Arkivet: London Calling
Bassen som Paul Simonon knuste på scena i 1979, utstilt i London.
Foto: Øyvind Vågnes
Museum of London opna The Clash: London Calling i november, og den vesle, men omfangsrike utstillinga som fortel om korleis London Calling (1979) vart til, vert ståande heilt til 19. april i år.
Då eg var innom oppunder jul, var eg ikkje åleine om å verte ståande og glane på bassgitaren Paul Simonon knuste i september 1979, som var prominent plassert i ein glasmonter ved inngangen. Eg var heller ikkje åleine om å ha gråsprengt hår. Lengst myste eg på Joe Strummers maskinskrivne notat, tekstar og skriveri.
I museumsbutikken stønna ein som var endå gråare enn meg over alt fiksfakseriet det gjekk an å kjøpe der, for er ikkje dette produktrabalderet i strid med den eklektiske, rebelske, sosialt engasjerte rockemusikken London Calling representerte? Kanskje, men eg måtte likevel ha med meg utstillingsboka, London Calling Scrapbook, som rommar 120 sider med feiring av denne herlege knyttneven av eit album.
Kvifor er The Clash viktige i dag? Alexander Billet stilte spørsmålet i artikkelen «Why the Clash Matter» i magasinet Jacobin for nokre månader sidan.
Ifølgje Billet har industrien rundt bandet lagt for stor vekt på kommersielt innbringande mytedanning og ikkje fått godt nok fram det vesentlege:
«The Clash’s importance lies not in their ’genius’, but in their decision to participate as artists in a chaotic and bleak world while never forgetting art and music’s capability to map a different future».
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Museum of London opna The Clash: London Calling i november, og den vesle, men omfangsrike utstillinga som fortel om korleis London Calling (1979) vart til, vert ståande heilt til 19. april i år.
Då eg var innom oppunder jul, var eg ikkje åleine om å verte ståande og glane på bassgitaren Paul Simonon knuste i september 1979, som var prominent plassert i ein glasmonter ved inngangen. Eg var heller ikkje åleine om å ha gråsprengt hår. Lengst myste eg på Joe Strummers maskinskrivne notat, tekstar og skriveri.
I museumsbutikken stønna ein som var endå gråare enn meg over alt fiksfakseriet det gjekk an å kjøpe der, for er ikkje dette produktrabalderet i strid med den eklektiske, rebelske, sosialt engasjerte rockemusikken London Calling representerte? Kanskje, men eg måtte likevel ha med meg utstillingsboka, London Calling Scrapbook, som rommar 120 sider med feiring av denne herlege knyttneven av eit album.
Kvifor er The Clash viktige i dag? Alexander Billet stilte spørsmålet i artikkelen «Why the Clash Matter» i magasinet Jacobin for nokre månader sidan.
Ifølgje Billet har industrien rundt bandet lagt for stor vekt på kommersielt innbringande mytedanning og ikkje fått godt nok fram det vesentlege:
«The Clash’s importance lies not in their ’genius’, but in their decision to participate as artists in a chaotic and bleak world while never forgetting art and music’s capability to map a different future».
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.