Arkivet: Maret/Collin/Frisell
Eit elegant, mjukt bod på kva americana også kan vere, er å finne på Americana, plata Grégoire Maret (munnspel), Romain Collin (piano, moog, pumpeorgel) og Bill Frisell (gitarar, banjo) gav ut i vår.
Sveitsiske Maret og franske Collin er begge immigrantar som har busett seg i USA. På Americana fortel deira eigne komposisjonar om ei oppdaging av – og tilnærming til – ein nordamerikansk songtradisjon på eigne premissar. For Frisells del, sidan han har vore i dette territoriet fleire gonger før, ikkje minst på Nashville (1997), må ein sjå dette prosjektet i lys av ei årelang interesse.
Trioen tolkar også låtar laga av andre, og det er i så måte ein interessant miks dei har med. Tolkinga av «Wichita Lineman» (1968), den klassiske Jimmy Webb-komposisjonen mange vil kjenne frå Glen Campbells versjon, er heilt nydeleg og som ei feiring av spekteret av stemningar ein må kunne seie bur i songen.
Opningssongen er eit overraskande val, for er Dire Straits-låten «Brothers in Arms» (1985) americana? Vel. Dei som kjenner Mark Knopfler som låtskrivar, vil nok forstå. Som artist har han i fire tiår i berre aukande grad nærma seg den nordamerikanske musikktradisjonen, først med Dire Straits og seinare som soloartist.
Kanskje er likevel den mest spennande tolkinga versjonen av «Re: Stacks», Justin Vernon-komposisjonen frå Bon Ivers debutplate For Emma, Forever Ago (2007). Americana lagar eit slektskap som ikkje fanst før, mellom tre i utgangspunktet svært ulike songar som kom i 1960-, 1980- og 2000-åra, med det utfallet at dei no høyrer saman.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Eit elegant, mjukt bod på kva americana også kan vere, er å finne på Americana, plata Grégoire Maret (munnspel), Romain Collin (piano, moog, pumpeorgel) og Bill Frisell (gitarar, banjo) gav ut i vår.
Sveitsiske Maret og franske Collin er begge immigrantar som har busett seg i USA. På Americana fortel deira eigne komposisjonar om ei oppdaging av – og tilnærming til – ein nordamerikansk songtradisjon på eigne premissar. For Frisells del, sidan han har vore i dette territoriet fleire gonger før, ikkje minst på Nashville (1997), må ein sjå dette prosjektet i lys av ei årelang interesse.
Trioen tolkar også låtar laga av andre, og det er i så måte ein interessant miks dei har med. Tolkinga av «Wichita Lineman» (1968), den klassiske Jimmy Webb-komposisjonen mange vil kjenne frå Glen Campbells versjon, er heilt nydeleg og som ei feiring av spekteret av stemningar ein må kunne seie bur i songen.
Opningssongen er eit overraskande val, for er Dire Straits-låten «Brothers in Arms» (1985) americana? Vel. Dei som kjenner Mark Knopfler som låtskrivar, vil nok forstå. Som artist har han i fire tiår i berre aukande grad nærma seg den nordamerikanske musikktradisjonen, først med Dire Straits og seinare som soloartist.
Kanskje er likevel den mest spennande tolkinga versjonen av «Re: Stacks», Justin Vernon-komposisjonen frå Bon Ivers debutplate For Emma, Forever Ago (2007). Americana lagar eit slektskap som ikkje fanst før, mellom tre i utgangspunktet svært ulike songar som kom i 1960-, 1980- og 2000-åra, med det utfallet at dei no høyrer saman.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Google byggjer nytt datasenter utanfor Skien i Telemark. – Vi kjem til å måtte byggje meir i åra framover, men vi må gjere det med ei anna forståing av at også natur og areal er ein knapp ressurs, seier Mathilde Tybring-Gjedde (H).
Foto: Cornelius Poppe / NTB
Naturplan utan samling
Få opposisjonspolitikarar er nøgde med korleis Noreg skal følgje opp måla i naturavtalen. Mathilde Tybring-Gjedde (H) er ikkje viss på at naturforvaltinga i Noreg kjem til å verte betre.
Øyvind Vågnes var professor ved Institutt for informasjons- og medievitskap ved Universitetet i Bergen og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Foto: Universitetet i Bergen
Øyvind Vågnes (1972–2025)
«Øyvind Vågnes var eit funn for ein avisredaksjon.»
Etter terroråtaket på Charlie Hebdo-redaksjonen 7. januar 2015 var det minnemarkeringar verda over, som her, i Oslo.
Foto: Fredrik Varfjell / AP / NTB
Den livsviktige satiren
Satiren må framleis ha ein heim. Ti år etter attentatet trengst det nytenking i Charlie Hebdo.
Støre og krisa i sosialdemokratiet
Må det ein ny partileiar til for å berga restane av det sosialdemokratiske innslaget i norsk politikk?
Ein politimeister les opp ein rettsordre som stoppar ein protest for veljarregistrering i Selma i Alabama i USA 9. mars 1965, framfor borgarrettsaktivistane Martin Luther King jr. (t.h.) og Andrew Young.
Foto: AP / NTB
Vald, hat, mot
Historia om kampen til dei svarte i USA er soga om ei frigjeringsrørsle som vann – til slutt. Men også om tvisyn og botnlaus menneskeleg fornedring.