Teater tappa for kraft
Den sceniske versjonen av De usynlige yter ikkje romanen rettferd.
Dei fem vekslar mellom å spele og fortelje.
Foto: Ingun A. Mæhlum
Hålogaland Teater
Roy Jacobsen:
De usynlige
Iscenesetjing og regi:
Anders T. Andersen
Farsotta med å lage teater av suksessromar har også bite seg fast i Nord-Noreg. Og kva er då meir naturleg enn å ta for seg første bandet av Roy Jacobsens trilogi om Ingrid og folka på Barrøy? Men oftast blir det meir forteljeteater enn dramatisering, slik også i Tromsø. Og då går mykje tapt, også nerven.
Fiktive Barrøy på Helgelandskysten, «en tom og øde øy i havet», er scenen for stykket. Her lever og slit Hans Barrøy (Trond Peter Stamsø Munch) for utkoma med den vesle familien sin. Ingrid (Trude Øines), som etter kvart blir hovudpersonen, møter vi som treåring, og vi følgjer utviklinga hennar fram mot vaksen kvinne og den som tidleg må ta styringa og ansvaret for det vesle øysamfunnet.
På ei lita forhøgning vekslar dei fem medverkande mellom å fortelje og spele. Framsyninga blir fragmentarisk og oppstykka. Eg sit med inntrykk av at Andersen har fare over romanteksten med ostehøvel og skore jamt over det heile, for her skal det meste med. Betre hadde det truleg vore om han hadde konsentrert handlinga om færre episodar og gjort meir ut av dei.
Dei fem skodespelarane er pressa inn i ei stilisert form som heller ikkje gir grunnlag for å spele ut den indre dramatikken som ligg i dette stoffet. Dermed blir det meste av «safta» trekt ut av ein roman som rommar så mykje meir enn dette.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Hålogaland Teater
Roy Jacobsen:
De usynlige
Iscenesetjing og regi:
Anders T. Andersen
Farsotta med å lage teater av suksessromar har også bite seg fast i Nord-Noreg. Og kva er då meir naturleg enn å ta for seg første bandet av Roy Jacobsens trilogi om Ingrid og folka på Barrøy? Men oftast blir det meir forteljeteater enn dramatisering, slik også i Tromsø. Og då går mykje tapt, også nerven.
Fiktive Barrøy på Helgelandskysten, «en tom og øde øy i havet», er scenen for stykket. Her lever og slit Hans Barrøy (Trond Peter Stamsø Munch) for utkoma med den vesle familien sin. Ingrid (Trude Øines), som etter kvart blir hovudpersonen, møter vi som treåring, og vi følgjer utviklinga hennar fram mot vaksen kvinne og den som tidleg må ta styringa og ansvaret for det vesle øysamfunnet.
På ei lita forhøgning vekslar dei fem medverkande mellom å fortelje og spele. Framsyninga blir fragmentarisk og oppstykka. Eg sit med inntrykk av at Andersen har fare over romanteksten med ostehøvel og skore jamt over det heile, for her skal det meste med. Betre hadde det truleg vore om han hadde konsentrert handlinga om færre episodar og gjort meir ut av dei.
Dei fem skodespelarane er pressa inn i ei stilisert form som heller ikkje gir grunnlag for å spele ut den indre dramatikken som ligg i dette stoffet. Dermed blir det meste av «safta» trekt ut av ein roman som rommar så mykje meir enn dette.
Jan H. Landro
Jan H. Landro er journalist og forfattar og fast skribent i
Dag og Tid.
Fleire artiklar
Det kjæraste eg har? Min ser ikkje slik ut, men eg er ganske glad i han, ja.
Foto via Wikimedia Commons
Smørbutten min får du nok aldri
Ei flygande badstove skal få ny heim, sit det nokon inni alt?
Foto: Maren Bø
Badstovene tek av
Det er interessant korleis badstove inne kan vere så ut, mens badstove ute er så in.
Morgonfrisk fersking
«Ein kan kjenna seg frisk og sterk, vera åndsfrisk eller endåtil frisk som ein fisk, friskna til, verta frisk att frå sjukdomen og heilt friskmeld.»
150-årsjubilant: den austerrikske komponisten Arnold Schönberg (1874–1951).
Fredshymne
Kammerchor Stuttgart tolkar Schönbergs «illusjon for blandakor» truverdig.
Marianne Nielsen i hovudrolla som Winnie. Gerald Pettersen spelar Willie.
Foto: Sebastian Dalseide
Beckett-klassikar av godt merke
Glade dager byr på ein strålande skodespelarprestasjon av Marianne Nielsen.