Mykje skrik og lite ull
Denne versjonen av Lille Eyolf har kraftig nedskoren tekst, kraftig oppskrudd uttrykk og lite tilfredsstillande resultat.
Eyolf blir spelt av Arthur Hakalathi.
Foto: Den Nationale Scene
Den Nationale Scene, Teaterkjellaren
Henrik Ibsen:
Lille Eyolf
Tilrettelegging og regi: Michael Thalheimer
Scenografi: Henrik Ahr
Musikk: Bert Wrede
Kostyme: Michaela Barth
Kva gjer ein internasjonal stjerneregissør når han har teke på seg å setje opp Ibsens Lille Eyolf, men ikkje har noko nytt å melde? Han lèt framsyninga drukne i støy.
Om vi ser bort frå den lagnadstunge skikkelsen Rottejomfruen, spelt av ei ungdommeleg lokkande Anne Regine Ellingsæter, er Ibsens tekst ganske realistisk. Men Thalheimer har laga ei framsyning som dels er stilisert, og der dei manierte personane ber kjenslene utanpå og skrik hysterisk nesten heile tida. No er overdriving eit varemerke for denne regissøren, men det skal helst ha ein funksjon. I dette tilfellet blir overdriving synonymt med overtydeleggjering. Det subtile finst knapt.
Scenerommet er klaustrofobisk, grått og nake, slik ekteskapet mellom Alfred (Frode Bjorøy) og Rita Allmers (Stine Robin Eskildsen) har utvikla seg etter at dei i erotisk oppøsing gløymde den vesle ungen sin og han fall og blei krøpling. Gjennom heile framsyninga går dei kledde i pyjamas. Dei einaste rekvisittane er dei to krykkene og det norske flagget, som ingeniør Borgheim (Knut Erik Engemoen) mishandlar på idiotisk vis.
Framsyninga er ramma inn av Eyolf (Arthur Hakalathi), som først kjem inn på krykker og gjer nokre hjelpelause, men scenisk overtydande, rørsler medan han smiler og ler. Så kjem han att, gåande utan krykker, då dramaet er over. Effektfullt, men det gjer ikkje framsyninga mindre tydeleg.
Den slutten Ibsen skreiv, er lite truverdig. Nett det poenget synest Thalheimer å vilje streke under då han i sluttscenen lèt dei to hovudpersonane stå så langt frå kvarande som råd er, medan dei talar om samarbeid og ein ny start – vende mot publikum. Resten er det ikkje så mykje å seie om.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den Nationale Scene, Teaterkjellaren
Henrik Ibsen:
Lille Eyolf
Tilrettelegging og regi: Michael Thalheimer
Scenografi: Henrik Ahr
Musikk: Bert Wrede
Kostyme: Michaela Barth
Kva gjer ein internasjonal stjerneregissør når han har teke på seg å setje opp Ibsens Lille Eyolf, men ikkje har noko nytt å melde? Han lèt framsyninga drukne i støy.
Om vi ser bort frå den lagnadstunge skikkelsen Rottejomfruen, spelt av ei ungdommeleg lokkande Anne Regine Ellingsæter, er Ibsens tekst ganske realistisk. Men Thalheimer har laga ei framsyning som dels er stilisert, og der dei manierte personane ber kjenslene utanpå og skrik hysterisk nesten heile tida. No er overdriving eit varemerke for denne regissøren, men det skal helst ha ein funksjon. I dette tilfellet blir overdriving synonymt med overtydeleggjering. Det subtile finst knapt.
Scenerommet er klaustrofobisk, grått og nake, slik ekteskapet mellom Alfred (Frode Bjorøy) og Rita Allmers (Stine Robin Eskildsen) har utvikla seg etter at dei i erotisk oppøsing gløymde den vesle ungen sin og han fall og blei krøpling. Gjennom heile framsyninga går dei kledde i pyjamas. Dei einaste rekvisittane er dei to krykkene og det norske flagget, som ingeniør Borgheim (Knut Erik Engemoen) mishandlar på idiotisk vis.
Framsyninga er ramma inn av Eyolf (Arthur Hakalathi), som først kjem inn på krykker og gjer nokre hjelpelause, men scenisk overtydande, rørsler medan han smiler og ler. Så kjem han att, gåande utan krykker, då dramaet er over. Effektfullt, men det gjer ikkje framsyninga mindre tydeleg.
Den slutten Ibsen skreiv, er lite truverdig. Nett det poenget synest Thalheimer å vilje streke under då han i sluttscenen lèt dei to hovudpersonane stå så langt frå kvarande som råd er, medan dei talar om samarbeid og ein ny start – vende mot publikum. Resten er det ikkje så mykje å seie om.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er forfattar, journalist og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Krigen er ei ufatteleg ulukke for Ukraina. Men også for Russland er det som skjer, ein katastrofe.
Tusen dagar med russisk katastrofe
Jens Stoltenberg gjekk av som generalsekretær i Nato 1. oktober. No skal han leie styringsgruppa for Bilderberg-møta.
Foto: Thomas Fure / NTB
Mingleklubben for makt og pengar
Jens Stoltenberg blir partyfiksar for Bilderberg-møta, ein institusjon meir i utakt med samtida enn nokon gong.
KrF-leiar Dag Inge Ulstein får ikkje Stortinget med seg på å endre retningslinjene for kjønnsundervisning i skulen.
Thomas Fure / NTB
Utfordrar kjønnsundervisninga
Norske skulebøker kan gjere elevar usikre på kva kjønn dei har, meiner KrF-leiar Dag Inge Ulstein.
Taiwanarar feirar nasjonaldagen 10. oktober framfor presidentbygget i Taipei.
Foto: Chiang Ying-ying / AP / NTB
Illusjonen om «eitt Kina»
Kina gjer krav på Taiwan, og Noreg anerkjenner ikkje Taiwan som sjølvstendig stat. Men kor sterkt står argumenta for at Taiwan er ein del av Kina?
Den rumenske forfattaren Mircea Cartarescu har skrive både skjønnlitteratur, lyrikk og litterære essay.
Foto: Solum Bokvennen