Arkivet: Joan Baez
Joan Baez har vore i studio att.
Foto: Stewart Volland
Ti år har gått sidan sist Joan Baez gav ut ei plate, og no er Whistle Down the Wind her, eit uhyre velvalt knippe komposisjonar tolka av ei av dei mest eigenarta røystene i sin generasjon. Med seg i studio hadde Baez produsent og medmusikar Joe Henry, eit samarbeid som var viktig for korleis albumet vart sett saman og høyrest ut.
Når ein aldrande bauta vel å tolke favorittsongar, kan det fort verte nostalgisk, men Whistle Down the Wind plasserer seg markant i vår eiga tid, med sentrale versjonar av relativt nye songar av både Josh Ritter og Anohni. Baez har alltid orientert seg mot det politiske, og det gjer ho også her, men meir i den forstand at ho vel å ytre visse haldningar og etiske standpunkt med tydeleg kraft og lågmælt autoritet.
Må eg trekkje fram ein song mellom dei ti, vert det Zoe Mulfords «The President Sang Amazing Grace», om skota som fall i ei kyrkje i Charleston i 2015, og Barack Obamas tale etterpå, då han braut ut i John Newtons urgamle song om nåde, «Amazing Grace» (1779). Det er diverre ikkje til å komme forbi at det er vanskeleg å lytte til songen utan å tenkje på Donald Trumps reaksjon på skulemassakren i Florida.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ti år har gått sidan sist Joan Baez gav ut ei plate, og no er Whistle Down the Wind her, eit uhyre velvalt knippe komposisjonar tolka av ei av dei mest eigenarta røystene i sin generasjon. Med seg i studio hadde Baez produsent og medmusikar Joe Henry, eit samarbeid som var viktig for korleis albumet vart sett saman og høyrest ut.
Når ein aldrande bauta vel å tolke favorittsongar, kan det fort verte nostalgisk, men Whistle Down the Wind plasserer seg markant i vår eiga tid, med sentrale versjonar av relativt nye songar av både Josh Ritter og Anohni. Baez har alltid orientert seg mot det politiske, og det gjer ho også her, men meir i den forstand at ho vel å ytre visse haldningar og etiske standpunkt med tydeleg kraft og lågmælt autoritet.
Må eg trekkje fram ein song mellom dei ti, vert det Zoe Mulfords «The President Sang Amazing Grace», om skota som fall i ei kyrkje i Charleston i 2015, og Barack Obamas tale etterpå, då han braut ut i John Newtons urgamle song om nåde, «Amazing Grace» (1779). Det er diverre ikkje til å komme forbi at det er vanskeleg å lytte til songen utan å tenkje på Donald Trumps reaksjon på skulemassakren i Florida.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Carl Friedrich Abel (1723–1787). Utsnitt av måleri av Thomas Gainsborough frå 1777.
Mellom verder
Carl Friedrich Abel var den siste store viola da gamba-virtuosen.
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.