Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Iron and Wine

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Foto: Josh Wool

Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Foto: Josh Wool

1599
20210521
1599
20210521

Sist gong eg skreiv om Iron and Wine på desse sidene, var vel for eit par år sidan, då Years to Burn kom ut, eit samarbeid med Calexico. Men dei siste seks åra har Sam Beam også gitt ut ei fin lita rad eigne utgivingar i ein serie han kallar Archive Series, og no er Tallahassee Recordings, femte utgåve, ute.

Denne gongen har Beam gått tilbake til før byrjinga, så å seie, for opptaka samla på utgivinga stammar frå 1998­–1999, altså tre–fire år før den offisielle debutplata The Creek Drank the Cradle (2002) kom ut på Sub Pop. Dermed eksisterte ikkje Iron and Wine endå, men det gjorde jo Beam, som var student ved Florida State University og såg føre seg ein karriere som filmskapar.

Slik vart det altså ikkje, og Tallahassee Recordings viser til fulle kor talentfull Beam viste seg å vere som låtskrivar alt i midten av tjueåra. Den eksistensielle tematikken er på plass, og grepet om folktradisjonen likeså, ikkje minst i ein song som «John’s Glass Eye». EJ Holowicki, den gong medstudent, seinare bandmedlem i Iron and Wine, budde saman med Beam, og det var han som overtalte han til å spele inn nokre songar, på ei tid då han endå var ganske langt frå å framføre noko offentleg.

Eg har sansen for songane på Tallahassee Recordings, som på sitt vis tek meg tilbake til mitt eige første møte med musikken til Iron and Wine, våren 2004, då eg budde i Seattle og plukka opp albumet Our Endless Numbered Days, som dukka opp i hyllene på platebutikkane ein dag, og som eg fiska med meg. Den dag i dag er det framleis den eg held høgast av platene Beam har laga.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Sist gong eg skreiv om Iron and Wine på desse sidene, var vel for eit par år sidan, då Years to Burn kom ut, eit samarbeid med Calexico. Men dei siste seks åra har Sam Beam også gitt ut ei fin lita rad eigne utgivingar i ein serie han kallar Archive Series, og no er Tallahassee Recordings, femte utgåve, ute.

Denne gongen har Beam gått tilbake til før byrjinga, så å seie, for opptaka samla på utgivinga stammar frå 1998­–1999, altså tre–fire år før den offisielle debutplata The Creek Drank the Cradle (2002) kom ut på Sub Pop. Dermed eksisterte ikkje Iron and Wine endå, men det gjorde jo Beam, som var student ved Florida State University og såg føre seg ein karriere som filmskapar.

Slik vart det altså ikkje, og Tallahassee Recordings viser til fulle kor talentfull Beam viste seg å vere som låtskrivar alt i midten av tjueåra. Den eksistensielle tematikken er på plass, og grepet om folktradisjonen likeså, ikkje minst i ein song som «John’s Glass Eye». EJ Holowicki, den gong medstudent, seinare bandmedlem i Iron and Wine, budde saman med Beam, og det var han som overtalte han til å spele inn nokre songar, på ei tid då han endå var ganske langt frå å framføre noko offentleg.

Eg har sansen for songane på Tallahassee Recordings, som på sitt vis tek meg tilbake til mitt eige første møte med musikken til Iron and Wine, våren 2004, då eg budde i Seattle og plukka opp albumet Our Endless Numbered Days, som dukka opp i hyllene på platebutikkane ein dag, og som eg fiska med meg. Den dag i dag er det framleis den eg held høgast av platene Beam har laga.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal

Kart: Anders Skoglund, Norsk Polarinstitutt

Feature

Arvingane til Amundsen

Om lag 200 menneske vitjar Sørpolen kvart år. Denne sesongen sette fire nordmenn av garde på ski. Ikkje alle kom fram.

Hallgeir Opedal
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).

Foto: Cornelius Poppe / NTB

Samfunn
Eva Aalberg Undheim

Naturplan utan samling

Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Foto: Universitetet i Bergen

MinneordSamfunn
Svein Gjerdåker

Øyvind Vågnes (1972–2025)

«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.

Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB

KommentarSamfunn
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Den livsviktige satiren

Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

Foto: Janne Møller-Hansen VG / NTB

KunstKultur

Femti års einsemd

Odd Nerdrum er aktuell med NRK-serien Familien Nerdrum. I 2021 skreiv Kaj Skagen om paradokset Nerdrum. Les dei tre artiklane her.

Kaj Skagen
I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

I fleire år har Odd Nerdrum arbeidd med det store målarstykket «Tre menn i båt». Kunstnar Elisabeth Werp rosar verket, men juryen for Haustutstillinga i år er ikkje imponert.

Foto: Janne Møller-Hansen VG / NTB

KunstKultur

Femti års einsemd

Odd Nerdrum er aktuell med NRK-serien Familien Nerdrum. I 2021 skreiv Kaj Skagen om paradokset Nerdrum. Les dei tre artiklane her.

Kaj Skagen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis