Arkivet: Enos dagbøker
Brian Eno då han deltok i ein paneldebatt med Apollo-astronautar i Sveits i 2019.
Foto: Ennio Leanza / AP / NTB
Den første dagen i 1995 laga Brian Eno vårkylling til middag, han røykte ein sigarett og drakk to glas vin. Han kom til å tenkje på far sin, som hadde ført dagbøker som eit strategisk ledd i kampen mot seni-
liteten.
Dette første oppslaget i A Year With Swollen Ap-
pendices: Brian Eno’s Diary, først utgitt i 1996, og no på nytt i utvida utgåve, er talande for innhaldet mellom permane, som kombinerer idear, observasjonar og skildringar av opplevingar av ordinær eller triviell art med kunstnarleg samarbeid med nokre av dei største artistane i samtida.
For slike som meg – Eno-interesserte med høg nok nerdefaktor – er det ein aldri så liten lesefest.
Eno skreiv lenge utan å tenkje på publisering. Det er til trøyst å lese at også dette mennesket kan prokrastinere og synest han kastar vekk for mykje tid på Photoshop (!), og at han slit med laster og helseproblem av større og mindre art. (Han vart 47 år i 1995.)
Sjølvskryt vert det lite av når ein skriv for seg sjølv. Skrifta er snarare prega av glimt i auget, tørr sans for humor og usystematiske spekulasjonar av ein type som sjeldan får plass i intervjusamanheng eller i essaystikk.
Refleksjonar om kunst og teknologi dukkar ikkje overraskande opp, av og til i stikkordsform, mellom middagar, leik med døtrene og barndomsminne. Og så er det anekdotane, frå kreativt samarbeid med Bowie og U2 og andre, for ein dag på jobben for Brian Eno er også ein form for kvardag, kor lite han enn liknar på din eller min. Sladder vert det lite av, men vi kjem likevel heilt inn i det private rommet, der det mellom anna viser seg at ingen kan vere trygge når Bono set seg i førarsetet i ein bil.
Til slutt vart det nok. 31. desember skriv Eno: «Tomorrow I can go to sleep without having to write this diary.» Og med det har lesaren fått nok også.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den første dagen i 1995 laga Brian Eno vårkylling til middag, han røykte ein sigarett og drakk to glas vin. Han kom til å tenkje på far sin, som hadde ført dagbøker som eit strategisk ledd i kampen mot seni-
liteten.
Dette første oppslaget i A Year With Swollen Ap-
pendices: Brian Eno’s Diary, først utgitt i 1996, og no på nytt i utvida utgåve, er talande for innhaldet mellom permane, som kombinerer idear, observasjonar og skildringar av opplevingar av ordinær eller triviell art med kunstnarleg samarbeid med nokre av dei største artistane i samtida.
For slike som meg – Eno-interesserte med høg nok nerdefaktor – er det ein aldri så liten lesefest.
Eno skreiv lenge utan å tenkje på publisering. Det er til trøyst å lese at også dette mennesket kan prokrastinere og synest han kastar vekk for mykje tid på Photoshop (!), og at han slit med laster og helseproblem av større og mindre art. (Han vart 47 år i 1995.)
Sjølvskryt vert det lite av når ein skriv for seg sjølv. Skrifta er snarare prega av glimt i auget, tørr sans for humor og usystematiske spekulasjonar av ein type som sjeldan får plass i intervjusamanheng eller i essaystikk.
Refleksjonar om kunst og teknologi dukkar ikkje overraskande opp, av og til i stikkordsform, mellom middagar, leik med døtrene og barndomsminne. Og så er det anekdotane, frå kreativt samarbeid med Bowie og U2 og andre, for ein dag på jobben for Brian Eno er også ein form for kvardag, kor lite han enn liknar på din eller min. Sladder vert det lite av, men vi kjem likevel heilt inn i det private rommet, der det mellom anna viser seg at ingen kan vere trygge når Bono set seg i førarsetet i ein bil.
Til slutt vart det nok. 31. desember skriv Eno: «Tomorrow I can go to sleep without having to write this diary.» Og med det har lesaren fått nok også.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.