Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Å vera på rett stad

Pianotrioar finst i hopetal. Få er så unike som denne.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mats Eilertsen flankert av Thomas Strønen (t.v.) og Herman Fraanje.

Mats Eilertsen flankert av Thomas Strønen (t.v.) og Herman Fraanje.

Foto: CF-Wesenberg

Mats Eilertsen flankert av Thomas Strønen (t.v.) og Herman Fraanje.

Mats Eilertsen flankert av Thomas Strønen (t.v.) og Herman Fraanje.

Foto: CF-Wesenberg

1634
20190118
1634
20190118

Jazz/Samtidsmusikk

Mats Eilertsen Trio:

And Then Comes The Night

Harmen Fraanje, piano; Mats Eilertsen, bass; Thomas Strønen, trommer. ECM 2619

Ein kunne mest tru at Mats Eilertsen Trio hadde komponert repertoaret sitt med innspelings«studioet» i tankane: Auditorio Stelio Molo i Lugano er nærast blitt ein favoritt for Manfred Eicher. Innspelinga går føre seg på scenen i ein konsertsal, og klangen i rommet er herleg ECMsk. Musikarane sit/står nær kvarandre i det som eigentleg er ei liveinnspeling utan publikum. Basslyden til Eilertsen og cymbalane til Strønen har aldri låte meir sanseleg.

Kontroll

Kontrollen med verkemidla må vera absolutt. Det er lett å trakka over ei grense – grensa mellom det å utnytta klangen i rommet maksimalt og det å søla det heile til. Denne trioen har gått desse grensene saman, og dei veit akkurat kor grensene går.

Pusterom

Alt materiale er sjølvlaga med Eilertsen og Fraanje som hovudbidragsytarar. Det meste går i ballade eller medium tempo, men uansett tempo er det alltid pusterom i musikken. Kontrast er også eit verkemiddel dei utnyttar ofte og på raffinert vis, som i Eilertsen-låten «22» eller «Perpetum» som dei har komponert i lag.

På minimalistisk vis er dei flinke til å byggja opp rytmisk og harmonisk spenning. Uttrykket er aldri ekstatisk, men det betyr ikkje at det manglar intensitet og temperament. Trioen har eit fast grep om taumane. «After The Rain» er eit glimrande døme. Ein fabelaktig start på jazzåret 2019.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Jazz/Samtidsmusikk

Mats Eilertsen Trio:

And Then Comes The Night

Harmen Fraanje, piano; Mats Eilertsen, bass; Thomas Strønen, trommer. ECM 2619

Ein kunne mest tru at Mats Eilertsen Trio hadde komponert repertoaret sitt med innspelings«studioet» i tankane: Auditorio Stelio Molo i Lugano er nærast blitt ein favoritt for Manfred Eicher. Innspelinga går føre seg på scenen i ein konsertsal, og klangen i rommet er herleg ECMsk. Musikarane sit/står nær kvarandre i det som eigentleg er ei liveinnspeling utan publikum. Basslyden til Eilertsen og cymbalane til Strønen har aldri låte meir sanseleg.

Kontroll

Kontrollen med verkemidla må vera absolutt. Det er lett å trakka over ei grense – grensa mellom det å utnytta klangen i rommet maksimalt og det å søla det heile til. Denne trioen har gått desse grensene saman, og dei veit akkurat kor grensene går.

Pusterom

Alt materiale er sjølvlaga med Eilertsen og Fraanje som hovudbidragsytarar. Det meste går i ballade eller medium tempo, men uansett tempo er det alltid pusterom i musikken. Kontrast er også eit verkemiddel dei utnyttar ofte og på raffinert vis, som i Eilertsen-låten «22» eller «Perpetum» som dei har komponert i lag.

På minimalistisk vis er dei flinke til å byggja opp rytmisk og harmonisk spenning. Uttrykket er aldri ekstatisk, men det betyr ikkje at det manglar intensitet og temperament. Trioen har eit fast grep om taumane. «After The Rain» er eit glimrande døme. Ein fabelaktig start på jazzåret 2019.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er lærar ved Voss gymnas og fast jazzmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Thomas Hylland Eriksen på scenen i Klingenberg kino i Oslo i april, der han heldt føredraget «Syv meninger med livet».

Foto: Helge Øgrim

På tomannshandFeature

Ein forskar kryssar sitt spor

Thomas Hylland Eriksen hylla mangfaldet og ville dekonstruere fleirtalet. Men fann han svaret på dilemmaa knytte til innvandring?

HelgeØgrim
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen
Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Eit utval Tik-Tok-augneblinkar. Frå venstre Klassekampen-journalist Jo Røed Skårderud, som kallar seg Surjournalist, nyhendeprofilen Dylan «News Daddy» Page og Donald Trump som seier at han vil vurdere TikTok-forbodet.

Skjermdump

Samfunn

Nyhende ifølgje TikTok

Barn og ungdom føretrekkjer TikTok som nyhendekanal. Der opererer ferske nyhendeprofilar side om side med redaktørstyrte medium og propagandistar.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis