JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Mykje skrik og lite ull

Denne versjonen av Lille Eyolf har kraftig nedskoren tekst, kraftig oppskrudd uttrykk og lite tilfredsstillande resultat.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Eyolf blir spelt av Arthur Hakalathi.

Eyolf blir spelt av Arthur Hakalathi.

Foto: Den Nationale Scene

Eyolf blir spelt av Arthur Hakalathi.

Eyolf blir spelt av Arthur Hakalathi.

Foto: Den Nationale Scene

2069
20220527
2069
20220527

Den Nationale Scene, Teater­kjellaren

Henrik Ibsen:

Lille Eyolf

Tilrettelegging og regi: Michael Thalheimer
Scenografi: Henrik Ahr
Musikk: Bert Wrede
Kostyme: Michaela Barth

Kva gjer ein internasjonal stjerneregissør når han har teke på seg å setje opp Ibsens Lille Eyolf, men ikkje har noko nytt å melde? Han lèt framsyninga drukne i støy.

Om vi ser bort frå den lagnadstunge skikkelsen Rottejomfruen, spelt av ei ungdommeleg lokkande Anne Regine Ellingsæter, er Ibsens tekst ganske realistisk. Men Thalheimer har laga ei framsyning som dels er stilisert, og der dei manierte personane ber kjenslene utanpå og skrik hysterisk nesten heile tida. No er overdriving eit varemerke for denne regissøren, men det skal helst ha ein funksjon. I dette tilfellet blir overdriving synonymt med overtydeleggjering. Det subtile finst knapt.

Scenerommet er klaustrofobisk, grått og nake, slik ekteskapet mellom Alfred (Frode Bjorøy) og Rita Allmers (Stine Robin Eskildsen) har utvikla seg etter at dei i erotisk oppøsing gløymde den vesle ungen sin og han fall og blei krøpling. Gjennom heile framsyninga går dei kledde i pyjamas. Dei einaste rekvisittane er dei to krykkene og det norske flagget, som ingeniør Borgheim (Knut Erik Engemoen) mishandlar på idiotisk vis.

Framsyninga er ramma inn av Eyolf (Arthur Hakalathi), som først kjem inn på krykker og gjer nokre hjelpelause, men scenisk overtydande, rørsler medan han smiler og ler. Så kjem han att, gåande utan krykker, då dramaet er over. Effektfullt, men det gjer ikkje framsyninga mindre tydeleg.

Den slutten Ibsen skreiv, er lite truverdig. Nett det poenget synest Thalheimer å vilje streke under då han i sluttscenen lèt dei to hovudpersonane stå så langt frå kvarande som råd er, medan dei talar om samarbeid og ein ny start – vende mot publikum. Resten er det ikkje så mykje å seie om.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den Nationale Scene, Teater­kjellaren

Henrik Ibsen:

Lille Eyolf

Tilrettelegging og regi: Michael Thalheimer
Scenografi: Henrik Ahr
Musikk: Bert Wrede
Kostyme: Michaela Barth

Kva gjer ein internasjonal stjerneregissør når han har teke på seg å setje opp Ibsens Lille Eyolf, men ikkje har noko nytt å melde? Han lèt framsyninga drukne i støy.

Om vi ser bort frå den lagnadstunge skikkelsen Rottejomfruen, spelt av ei ungdommeleg lokkande Anne Regine Ellingsæter, er Ibsens tekst ganske realistisk. Men Thalheimer har laga ei framsyning som dels er stilisert, og der dei manierte personane ber kjenslene utanpå og skrik hysterisk nesten heile tida. No er overdriving eit varemerke for denne regissøren, men det skal helst ha ein funksjon. I dette tilfellet blir overdriving synonymt med overtydeleggjering. Det subtile finst knapt.

Scenerommet er klaustrofobisk, grått og nake, slik ekteskapet mellom Alfred (Frode Bjorøy) og Rita Allmers (Stine Robin Eskildsen) har utvikla seg etter at dei i erotisk oppøsing gløymde den vesle ungen sin og han fall og blei krøpling. Gjennom heile framsyninga går dei kledde i pyjamas. Dei einaste rekvisittane er dei to krykkene og det norske flagget, som ingeniør Borgheim (Knut Erik Engemoen) mishandlar på idiotisk vis.

Framsyninga er ramma inn av Eyolf (Arthur Hakalathi), som først kjem inn på krykker og gjer nokre hjelpelause, men scenisk overtydande, rørsler medan han smiler og ler. Så kjem han att, gåande utan krykker, då dramaet er over. Effektfullt, men det gjer ikkje framsyninga mindre tydeleg.

Den slutten Ibsen skreiv, er lite truverdig. Nett det poenget synest Thalheimer å vilje streke under då han i sluttscenen lèt dei to hovudpersonane stå så langt frå kvarande som råd er, medan dei talar om samarbeid og ein ny start – vende mot publikum. Resten er det ikkje så mykje å seie om.

Jan H. Landro

Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen
Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Ei lauvtynn silisiumskive foredla til mikrobrikker på laboratoriet til Sintef i Forskingsparken i Oslo.

Foto: Sindre Deschington

ReportasjeFeature

Mikrobrikkene som formar framtida

Finst det ein snarveg til å forstå stormaktsspelet og teknologien bak dei viktige databrikkene? Ja, ein kan ta turen til Sintefs laboratorium på Blindern i Oslo.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

KommentarSamfunn
Halvor Tjønn

Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.

Tusen dagar med russisk katastrofe

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Mingleklubben for makt og pengar

Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.

Thomas Fure / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Utfordrar kjønnsundervisninga

Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.

Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro
Einar Økland heime i Valevåg.

Einar Økland heime i Valevåg.

Foto: Helge Skodvin

Kultur

Samlaren

Einar Økland vil helst høyra noko han ikkje har høyrt før – og så skriv han ein lyrisk tekst som han ikkje visste at han kunne skriva. Deretter held han fram med å samla.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis