Arkivet: Neil Young, 1976
Den 11. august 1976, nokre veker før Long May You Run kom ut, og året før American Stars ’n Bars (1977) var å finne i hyllene, tok Neil Young med seg kassegitaren inn i Indigo Studios i Malibu og spelte inn eit lite knippe songar. Innspelinga vart liggande i arkivet han jamleg dukkar ned i, heilt til no, når dei endeleg ser dagens lys på samlinga The Hitchhiker.
Tre av dei ti songane på albumet – «Pocahontas», «Powderfinger» og «Ride My Llama» – kom med på Rust Never Sleeps (1979), og ytterlegare fem av dei på andre plater i åra som kom.
Utgivinga byr på eit interessant tankeeksperiment for Young-lyttarar. For kva om desse songane hadde komme ut den gongen, på midten av 1970-talet? Hadde Young gått ein runde til med dette stoffet, hadde albumet vorte viktig. Eg merkar meg særleg tittellåten, som var med på den Daniel Lanois-produserte Le Noise (2010), eit høgdepunkt i karrieren i seinare år. Tenk at ein slik song kan verte liggande i meir enn tre tiår før Young finn ut at han skal løfte han fram igjen! Forbausande høgt er også nivået på dei to songane vi aldri har høyrt før, «Hawaii» og «Give Me Strength». Her har Young-lyttarar verkeleg noko å sjå fram til.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Den 11. august 1976, nokre veker før Long May You Run kom ut, og året før American Stars ’n Bars (1977) var å finne i hyllene, tok Neil Young med seg kassegitaren inn i Indigo Studios i Malibu og spelte inn eit lite knippe songar. Innspelinga vart liggande i arkivet han jamleg dukkar ned i, heilt til no, når dei endeleg ser dagens lys på samlinga The Hitchhiker.
Tre av dei ti songane på albumet – «Pocahontas», «Powderfinger» og «Ride My Llama» – kom med på Rust Never Sleeps (1979), og ytterlegare fem av dei på andre plater i åra som kom.
Utgivinga byr på eit interessant tankeeksperiment for Young-lyttarar. For kva om desse songane hadde komme ut den gongen, på midten av 1970-talet? Hadde Young gått ein runde til med dette stoffet, hadde albumet vorte viktig. Eg merkar meg særleg tittellåten, som var med på den Daniel Lanois-produserte Le Noise (2010), eit høgdepunkt i karrieren i seinare år. Tenk at ein slik song kan verte liggande i meir enn tre tiår før Young finn ut at han skal løfte han fram igjen! Forbausande høgt er også nivået på dei to songane vi aldri har høyrt før, «Hawaii» og «Give Me Strength». Her har Young-lyttarar verkeleg noko å sjå fram til.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Trea vil fortelje meg noko, skriv Ranveig Lovise Bungum.
Foto: Trond Mjøs
Kva ospa og dei andre trea kan fortelje oss
Anders Hovden.
Foto via Wikimedia Commons
Hovdens fredssalme
I 1923 sende Anders Hovden salmen «Joleklokker yver jordi» til bladet Under Kirkehvælv, der han kom på trykk same året.
I kvardagen kan det verte litt stress, til dømes får du ikkje den grøne pynten heilt perfekt. Men her er den herlege tomatsuppa mi med skrei.
Foto: Dagfinn Nordbø
Kvardagen
Det er dei det er flest av, kvardagane.
Teikning: May Linn Clement
Det skulle berre mangla
Det er nok ikkje manglande hjartelag som gjer at folk er interesserte i ord.
Språkrådet har kåra «beredskapsvenn» til årets nyord. Direktør i Språkrådet Åse Wetås seier det var eit openbert val.
Foto: Mariam Butt / NTB
Eit bilete på året som har gått
Språkdirektør Åse Wetås synest årets nyord er godt. At nye ord har stor påverknad, er fjorårets nyord, KI-generert, eit døme på.