Arkivet: Iron and Wine
Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.
Foto: Josh Wool
Sist gong eg skreiv om Iron and Wine på desse sidene, var vel for eit par år sidan, då Years to Burn kom ut, eit samarbeid med Calexico. Men dei siste seks åra har Sam Beam også gitt ut ei fin lita rad eigne utgivingar i ein serie han kallar Archive Series, og no er Tallahassee Recordings, femte utgåve, ute.
Denne gongen har Beam gått tilbake til før byrjinga, så å seie, for opptaka samla på utgivinga stammar frå 1998–1999, altså tre–fire år før den offisielle debutplata The Creek Drank the Cradle (2002) kom ut på Sub Pop. Dermed eksisterte ikkje Iron and Wine endå, men det gjorde jo Beam, som var student ved Florida State University og såg føre seg ein karriere som filmskapar.
Slik vart det altså ikkje, og Tallahassee Recordings viser til fulle kor talentfull Beam viste seg å vere som låtskrivar alt i midten av tjueåra. Den eksistensielle tematikken er på plass, og grepet om folktradisjonen likeså, ikkje minst i ein song som «John’s Glass Eye». EJ Holowicki, den gong medstudent, seinare bandmedlem i Iron and Wine, budde saman med Beam, og det var han som overtalte han til å spele inn nokre songar, på ei tid då han endå var ganske langt frå å framføre noko offentleg.
Eg har sansen for songane på Tallahassee Recordings, som på sitt vis tek meg tilbake til mitt eige første møte med musikken til Iron and Wine, våren 2004, då eg budde i Seattle og plukka opp albumet Our Endless Numbered Days, som dukka opp i hyllene på platebutikkane ein dag, og som eg fiska med meg. Den dag i dag er det framleis den eg held høgast av platene Beam har laga.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Sist gong eg skreiv om Iron and Wine på desse sidene, var vel for eit par år sidan, då Years to Burn kom ut, eit samarbeid med Calexico. Men dei siste seks åra har Sam Beam også gitt ut ei fin lita rad eigne utgivingar i ein serie han kallar Archive Series, og no er Tallahassee Recordings, femte utgåve, ute.
Denne gongen har Beam gått tilbake til før byrjinga, så å seie, for opptaka samla på utgivinga stammar frå 1998–1999, altså tre–fire år før den offisielle debutplata The Creek Drank the Cradle (2002) kom ut på Sub Pop. Dermed eksisterte ikkje Iron and Wine endå, men det gjorde jo Beam, som var student ved Florida State University og såg føre seg ein karriere som filmskapar.
Slik vart det altså ikkje, og Tallahassee Recordings viser til fulle kor talentfull Beam viste seg å vere som låtskrivar alt i midten av tjueåra. Den eksistensielle tematikken er på plass, og grepet om folktradisjonen likeså, ikkje minst i ein song som «John’s Glass Eye». EJ Holowicki, den gong medstudent, seinare bandmedlem i Iron and Wine, budde saman med Beam, og det var han som overtalte han til å spele inn nokre songar, på ei tid då han endå var ganske langt frå å framføre noko offentleg.
Eg har sansen for songane på Tallahassee Recordings, som på sitt vis tek meg tilbake til mitt eige første møte med musikken til Iron and Wine, våren 2004, då eg budde i Seattle og plukka opp albumet Our Endless Numbered Days, som dukka opp i hyllene på platebutikkane ein dag, og som eg fiska med meg. Den dag i dag er det framleis den eg held høgast av platene Beam har laga.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.