (Stian Isaksen). Her kjem det nokre lynglimt av erkjenning.

Lite utbytterikt

Men diverre er det langt mellom dei utbytterike stundene i denne teaterhendinga. Mange av dei som vil aktualisere Shakespeare, av di dei trur dei må, burde heller tenkje: Mindre kan bli meir.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Innlandet

William Shakespeare:

Julius Cæsar

Omsett av Erik Bystad
Regi: Angelina Stojcevska
Scenografi: Angelina Stojcevska og Mads Dinesen

Det er prisverdig av Teater Innlandet å plukke opp eit av Shakespeare-stykka som mest aldri vert spelt i Noreg. Julius Cæsar omhandlar eit sentralt vendepunkt i romartida som kan gje mange hint til vår eiga tid. Idéinnhaldet er såleis aktuelt. Samstundes er det eit teksttungt stykke. Her er lite av verkeleg rørleg handling.

Regissøren Stojcevska har nok sett dette. Ein synest her å merke ein vilje til å mjuke opp det høgtidsstemte med tørre, kontemporære sidekommentarar. Det skal nok vere morosamt, men dei verste stabeisane blant oss vil helst avgjere sjølve om det vi ser, er moro.

Hysteriske klovnar

Å gjere kjønn uvesentleg, viss det da er det som er meininga, er etter kvart trendy. Det er lite her som får oss til å sjå poenget i at Cæsar og Antonius skal vere kvinner. Dei opptrer òg mest som hysteriske klovnar. Antonius’ tale ved Cæsars lik er ein litterær klassikar i seg sjølv. Den får ikkje mykje vekt i denne versjonen. Dei to som får oss til å fatte noko om konflikten mellom politisk visjon og personleg kjensle, er Cassius (Tom Styve) og i særleg grad Brutus (Stian Isaksen). Her kjem det nokre lynglimt av erkjenning.

Lite utbytterikt

Men diverre er det langt mellom dei utbytterike stundene i denne teaterhendinga. Mange av dei som vil aktualisere Shakespeare, av di dei trur dei må, burde heller tenkje: Mindre kan bli meir.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen
Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Henry «Tippen» Johanson reddar i kampen mot Tyskland i OL i Berlin i 1936. Då det var 2‒0 til Noreg, gjekk Hitler og følgjet hans.

Foto: arkiv / NTB

BokMeldingar

Året 1936 bak nyhenda

Ingen medvitne nordmenn tvilte på storkrig.

Aage G.Sivertsen

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

Teikning: May Linn Clement

Feature

Flyplassblues

Ingen stad kjenner eg meg så trygg som på ein flyplass.

May Linn Clement

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis